Jump to content
Rikke Rost

Nogen der ved noget om sneslynger???

Recommended Posts

Jeg er ved at handle sådan en svend her... http://www.husqvarna.com/se/homeowner/products/snow-throwers/5524st/ Men jeg er lidt i tvivl om hvor meget den kan tåle? Nu tænker jeg ikke kun på helt frisk sne, men sådan noget brun sæbe agtigt sne. Den skal jo helst ikke gå i stykker, hvis den rammer noget hårdt sne eller en isklump.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine naboer har for nylig investeret i en JULA-udgave - d.v.s. billigere model ;) Den flinke mand dukkede op her hos mig i formiddags og ryddede den sne, som jeg ikke lige havde nået selv (med alm. sneskraber). Den fungerede upåklageligt ved den lejlighed. Dog er det rigtigt, at selv en lille sten, som kommer i klemme mellem slyngehjulet og skjoldet, kan give driftstop. Dagens sne var som bekendt nyfalden og stadig under frysepunktet. Han har tidligere oplevet, at tung "gammel" sne kan være en for stor opgave. Umiddelbart tror jeg at "din" Husqvarna" vil have samme kvaliteter - altså velegnet til nyfalden sne - og mindre velegnet til "sne fra i går"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er de ikke fusioneret med Husqvarna??? Isåfald hedder den 5524ST. :) Den koster 11500sek vejl. ud herovre....
det kan du måske ha ret i ... ringer lige og undersöger sådan... : husquarna ejer flymo/partner men det er stadig 2 forskellige firmaer så hun kan ikke ordne husquarna ... desvärre så hvis jeg skal ordne rabat så skal du finde en partner http://www.partner.se/node1855.aspx?nid=49012

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Basse..... ude på landet har man meget sne lige nu...... og gider ikke skovle dynger på 1m eller mere. Og redskaber skal der helst være motor på...:D
Du er jo bare doven :D - kan der monteres en plov på den TT RS ? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du er jo bare doven :D - kan der monteres en plov på den TT RS ? :D
Nej Basse, i Brians tilfælde hedder det "mageligt anlagt":D Brian, hvorfor overvejer man ikke at overdække det midterste af garagen:confused: Der må da efterhånden være en slat i den foreningskasse. Jeg kan godt huske sidst der faldt meget sne. Det var i februar 07, hvor der lå meterhøje driver. Det er jo ikke bare sneen, men også den underliggende is der giver problemer der inde. Man skøjter jo rundt, når man endelig kommer helskindet ud og fri af stolperne. Tåbelig konstruktion i mine øjne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det kan du måske ha ret i ... ringer lige og undersöger sådan... : husquarna ejer flymo/partner men det er stadig 2 forskellige firmaer så hun kan ikke ordne husquarna ... desvärre så hvis jeg skal ordne rabat så skal du finde en partner http://www.partner.se/node1855.aspx?nid=49012
Uden at skulle stjæle tråden, er der vist Elektrolux der ejere hele dynen, mener jeg at kunne huske....de har vist også Jonsered... Jeg har for år tilbage solgt en del af de Husquarna, jeg har desværre mistet kontakterne, forhandlerne får som regel -28% på vinterredskaber, plus -4 til 6% på årets samlede køb alt efter størrelse på forretning. Husquarna kører fint, kan ikke huske hvad motor de har på. Er det en Kawasaki er det den bedste motor, B&S er knabt så gode men ok..... Det generelle problem med sneslynger er at de jo indimellem står 4-6-8 år uden at blive brugt, forslaget med chiptuning er ingen dårlig ide, måske den så kan bruges til efterårets blade også..... :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis prisen er rigtig, kunne jeg da godt lokkes til så'n en fætter her: http://www.partner.se/node1856.aspx?pid=151173 Synes i øvrigt engang jeg så et apparatur, som både kunne monteres med fræser, sneslyng, fejekost og hvad har vi... Nogen der kender til den??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan en HAR jeg da... :D:th2: Overvejer også bare at købe en slynge til den, men ved ikke rigtig om det virker ordentligt...

Så skal du ha en Stiga Park med 4WD....Der kan monteres klipper, kost og slynge på. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stiga

Så skal du ha en Stiga Park med 4WD....Der kan monteres klipper, kost og slynge på. :)
Vi solgte både Stiga og HusQ.....Stigaen er et remtræk, du skal holde dig fra alt med rem, tandrem eller kilerem.... Jeg behøver sikkert ikke forklare dig problemerne med sne/vand/is og en rummirem.....det fungere bare IKKE!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er du ikke klar på en PSB300 Lasse??? Hvis vi tager 2 kan vi sikkert få den billigere end du kan få en PSB240 hvis du køber den alene ... :)
jeg kan få en pris imorgen .. men ved ik om der er nogen videre forskel på om man köber 2 for det blir direkte fra partner kender en der arbejder der på kontoret i malmö men skal undersöge det imorgen .. hvis ikke aqndet sparar man måske noget fragt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eller hvad med noget til en ATV??? Kunne fandme være hardcore med en 500cc 4WD motorcykel og en plov/sneslynge eller kost på.....:) Så vil det frem!
Der findes en del der er beregnet til landbrugsdrift, de har PTO udtag, de kan!!! Men koster vist 100.000-200.000 for en 5-6-800cc....køber man sådan en er man godt nok træt af sneen...:fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites