Jump to content
akk

LINK´s - Her kan du søge BOLIG & Her kan du lægge gode link ind til BOLIG søgning:

Recommended Posts

Øresunds debatten er et godt forum - hvis man f.eks. søger en bolig i Sverige. Der er mange tråde man skal igennem for, at finde de guldkorn som andre brugere har kommet med. Jeg håber derfor med denne tråd, at gøre det nemmere for alle at kunne lægge div. links ind med en beskrivelse af steder hvor man kan gå ind og søge boliger - forhåbentligt vil I alle være med til at hjælpe til at lægge links ind - således, at det kan komme til, at gavne så mange som muligt.

• Værelse
  • Leje lejlighed,
  • Bostadsret - lejlighed
  • Bostadsret - Hus/Rækkehus
  • Hus/Rækkehus,
  • Gård
  • Sommerhus
Alle informationer er lagt ind i den orden de tilkommer - derfor ikke alfabetisk eller på nogen anden måde prioteret. Al anden kommunikation henvises til de andre gode tråde på Øresunds Debatten. Mvh. AKK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.hsb.se/hem - Om HSB: Vi är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. Vi vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas. Det kallar vi ofta för ”Det goda boendet”. HSB är Sveriges största bostadskooperation med: ■ca 535 000 medlemmar ■ca 3 900 bostadsrättsföreningar ■över 35 000 förtroendevalda ■33 regionala HSB-föreningar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

http:/www.boserviceSyd.se - Generell information ------------------------ Boservice Syd är en marknadsplats för lediga lägenheter på internet. När du som sökande registrerat dig kan du anmäla intresse för lediga lägenheter, bli bjuden på visning och prenumerera på nyinkomna lägenheter. BoserviceSyd.se arbetar inte med att tilldela bostäder utan fungerar som ett forum. Det är alltså helt upp till hyresvärdarna att välja bland de sökande och erbjuda bostäder. Hyresvärdar väljer hyresgäster på olika sätt. Vissa värdar tittar efter hur länge du sökt bostad medan andra ser till sammansättningen av hyresgäster i fastigheten och om du och dina grannar kommer trivas med varandra. För att ha de bästa förutsättningarna till att få en lägenhet är det viktigt att du har fyllt i ansökan korrekt och att du håller den uppdaterad. Dina personuppgifter behandlas i enlighet med PUL (Personuppgiftslagen). Hyresvärdar utför ofta personupplysningar när de väljer hyresgäst. När du anmäler intresse för en lägenhet får hyresvärden tillgång till de uppgifter du lämnat när du registrerade dig. Hyresvärdar har inte tillgång till dina uppgifter om du inte anmält intresse för en av deras lägenheter. En hyresvärden kan heller aldrig se om du anmält intresse för lägenheter hos någon annan hyresvärd. Då efterfrågan överstiger utbudet på bostadsmarknaden på flera orter i Skåne kan det vara svårt att hitta en bostad i de mer eftertraktade områdena. Det kan därför ta en del tid innan du får ett erbjudande om bostad från en hyresvärd. När du får ett erbjudande om visning ser du detta under dina intresseanmälningar när du loggat in. Du får ett också meddelande per e-post om du verifierat din e-postadress hos BoserviceSyd.se. Om du sökt en lägenhet som endast länkar till BoserviceSyd.se och du fått registrera dig hos den specifika hyresvärden så hanteras intresseanmälan hos dem och inte hos BoserviceSyd.se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.jakri.se/ - Jakriborg är vårt bostadsområde som ligger mitt i händelsernas centrum men ändå ute på "landet" i Hjärup. Våra hus är byggda i medeltida stil men med modern invändig standard. Med cykel kan du ta dig till Lund på 10 minuter och till Lommas badstränder på 15 minuter. Med tåg är det bara 3½ minuters färdväg till Lund och 9 minuter till Malmö. Med Öresundsbron ligger Köpenhamn och kontinenten bara 40 minuter bort. Så nära - men ändå bor du i en trygg och lugn miljö där barnen kan springa runt och leka obehindrat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.heimstaden.com/bostad.aspx - Heimstaden AB Östra Promenaden 7 A, 2 vån (Huvudkontor) 211 28 MALMÖ Tel 040-660 20 00 Heimstaden är ett av Sveriges större privata bostadsbolag. Bolaget är i första hand inriktat på bostadshus i expansiva regioner i Sverige, nämligen Mälardalen och Södra Sverige. I dag har Heimstaden ca 13 000 lägenheter fördelat på 10 700 bostadslägenheter och 2 300 studentbostäder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

SOMMER BOLIG eller SENIOR BOLIG: Hvis der er nogle af forummets læsere der er ved, at nå SENIOR alderen - eller ønsker at få en billig ferie bolig - kan man også få billige boliger som ikke nødvendigvis ligger lige op ad broen. I en lille by Pauliström i Det Smålandske Højland - Vetlanda kommune er det muligt, at købe billige bostadslejligheder til 150.000 - 200.000 samt helårshuse til fra 250.000 SKR. Det er en lille by med ca. 280 indbyggere hvor der er mange Danskere der i første omgang har købt et lejligheder i et par lejligheds komplexér til nogle favorable priser. Jeg kender en Dansker som er flyttet til byen for, at få mere ud af sin førtidspension. Som vedkommende siger - hvor kan man finde en 3 værelsers lejlighed som er til og betale, have råd til en bil, bo et sted med verdens smukkeste udsigt - søer, skov og klipper samt stadigvæk have råd til, at tage på ferie to gange om året. Jeg ved, at der pt. er et par lejligheder og vist nok også et hus eller to til salg i byen. Disse boliger kan også bruges som sommerferie bolig - da der ikke er nogen bopæls pligt. Prøv at søge: www.blocket.se www.dba.dk eller www.hemnet.se Pauliström ligger i Jönköping Len.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fint du laver links til en masse hjemmesider men det smukke ved et forum er at man kan spørge folk herinde også får man svar ud fra den kollektive viden vi har her på sunddebat. Vil du lave et "Øresunds Wikipedia" (hvad i sig selv er fint :th2: ) burde du nok gøre det på din egen hjemmeside.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Tomcat, Ideen med, at få lavet en tråd hvor man kunne samle så mange links til netop bolig søgning - er kun lagt ind for, at man kun skulle kunne lede 1 sted for disse links som primært er tænkt for nye brugere af Øresunds debatten. Det er intentionen, at alle skal kunne lægge links ind til steder de kender - for på den måde, at få så mange oplysninger ind som muligt - og ikke noget som jeg har ansvar for - jeg har bare forsøgt en anden indgangsvinkel på løsning af boligsøgning. Jeg er helt enig med dig i, at man får en hel masse information ud fra at spørge andre brugere af Øresunds debatten - hvilket jeg på ingen måde vil være foruden. Og sidst - jeg ønsker ikke, at lave en såkaldt Øresunds Wikipedia - men bare at være med til, at få strømlinet stedet hvor man kunne finde links samlet et sted. Jeg håber på, at denne tråd kan være med til, at hjælpe specielt nye brugere af Øresunds debatten - det er jo ikke nogle af jere gamle rotter der har brug for oplysninger. Sidst men ikke mindst - tak til jer alle for de mange gode indlæg - det er altid svært, at tilfredsstille alle i et debat forum - men det er jo netop derfor der er et debat forum - så alle kan komme til orde. :O) Mvh. AKK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen website lige som i DK, hvor private kan lægge deres bolig til salg og som er velbesøgt(kendt) som boligportal ? Blocket.se ser jeg ikke rigtig som en mulighed, sammenlignet med hvor mange website man kan søge bolig på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites