Jump to content
henke

Slibning af gulv - erfaringer og anbefalinger

Recommended Posts

Hej, vi overvejer at få slebet gulve i vores hus. De er i dag lakerede, men vi tænker på at få dem olierede efter slibning. Jeg ved slet ikke, hvordan sådan noget går til, hvad det koster, eller hvem der kan anbefales. Skal man forvente støv i hele huset, således at man skal ind i alle skabe mv. og gøre rent bagefter, og måske over alle vægge og lofter mv.? Behandler man gulvet samme dag som man sliber, og hvor lang tid går der så, til man igen må gå på gulvet? Og endelig, hvad koster sådan noget (som sagt med oliebehandling) og er der nogen, som har gode erfaringer (jeg har læst de par gamle tråde om slibning). Mvh Henrik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået slebet og lakeret gulv af Parkettservice ved Leif Henriksson fra Tomelilla og kan absolut anbefale hans arbejde. Han kan nærmest trylle med et gulv. Mon ikke også han oliebehandler. Jeg gav 150 kr. pr. kvt plus moms for at få gulvet slebet og lakket 2 gange. Dørtrin kostede 100 kr. plus moms pr. styk. Den første dag blev gulvet slebet og lakket. Den anden dag fik det lak igen. Efter cirka 5 timer kunne vi gå på gulvet. Den 3 dag kunne vi sætte møbler ind. Jeg kunne stortset ikke se, at der var blevet slebet gulv = fandt en lille smule støv i en kontakt - ellers ingenting. Men 2 dage hjemmefra skal man regne med. Jeg tror, at der findes billigere firmaer - men vil alligevel anbefale Leif på grund af kvaliteten. Jeg kan også anbefale denne hjemmeside: http://www.billebergagolv.se/ Jeg har ikke set deres arbejde - men de har en god og informativ hjemmeside, hvor du kan se eksempler på deres arbejde og priser på oliebehandling m.m. Hilsen Gitte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ud fra mine erfaringer koster det ca. 300,- pr. m2 (det er noget dyrere end at få det lakeret) og selv om der bliver gjort pænt rent finder du støv i laaaang tid efter, men det kan jo ikke undgås, da gulvet slibes og det jo er bittesmå støvkorn der farer rundt; dem kan man ikke bare støvsuge op. Vi fik det slebet og olieret; og det blev et flot resultat, som vi er meget glade for, så det håber jeg, at du også bliver. Det hele blev klaret på en dag (3 mand) og efter ca. 24 timer (eller var det 48) kan du gå på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi brugte også parkettservice da vi flyttede over for 3 år siden (havde søgt herinde og set andre også dengang anbefalede ham). Kan klart anbefale ham. Ingen problemer overhovedet. Aftaler blev overholdt og arbejdet er i top. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg frygtede også at finde støv lang tid efter - men blev super positivt overrasket. Leif dækkede af ind til de andre rum og jeg fandt aldrig noget støv i de rum. I selve rummet fandt jeg meget lidt. Jeg har engang selv slebet gulv og der fandt jeg støv i 100 år efter - måske har det også noget med maskinen at gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tak Tak, jeg har nu talt med Parkettservice (en receptionist eller Leifs kone måske). Prisen der er i øvrigt 170 SEK ex. moms per kvm. (pt. uden stor-rabat aftale :-), hvilket virker i niveau med de billigere / mellem serviceudbydere. Jeg skal give en melding, når jeg har et resultat at fortælle om. Mvh Henrik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites