Juliana 10 Anmeld indhold Skrevet January 25, 2010 Det er lige präsic det jeg gör. For at göre historien kort ... har jeg boet i sverige siden maj 2009, hvor jeg flyttede med mine börn. Jeg var på barsel og fik lov til at tage min barselsdagpenge med mig til Sverige. Nu er jeg gravid og venter et barn med termin d. 19.maj. Min gammel barsel slutter imorgen. Og derfefter holder jeg ferie til den 2.marts. Jeg tog derfor forbi Försäkringskassan med en mödrevårdsintyg (eller hvad det er nu den hedder), for at söge om ny barselsdagpenge. Her efter en lan vente tid snakker jeg med en medarbejder som så skiver det jeg siger til ham ned på pc'n og siger så at han skal snakke med en anden. Han kommer tilbage efter 2-3 min. Og siger til mig at jeg skal kontakte ydelsesservice i Köbenhavns Kommune (det er her jeg har boet inden og mine barselsdagpenge kommer fra) og sige til dem at det er dem der skal også betalle min ny barsel. Jeg har inden jeg kom på sidste barsel modtaget tabtarbejdsfortjeneste på grund af min datter og har modtaget lön seddler som ansatte i kommunen. Jeg ringede så til dem da jeg kom hjem, men da var telefontiden slut. Hvad siger I andre til det? Jeg fatter ikke en meter. Jeg venter allerede på börnepenge fra dk i 7 måneder. Andre der kende til det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Ny barsel Jeg kan ikke se hvordan eller hvorfor de skal betale din nye barsel:confused: Hvad var begrundelsen for det ? Har du ikke talt med Kbh om det? Tror det var et råd jeg gav dig. Sverige ved jo ikke hvad tabt arbejdsfortjeneste er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gika1234 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Såfremt du stadig er i et ansættelsesforhold i DK (og blot er fraværende på grund af barsel og ferie), så har FK ret i, at du skal have barselsdagpenge fra DK. Ved ansættelse i DK er du jo social sikret i DK. Jeg har også fået tabt arbejdsfortjeneste fra DK (på grund af præmatur barn) - men dette kræver, at du har en ansættelse i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Taf I dette tilfælde er det ikke aktuelt med TAF. Så det gør sagen lidt anderledes, eller ? Såfremt du stadig er i et ansættelsesforhold i DK (og blot er fraværende på grund af barsel og ferie), så har FK ret i, at du skal have barselsdagpenge fra DK. Ved ansættelse i DK er du jo social sikret i DK. Jeg har også fået tabt arbejdsfortjeneste fra DK (på grund af præmatur barn) - men dette kræver, at du har en ansættelse i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2010 Präcis begrundelsen var at jeg har arbejdet i dk ... men det er altså nu mange år siden. Jeg havde kontaktet kommunen idag, kvinden jeg talte med sagde at det var kun muligt hvis jeg arbejdede i dk inden barsel, men det gjorde jeg jo ikke for jeg var på tabtarbejdsfortejeste. Også ringede min mands bror til FS for at sige hvad jeg fik at vide. Jeg ville denne gang lave en personlig aftale (på en af deres kontorer), men hende damen sagde at de vender tilbage til mig i löbet af 48 timer for de skal kontakte EU-kontoret. Så nu söde vente tid. Altså kan det ende sådan at jeg ingen steder får barsel fra? Takker for jeres svar ... :rose: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2010 Glemte lige ... og inden jeg kom på tabt arbejdsfortjeneste var jeg på dagpenge fra min a-kasse. Sagen er nu sådan at jeg opsagde den i marts sidste år, da jeg ikke fik lov til overflytte den til SE, kunne dog beholde min danske KRIFA, men hvis jeg blev arbejdslös kunne jeg alligevel ikke få erstatning fra dem. Derfor kunne ikke se noget grund til at forstätte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2010 Dansk A-kasse Hvorfor kunne du ikke overflytte din Danske A-kasse?og inden jeg kom på tabt arbejdsfortjeneste var jeg på dagpenge fra min a-kasse. Sagen er nu sådan at jeg opsagde den i marts sidste år' date=' da jeg ikke fik lov til overflytte den til SE, kunne dog beholde min danske KRIFA, men hvis jeg blev arbejdslös kunne jeg alligevel ikke få erstatning fra dem. Derfor kunne ikke se noget grund til at forstätte.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2010 Fik at vide at grunden var at jeg ikke havde arbejdet i sverige ... eller studeret. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2010 Underligt Ja, det var synd at du ikke spurgte herinde så. Man kan jo ikke have arbejdet herovre hvis man er i DK a-kasse.Fik at vide at grunden var at jeg ikke havde arbejdet i sverige ... eller studeret. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2010 så jeg fik en forkert information? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2010 så jeg fik en forkert information? Ja det kan man da vist roligt sige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2010 så jeg fik en forkert information? Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart overveje at gå videre med det ved at klage og bede om økonomisk kompensation. Det kræver dog at du har beviser for fejlinformationen: email, breve el. lign. I så fald har du for mig at se en god sag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites