michael og carina 10 Anmeld indhold Skrevet January 25, 2010 Er der nogen der er medlem af Danmark. Overvejer og melde mig ind, men er lidt i tvivl om hvad de dækker. Er det rigtigt forstået. De dækker en svensk tandlægeregning ex men ikke medicin købt i Sverige?? Nu går jeg til kiropraktor ca 4 gange om året. Hende jeg snakkede med sagde man skulle have en henvisning fra sin læge før de dækkede det?? Dvs de vil ikke dække mine kiropraktor regninger, selvom jeg har gået deroppe siden jeg var 15 år? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Som Danmarks generelle forsikringsbetingelser diktere kan du ikke oprette dig som medlem - nu hvor du bor fast i udlandet. 1.1.1 Som nye forsikringstagere i Sygeforsikringen "danmark" (og dermed som medlemmer) kan optages personer, som har bopæl i Danmark (undtaget Grønland og Færøerne), og som er tilmeldt folkeregistret. Endvidere kan optages personer, der midlertidigt opholder sig i udlandet, hvis de har et dansk cpr-nummer.Men prøv at ring til dem, det kan jo være at det godt kan lade sig gøre alligevel, idét I jo stadig er berettigit til tilskud i det danske offentlige system. Jeg er selv medlem, men pt. kun som ydende medlem (Basis-Sygeforsikring) . men hvis jeg skulle få behov kan jeg skifte til en anden gruppe. Danmarks's regler er at de yder tilskud til behandlinger foretaget i et EU/EØS-land. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
3pac 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Som Danmarks generelle forsikringsbetingelser diktere kan du ikke oprette dig som medlem - nu hvor du bor fast i udlandet. Men prøv at ring til dem, det kan jo være at det godt kan lade sig gøre alligevel, idét I jo stadig er berettigit til tilskud i det danske offentlige system. Jeg er selv medlem, men pt. kun som ydende medlem (Basis-Sygeforsikring) . men hvis jeg skulle få behov kan jeg skifte til en anden gruppe. Danmarks's regler er at de yder tilskud til behandlinger foretaget i et EU/EØS-land. Dette skulle ikke være noget problem at blive medlem selv om man bor i Sverige nå man arbejder i Danmark, dog kan man ikke gøre det online det var den besked jeg fik for ikke ret lang tid siden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Fik af vide, så længe jeg havde danske cpr nummer kunne jeg godt blive medlem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gika1234 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2010 Jeg er medlem af Danmark. På deres hjemmeside kan du se nøjagtigt hvad de dækker i det enkelte grupper. Jeg får dækning til tandlæge (SE), kontaktlinser (DK) og vaccine (SE). Hilsen Gitte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites