Dani 10 Anmeld indhold Skrevet January 25, 2010 Hej. Jeg har en mb fra 2003 som blev synet 24-3-2009, men har fået indkaldelse igen, den skal synes inden marts 2010. Er de begyndt at syne bilen hvert år nu? Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Kort sagt: Ja! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dani 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Ok tak for svaret, det var da noget møg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 www.bilprovningen.se giver en masse svar: När ska mitt fordon besiktas? Nya personbilar och lätta lastbilar besiktas för första gången då bilen är tre år och andra gången när bilen är fem år gammal. Därefter ska en kontrollbesiktning ske årligen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 De har da synet hver år på biler over 5 år, i en hel del tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Det er en fornærmelse, og største spild af folks tid... Jeg skal også stille til syn hvert år med min RS6, den kører kun 10.000km om året. Man skal tage en formiddag fri fra jobbet, køre ned til aftalt tid, og så bare så på at synsmanden bruger 20min på at sige, "ja, den ser jo fin ud" Er der nogen der ved hvad der sker hvis man springer et år over? Er godt klar over at man får et brev om at bilen har køreforbud, og at man kun må køre til værksted eller "besigtning" med bilen. Men de kan jo ikke vide hvor ens værksted ligger.....hvis man skulle blive stoppet. Så kan man jo bare køre til syn året efter......wupti, SEK 300 sparet!! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Lördag Du kan jo også välge en Lördag. Det er vel bedre end at köre ulovligt.Jeg skal også stille til syn hvert år med min RS6, den kører kun 10.000km om året. Man skal tage en formiddag fri fra jobbet, køre ned til aftalt tid, og så bare så på at synsmanden bruger 20min på at sige, "ja, den ser jo fin ud" Er der nogen der ved hvad der sker hvis man springer et år over? Er godt klar over at man får et brev om at bilen har køreforbud, og at man kun må køre til værksted eller "besigtning" med bilen. Men de kan jo ikke vide hvor ens værksted ligger.....hvis man skulle blive stoppet. Så kan man jo bare køre til syn året efter......wupti, SEK 300 sparet!! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Man kan jo også bare vælge at skippe ejerskab af bil, hvis man ikke er interesseret i at følge lovgivningen på området. Se det som et nødvendigt onde, som opvejes voldsomt af de svenske bilpriser kontra de danske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Man kan jo også bare vælge at skippe ejerskab af bil, hvis man ikke er interesseret i at følge lovgivningen på området. Se det som et nødvendigt onde, som opvejes voldsomt af de svenske bilpriser kontra de danske. Nu var det jo ikke det jeg spurgte om, men spørgsmål kan jo indimellem være svære at forstå.... De fleste andre biler jeg har haft har jeg haft andre steder end i DK, så jeg kunne også retorisk sige at reglerne i SV er mere komplicerede end da jeg havde bil i Australien eks. Som udgangspunkt acceptere jeg ikke nødvendige onder....som andre måske gør. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Nu var det jo ikke det jeg spurgte om, men spørgsmål kan jo indimellem være svære at forstå.... De fleste andre biler jeg har haft har jeg haft andre steder end i DK, så jeg kunne også retorisk sige at reglerne i SV er mere komplicerede end da jeg havde bil i Australien eks. Som udgangspunkt acceptere jeg ikke nødvendige onder....som andre måske gør.Regler kan også være svære at forstå, til tider. I Sverige er det nu engang sådan som beskrevet. Men du skal være velkommen til at omgå dem, hvis du gider og har tid til at tage skraldet, skulle du blive taget. Hvad er det du vil opnå, udover at spare 300 sek på kort sigt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Regler kan også være svære at forstå, til tider. I Sverige er det nu engang sådan som beskrevet. Men du skal være velkommen til at omgå dem, hvis du gider og har tid til at tage skraldet, skulle du blive taget. Hvad er det du vil opnå, udover at spare 300 sek på kort sigt? Min timepris er 780kr, kan du prøve med 2.340,-?? Både på kort og lang sigt.... Desuden har jeg ikke bedt om din kommentar til om jeg har tid at tage skraldet, hvis du ikke kender konsekvenserne, som jeg har spurgt efter, kan jeg ikke bruge dine kommentarer til noget... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Jeg skal også stille til syn hvert år med min RS6, den kører kun 10.000km om året. Man skal tage en formiddag fri fra jobbet, køre ned til aftalt tid, og så bare så på at synsmanden bruger 20min på at sige, "ja, den ser jo fin ud" Er der nogen der ved hvad der sker hvis man springer et år over? Er godt klar over at man får et brev om at bilen har køreforbud, og at man kun må køre til værksted eller "besigtning" med bilen. Men de kan jo ikke vide hvor ens værksted ligger.....hvis man skulle blive stoppet. Så kan man jo bare køre til syn året efter......wupti, SEK 300 sparet!! :th2: Jeg tror blot det giver en bøde at blive stoppet. Hvad forsikringen siger, hvis bilen har køreforbud og den bliver stjålet/skadet eller andet ved jeg ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Jeg tror blot det giver en bøde at blive stoppet. Hvad forsikringen siger' date=' hvis bilen har køreforbud og den bliver stjålet/skadet eller andet ved jeg ikke.[/quote'] Nej det kan jo blive en voldsom dyr "fornøjelse" at køre galt hvis forsikringen nægter at dække, hvilket nok helt sikkert vil. Ikke en chance jeg ville tage for 300 eller 3000 SEK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Min timepris er 780kr' date=' kan du prøve med 2.340,-?? Både på kort og lang sigt....[/quote']Sjovt som alt skal gøres op i penge. Men fred nu være med dét. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Nej det kan jo blive en voldsom dyr "fornøjelse" at køre galt hvis forsikringen nægter at dække, hvilket nok helt sikkert vil. Ikke en chance jeg ville tage for 300 eller 3000 SEK. besiktningen har intet med forsikringen at göre forsikringen däkker alligevel medmindre de kan påvise at bilen var så rådden at det var skyld i ulykken .. og har man ikke forsikring däkker TFF altid skade på andre/andet end en selv/ens bil... der er RIGTIGT mange i sverige som skider på besiktning, afgift og forsikring for det koster intet udover en böde og at du ikke må köre videre afgiften kan i värste fald göre at de tager pladerne på bilen men det er det värste... specielt herude på landet körer der rigtig mange biler som hverken har det ene, andet eller tredie.. men ja DUMT er det for det koster så lidt og tager så kort tid .. kan endda göres på en lördag .. hvis man ikke selv har tid kan man jo få en kammerat eller lign til at syne skidtet eller i värste fald et värksted.. mener endda der er flere värksteder som er certificerede til at syne bilerne selv .. ellers kan de bare slukke 2´ere er ikke helt sikker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 besiktningen har intet med forsikringen at göre forsikringen däkker alligevel medmindre de kan påvise at bilen var så rådden at det var skyld i ulykken .. og har man ikke forsikring däkker TFF altid skade på andre/andet end en selv/ens bil... der er RIGTIGT mange i sverige som skider på besiktning, afgift og forsikring for det koster intet udover en böde og at du ikke må köre videre afgiften kan i värste fald göre at de tager pladerne på bilen men det er det värste... specielt herude på landet körer der rigtig mange biler som hverken har det ene, andet eller tredie.. men ja DUMT er det for det koster så lidt og tager så kort tid .. kan endda göres på en lördag .. hvis man ikke selv har tid kan man jo få en kammerat eller lign til at syne skidtet eller i värste fald et värksted.. mener endda der er flere värksteder som er certificerede til at syne bilerne selv .. ellers kan de bare slukke 2´ere er ikke helt sikker Ok skal indrømme jeg intet kender til reglerne, men gjorde brug af sund fornuft. Men tror du ikke ærlig talt forsikringen vil nægte at betale skaderne på din bil da den jo for kørselsforbud? Uanset om du er skyld i ulykken eller ej. Ellers er vi vist enige kan jeg se;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Ok skal indrømme jeg intet kender til reglerne, men gjorde brug af sund fornuft. Men tror du ikke ærlig talt forsikringen vil nægte at betale skaderne på din bil da den jo for kørselsforbud? Uanset om du er skyld i ulykken eller ej. Ellers er vi vist enige kan jeg se;) jaja det er dumt ikke at syne sin bil.. de vil sikkert forsöge det er jo et forsikringsselskab de lever og ånder jo for at tage folk ved näsen... men de vil ikke få meget ud af det vis mig feks et eneste sted i en forsikringspolice hvor der står at bilen SKAL väre synet? så länge du har betalt din prämie så har de intet at komme efter medmindre som sagt at bilen er så rådden at dens tilstand er skyld i ulykken og et syn er jo ingen garanti for at bilen er i ordentlig stand... min kammerats transporter tabte hele höjre hjulklump pga rust 4 dage efter godkendt syn Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 jaja det er dumt ikke at syne sin bil.. de vil sikkert forsöge det er jo et forsikringsselskab de lever og ånder jo for at tage folk ved näsen... men de vil ikke få meget ud af det vis mig feks et eneste sted i en forsikringspolice hvor der står at bilen SKAL väre synet? så länge du har betalt din prämie så har de intet at komme efter medmindre som sagt at bilen er så rådden at dens tilstand er skyld i ulykken og et syn er jo ingen garanti for at bilen er i ordentlig stand... min kammerats transporter tabte hele höjre hjulklump pga rust 4 dage efter godkendt syn Nej men igen uden at have læst reglerne, så mon ikke, eller hvis jeg var et forsikringsselskab, så ville jeg da klart skrive at forsikringen ikke dækkede hvis man kører rundt i en bil med kørselsforbud. In any case, så tror jeg helt sikkert man vil få en masse bøvl hvis man kører galt i en bil der ikke er synes. Men tråd starter kan jo prøve også skrive herinde hvad der skete:laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Nej men igen uden at have læst reglerne, så mon ikke, eller hvis jeg var et forsikringsselskab, så ville jeg da klart skrive at forsikringen ikke dækkede hvis man kører rundt i en bil med kørselsforbud. In any case, så tror jeg helt sikkert man vil få en masse bøvl hvis man kører galt i en bil der ikke er synes. Men tråd starter kan jo prøve også skrive herinde hvad der skete:laugh: Den har ikke køreforbud som sådan....man må jo gerne køre til besigtning, værksted og ved afprøvning af bilen. Så jeg er ikke det mindste i tvivl om at forsikringen dækker.....og ja.....vejskatten er betalt! Det er bare den mildest talt åndsvage regel om at biler skal synes hvert år når den er 5 år, ligner efter min mening mest af alt en ordning der har som eneste formår at holde folk beskæftiget. I DK synes biler hver andet år, passende efter min mening.... Og GIO....den med "regler følge eller land fly" og din moral, ja hvis jeg overvejede voldtægt eller bankrøveri kunne jeg forstå dig. Der er vel ikke noget i vejen med at dele erfaringer, og hvordan loven fortolkes... I denne sag mener jeg du skulle rette på betjent kasketten, og stikke piben ind....uanset om du har en dårlig dag eller ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Den har ikke køreforbud som sådan....man må jo gerne køre til besigtning, værksted og ved afprøvning af bilen. Så jeg er ikke det mindste i tvivl om at forsikringen dækker.....og ja.....vejskatten er betalt! Det er bare den mildest talt åndsvage regel om at biler skal synes hvert år når den er 5 år, ligner efter min mening mest af alt en ordning der har som eneste formår at holde folk beskæftiget. I DK synes biler hver andet år, passende efter min mening.... der ER köreforbud på bilen hvis den ikke bliver synet.. dog undtaget af de situationer du selv nävner .. og den går sikkert de förste gange du bliver stoppet men det bliver registreret og du må ikke ligge og köre til og fra värksted hver dag.. du må köre ned og aflevere den og hente den når den er klar... og så åndsvag er den ikke den regel den er lavet for at komme de alt for mange ulovligt tunede biler der findes i sverige til livs... intet andet biler som er lavet til max 160kmt men som pludseligt har kräfter til at köre 260 uden bremse rosv kan tåle det .. derfor har de sat det til hvert år .. og danmark er godt på vej til at göre det samme bare så du ved det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Og Mikael K, hvor har du det fra, at DK er på vej til at indføre periodisk syn hvert år? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Og GIO....den med "regler følge eller land fly" og din moral, ja hvis jeg overvejede voldtægt eller bankrøveri kunne jeg forstå dig. Der er vel ikke noget i vejen med at dele erfaringer, og hvordan loven fortolkes... I denne sag mener jeg du skulle rette på betjent kasketten, og stikke piben ind....uanset om du har en dårlig dag eller ej.Erfaringer er skam fine nok. Men er du ikke lidt naiv, hvis du ikke forventer moralslke indlæg ved sådan et spørgsmål? Desuden er jeg sikker på der findes mange køretøjer, som efter kort tid, bestemt har godt af at komme til syn. Måske ikke fordi de er rustet igennem - men fordi folk tuner dem i skyerne o.l. Der er nød til at være kontrol, og ikke anarki! Vedr. forsikring og dækning, så står det højt og tydeligt i dine vilkår, om du er dækket ved körforbud. Jeg ved bl.a. at Länsförsikringar intet dækker i sådan et scenarie. Så lur mig om ikke det er mere en hovedregel end en undtagelse. Vedr. prøvekørsel, så mener jeg også Polisen observerer over 600 m - og hvis du derefter stoppes, og bruger undskyldningen i en bil med køreforbud, at du lige er ved at prøvekøre den (salg, reparation o.l.), så er det bare ærgerligt. Kørsel til og fra syn...tja - du skal kunen bevise du er på vej til syn, og ikke befinde dig 100 km fra din bopæl, og dertil nærmeste synshal. Ja - et par steder kan du lave drive-in...men hvis du nu befinder dig ret så langt fra en af disse, samt din bopæl, så kan du jor begynde at padle overfor Polisen. Ja - jeg er klar over en del spekulerer i ikke at få deres biler synet, og er ligeglad med køreforbud og forsikring. De lever med en bøde på 1500 spän nu og da, og griner af andre. Indtil den dag de totalsmadrer deres bil og/eller andres, eller, endnu værre, forårsager skade på et menneske i trafikken. Alt sammen for at det skal gøre op i penge, eller være et spørgsmål om hvad der (ikke) lige passer ind i deres travle hverdag. Så glem lige flosklerne med "betjent-kasket" o.l., og begynd at tænke lidt nærmere over eventuelle konsekvenser af din hypotetiske idé. Lad os endlig få nogle meninger på bordet i tråden, nu den alligevel har bevæget sig i denne retning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Og Mikael K' date=' hvor har du det fra, at DK er på vej til at indføre periodisk syn hvert år?[/quote'] det har väret lovforslag fra mange partier de sidste par år så det er bare et spörgsmål om tid för det slår igennem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Vedr. forsikring og dækning, så står det højt og tydeligt i dine vilkår, om du er dækket ved körforbud. Jeg ved bl.a. at Länsförsikringar intet dækker i sådan et scenarie. Så lur mig om ikke det er mere en hovedregel end en undtagelse.. "Men du får inte betalt om skadan skett under en tävling. Bilen får inte användas om den har körförbud. Följs inte föreskriften kan ersättningen vid skada sättas ned." sakset fra lf´s villkor ... altså däkker trafikforäkringen stadig og helforsikringen däkker også men KAN ske med nedsatt erstatning så lur mig om du ikke tager fejl der Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 "Men du får inte betalt om skadan skett under en tävling. Bilen får inte användas om den har körförbud. Följs inte föreskriften kan ersättningen vid skada sättas ned." sakset fra lf´s villkor ... altså däkker trafikforäkringen stadig og helforsikringen däkker også men KAN ske med nedsatt erstatning så lur mig om du ikke tager fejl derDet var også kun en logisk antagelse. Jeg har ikke lige tid (eller lyst) til at tjekke de forskellige selskabers vilkår igennem. De kan jo nok findes på nettet, for dem der er nysgerrige. Men faktum er at det står i forsikringsvilkårene vedr. dækning ved kørselsforbud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites