Tomcat 10 Anmeld indhold Skrevet January 24, 2010 Jeg faldt ved en tilfældighed over hjemmesiden www.ice.net. De skulle efter sigende have ægte skandinavisk bredbånd. Har man et abonnement hos dem skulle man kunne surfe i deres fælles nordiske net (danmark/norge/sverige). Det jeg lagde mærke til var at de har deres eget bånd (450mhz) og skulle derfor give en bedre dækning end de eksisterende 3G netværk og med en hastighed på 3.1 Mbit. I og med at båndet er mere eksklusivt til dem, tror i så at man får en generel bedre brugeroplevelse (mere stabilitet) med mobil bredbånd via dem, selv om man ikke kan ramme de 10mbit man kan på 3G netværk (best case)? \Tom Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 Jeg faldt ved en tilfældighed over hjemmesiden www.ice.net. De skulle efter sigende have ægte skandinavisk bredbånd. Har man et abonnement hos dem skulle man kunne surfe i deres fælles nordiske net (danmark/norge/sverige). Det jeg lagde mærke til var at de har deres eget bånd (450mhz) og skulle derfor give en bedre dækning end de eksisterende 3G netværk og med en hastighed på 3.1 Mbit. I og med at båndet er mere eksklusivt til dem, tror i så at man får en generel bedre brugeroplevelse (mere stabilitet) med mobil bredbånd via dem, selv om man ikke kan ramme de 10mbit man kan på 3G netværk (best case)? \Tom Jeg har brugt dem i flere år, da jeg mest rejser mellem Norge, Sverige og Danmark, så for mig har det været perfekt. Hastigheden er almindeligvis mellem 1 og 2 Mbit og det er fint til daglig surfning. Fordelene for mig har været fin dækning langt fra byerne, hvor jeg ofte befinder mig og ingen roamingafgifter, altid samme pris uanset hvor jeg er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 helt eksklusivt til dem er 450 mhz vel ikke? er det ikke nmt båndet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 helt eksklusivt til dem er 450 mhz vel ikke? er det ikke nmt båndet?NMT blev nedlagt i 2007, og båndet er overdraget til selskabet bag ice.net, som i sidste ende er amerikansk ejet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 Det varer ikke længe inden 3 opgraderer deres mobile bredbånd til 21mbit..... Insiderviden......... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 Insiderviden.........http://computersweden.idg.se/2.2683/1.286879/tre-lovar-84-mbits-i-3g-natet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 Det varer ikke længe inden 3 opgraderer deres mobile bredbånd til 21mbit..... Insiderviden......... Vil tro det var i de fleste danske/svenske nyhedsmedier tilbage i starten af 09 og man har da kunne købe produktet lidt efter, hvor det dog kun blev udbudt til 16 mbit Nu kommer der så 84 som sikkert bliver en 50-60 stykker hvilket jo er lækkert lækkert :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 NMT blev nedlagt i 2007' date=' og båndet er overdraget til selskabet bag ice.net, som i sidste ende er amerikansk ejet.[/quote'] ok vidste jeg ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 NMT blev nedlagt i 2007' date=' og båndet er overdraget til selskabet bag ice.net, som i sidste ende er amerikansk ejet.[/quote'] Overdraget er i denne sammenhæng korrekt, da det ikke kostede Nordisk Mobiltelefon (før det gik konkurs og blev opkøbt og omdannet til Ice.net) en krone at få licensen til NMT båndet. I starten forsøgte man sig også med "3G"-telefoni på NMT båndet, men det læste jeg på deres hjemmeside, at de har lukket ned igen og ene og alene satser på mobilt bredbån. Man kører med CDMA2000 teknologien (http://www.cdg.org/technology/3g.asp) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites