Jump to content
chaospilot

Nyt gebyr for overførsel til Sverige i EIK bank

Recommended Posts

Hejsa. Jeg har lige læst i min webbank, at EIK bank til til at tage sig mere fyrsteligt betalt for overførsler til svenske konti end de hidtil har gjort, hvor de "kun" har tjent på valutaspåslaget. Jeg ser, at f.eks. Swedbank følger efter med en 60 kr. / måned gebyrpålagt "Sundspendlerkonto", og et valutapåslag på 0,22. Er det en generel udvikling i markedet, at vi nu skal til at betale et gebyr for at overføre til Sverige? Hvilke andre banker følger med, og hvilke går mod strømmen, og holder gebyrfrie overførsler? I må gerne kontrollere vilkårene pr. efter den 15. marts inden i byder ind, da jeg ser, at både Swedbank og EIK bank benytter denne skæringsdag for deres nye gebyr politikker. Hvor skal man søge hen for at få den de bedste vilkår for overførsel til Sverige, uden gebyrer og for meget valutapåslag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg kan se har Nordea fået nyt prisblad for overførsler pr. 1.1.2010 - jeg kan ikke se noget nyere på deres webside. Jeg er fordel+ kunde - har lige prøvet at sætte en overførsel op til min svenske nordea konto, og der er gebyret stadig 0,00 dkk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Ja jeg har heller ingen gebyrer her i Nordea og har aldrig haft det. De er normalt ca 2½ 0/00 (promille) dyrere end Forex men der er ok for mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for at gøre mig opmærksom på gebyret fra Swedbank når nu banken ikke selv belemrer sig med at informere om den slags. Det er satme et gebyr der vil noget - Det bliver til 1200 DKK for vores husholdning. Penge ud af vinduet. Tror det er seriøst tid til en ny bank.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for at gøre mig opmærksom på gebyret fra Swedbank når nu banken ikke selv belemrer sig med at informere om den slags. Det er satme et gebyr der vil noget - Det bliver til 1200 DKK for vores husholdning. Penge ud af vinduet. Tror det er seriøst tid til en ny bank.
De har nu mange "sjove" gebyrer hos Swedbank i Danmark:
Spærring af VISA/Dankort 0,00 Spærret på kundens foranledning Spærring af VISA/Dankort 200,00 Spærret på bankens foranledning Så hvis banken opdager mystiske forhold og så spærrer ens kort, så vil det lige koste 200 DKK plus naturligvis 150 DKK som de tager for et erstatningskort. Gad vide om Swedbank er på vej ud af Danmark...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligner ummidelbart man vender tilbage til Nordea som man brugte inden flytningen til SE. Bare i gebyrer kan vi fremover spare de 2 X 600 DKK for sundspendlerpakken. 2 X Dankort gebyr á 150 DKK. Spare 125 DKK årligt på netbank. Samlet: 1625 DKK. Samlet set ikke mange penge men penge jeg hellere selv vil bruge på fornøjelse fremfor at forære dem til Swedbank. Desuden kan man hos Nordea overføre ubegrænset + indsætte penge i sin danske filial. Noget der har generet os længe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er som nævnt fint tilfreds med Nordea. Hvis man kan kringle en fordel+ aftale (sker nærmest automatisk hvis de har ens bolån) har man VISA Gold i Sverige og VISA-Danmark samt Mastercard Gold i Danmark uden gebyr. Overførsler mellem konti i DK og SE ad libitum uden gebyr. Man kan hæve kontanter hos Nordea i SE med sit danske VISA kort uden gebyr. Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget der matcher. Jeg har just modtaget en oversigt over serviceydelser fra banken - 90 kroner i 2009 som var 3 hævninger i automat i udlandet. Nordea i Sverige tager 6 sek om måneden for at kunne udføre betalinger fra ens netbank = 72 sek årligt. Jeg betaler ikke andre gebyrer til banken end det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min kammerat som har Swedbank i Danmark ringede fluks til dem, da jeg fortalte om gebyret. Gebyret på de 60 kroner er kun, hvis man har en fast månedlig overførsel. Hvis man selv sætter overførslen op i netbank koster det ingenting udover påslaget på kursen - men han er ikke helt sikker på om han stoler på den udmelding hehe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Swedbank Min kammerat mailede til Swedbank og fik følgende svar: "Hvis du selv overføre dine penge via internetbanken er kontoen stadig gratis – det er kun for kunder der har automatisk overførelse." Blot til info for dem der benytter Swedbank i DK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lamt! Har haft Skandiabanken.dk i snart 10 år, og har været 100% tilfreds med produktet.....LIGE INDTIL LORTET BLEV TIL EIK BANK :mad::mad: Sidst var det gebyret på hævninger i udlandet der gik fra 0 til 30 dkk. Og nu kan man så se frem til 40 dkk i gebyr hver gang man overfører sin løn til SE :thumbdown Nu er det vel for alvor oplagt med en konto hos Nordnet, eller hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har for kort tid siden skiftet til Swedbank og har fået et informationsblad, hvor det fremgår, at de 60 kr. kun er ved fast overførelse - så det burde stemme :) De 150 kr. i gebyr for visa og for oprettelse af netbank - kan man forhandle væk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa. Jeg har lige læst i min webbank, at EIK bank til til at tage sig mere fyrsteligt betalt for overførsler til svenske konti end de hidtil har gjort, hvor de "kun" har tjent på valutaspåslaget. Jeg ser, at f.eks. Swedbank følger efter med en 60 kr. / måned gebyrpålagt "Sundspendlerkonto", og et valutapåslag på 0,22. Er det en generel udvikling i markedet, at vi nu skal til at betale et gebyr for at overføre til Sverige? Hvilke andre banker følger med, og hvilke går mod strømmen, og holder gebyrfrie overførsler? I må gerne kontrollere vilkårene pr. efter den 15. marts inden i byder ind, da jeg ser, at både Swedbank og EIK bank benytter denne skæringsdag for deres nye gebyr politikker. Hvor skal man søge hen for at få den de bedste vilkår for overførsel til Sverige, uden gebyrer og for meget valutapåslag...
Hej. Jeg har set på de nye vilkår for EIK Bank. Gebyr stiger fra 0 kr. til 40 kr. Kurstillæg stiger fra 0,18 til 0,25 Skal vi ikke lave en samlet oversigt over gebyr og kurstillæg hos de forskellige banker. Kom med jeres banks priser.... Jeg vil gerne have info omkring hvor man får den billigste overførsel. Mvh Tim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stadigvæk min Nordnet løsning, som er lidt kompliceret, men bestemt brugbar - den er beskrevet i andre tråde (søg): Gebyrer : 0 kr. Kursskæring: 0,075% 3 tidspunkter i løbet af dagen, hvor der veksles (11.30 16.30 & 22.00)- i det tilfælde at man prøver at time det lidt. Det gør at jeg kan have en "Best of Breed" bank på hver side: I Danmark har jeg Basisbank I Sverige "Länsförsäkringar" - de gav det bedste lånetilbud på renten. Swedbank har jeg smidt på porten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har i principet samme setup som Bananas: Eik Bank som løneskonto i DK. Nordnet til at overføre mellem DK og SVE Handelsbanken i SVE. Eneste drawback med denne løsning er med overgangen til Eik Bank er at overførselen fra Eik til Nordnet og så til SHB nu tager en dag ekstra. Dvs. en tabt rentedag for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eik Bank er efter min mening kørt helt af sporet de sidste par måneder... Jeg er ved at sende dem på porten så snart min lejlighed er solgt og jeg kan indfri lånet! Nordnet; hvordan fungerer de? Jeg overvejer nemlig at beholde Danske Bank i Danmark, men skal finde en anden bank til ovf. til Sverige. DB vil have 40,- og Eik Bank skrotter jeg totalt! På nordnet.dk kan jeg ikke rigtig finde en std. bankkonto?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg har forstået det rigtigt:

1. Man opretter et depot hos Nordnet.
  2. Herefter ovf. man fra en dansk konto penge til det depot.
  3. Der købes SEK
  4. og laves en ovf. til en svensk bankkonto?

Eller har jeg misforstået det? En kollega har nemlig Nordnet til aktiehandel, og han mener ikke han kan tage pengene ud til en anden konto end den der er tilknyttet depotet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis jeg har forstået det rigtigt:
  1. Man opretter et depot hos Nordnet.
  2. Herefter ovf. man fra en dansk konto penge til det depot.
  3. Der købes SEK
  4. og laves en ovf. til en svensk bankkonto?

Jep - rigtig forstået bortset fra punkt 1 som er: 1. Man opretter et Svensk depot hos den svenske del af Nordnet. Og for at uddybe punkt 2: 2. Herefter ovf. man fra en dansk konto penge til den danske del af Nordnet og angiver sit svenske depotnummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jep - rigtig forstået bortset fra punkt 1 som er: 1. Man opretter et Svensk depot hos den svenske del af Nordnet. Og for at uddybe punkt 2: 2. Herefter ovf. man fra en dansk konto penge til den danske del af Nordnet og angiver sit svenske depotnummer.
Ok, så giver det mening det min kollega sagde med at man ikke kan have to bankkonti tilknyttet (dansk og svensk).. Hvordan ovf. jeg fra en dansk konto til Nordnet i Sverige - jeg mener depotet er vel svenskt og er vel ikke åbent for alm. alm. bankovf. eller? Eller får jeg ved oprettelse hos Nordnet adgang til både DK / Sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lamt! Har haft Skandiabanken.dk i snart 10 år, og har været 100% tilfreds med produktet.....LIGE INDTIL LORTET BLEV TIL EIK BANK :mad::mad: Sidst var det gebyret på hævninger i udlandet der gik fra 0 til 30 dkk. Og nu kan man så se frem til 40 dkk i gebyr hver gang man overfører sin løn til SE :thumbdown
Fuldstændig enig. Jeg gik til Skandiabanken for 6-7 år siden, da jeg får eksem af bankgebyrer. Nu er de efterhånden blandt de værste gebyrhajer. De har jo ingen omkostninger eller bøvl - hvorfor så plage kunderne??? Jeg hører meget gerne om andre alternativer til danske banker, der kan klare valutaoverførsler og andet uden at man skal malkes. Nordnet lyder lidt bøvlet umiddelbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eik Bank er efter min mening kørt helt af sporet de sidste par måneder... Jeg er ved at sende dem på porten så snart min lejlighed er solgt og jeg kan indfri lånet! Nordnet; hvordan fungerer de? Jeg overvejer nemlig at beholde Danske Bank i Danmark, men skal finde en anden bank til ovf. til Sverige. DB vil have 40,- og Eik Bank skrotter jeg totalt! På nordnet.dk kan jeg ikke rigtig finde en std. bankkonto?
Hvorfor får du ikke bare Danske Bank i Sverige? Så overfører du gratis mellem dine konti i Danske Bank-koncernen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan ovf. jeg fra en dansk konto til Nordnet i Sverige - jeg mener depotet er vel svenskt og er vel ikke åbent for alm. alm. bankovf. eller? Eller får jeg ved oprettelse hos Nordnet adgang til både DK / Sverige?
Nordnet Sverige har en dansk konto du indbetaler dine danske penge til, og så mærker du indbetalingen med dit svenske depotnr. Hos Nordnet veksler du så til SEK og overfører til din svenske bank.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites