Jump to content
Martin_M

Udskiftning af vinduer - anbefaling søges

Recommended Posts

Vi har bytt alla våra gamla (från -70) till nya, superisolerande 2-glas varianten. Vi hade en firma ute som tog mått och beställde från Storke (vi bor i Danmark). Det kan verkligen märkas!! Vi har värmen nerskruvad lågt (ca 2 av 5) och ändå är det så pass varmt att vi inte eldar i pejsen särskilt mycket. Innan eldade vi för att värma upp, nu är det enbart för hygge. Det var några kvällar när det var riktigt kallt (-15) som vi märkte att pejsen faktiskt värmde upp, men annars behövs det inte längre. Så det kan rekommenderas.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste af vores vinduer er fra 1984 (3-lags ruder), men de største er endnu ældre, måske originale fra 1960 (2-lags ruger)! så derfor har jeg ikke været i tvivl om, at vi kunne hente noget ved at skifte vinduerne. Men nu er jeg blevet i tvivl... Jeg har lige haft Skånsk Värmebild på besøg. Han gennemgik hus, kælder, loft, vinduer osv. og han fandt kun småting. Vinduerne er ikke uttætte, og selv de store vinduer taber ikke ret mere varme end nye modeller, max 1-2 grader... Får en rapport med billeder senere, men den umiddelbare fom var, at vi havde et sundt og velisoleret hus. Så nu skal vi lige overveje hvad der skal gøres, og om der overhovedet skal gøres noget... For vinduesudskiftning er ikke billigt. Prisen for 1½ times gennemgang af hus + rapport = 2800 sek, hvilket er billigt i forhold til at gå i gang med at reparere noget som ikke er nødvendigt... Se mere her: Skånsk Värmebild http://www.varmebild.se/main/default.asp?langID=1&id=1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites