Jump to content
Perfekt_g

Problemer med ny bil

Recommended Posts

Hej med jer! Vi købte en "ny" brugt billig hverdagsbil til at pendle i lige inden jul. Allerede på første tur viste der sig dog desværre at være problemer med den, hvilket resulterede i, at den måtte stå stille hele julen indtil forhandleren åbnede igen... Siden da har der vist at være endnu flere fejl på bilen, men værst af alt så havde sælgeren oplyst mig at bilen kun havde haft en tidligere ejer som havde passet utrolig godt på den. Da vi modtog registreringsattesten fra transportstyrelsen fandt vi ud af at vi var ejer nummer seks!!! To tidligere ejere og forhandleren imellem hver ejer. Hvis vi havde vidst det havde vi aldrig købt bilen og alle fejlene har ligeledes medvirket til at vi vil hæve handlen. Er der nogle herinde som har erfaringer med om det, at forhandleren har afgivet forkerte oplysninger om bilen (oplysninger som var essentielle for at man valgte netop den bil) er tilstrækkeligt juridisk grundlag for at hæve handlen? Vi er meget interesseret i at vide dette, da forhandleren på nuværende tidspunkt nægter at hæve handlen, hvorfor sandsynligheden for at sagen ender i retten efterhånden er rimelig stor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

man står meget dårligt i sådanne tilfälde da ting som tidligere ejere, skattegäld, financieringsgäld osv er noget en köber let kan tjekke selv bare ved at sende en sms eller kigge på nettet så tror ikke du skal regne med for meget desvärre men er den köbt hos en forhandler er der jo garanti på bilen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid let at sige bagefter, men husk for jeres egen skyld altid at kigge på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ SMS tjenesten er fin, men Fax tjenesten er bedre :) Jeg har nu købt to biler brugt af privat folk, og hver gang er der blevet sorteret et hav af biler bort på baggrund af den tjeneste. Det er absolut en af de bedste dele ved 'det svenske overvågningssamfund' =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
man står meget dårligt i sådanne tilfälde da ting som tidligere ejere' date=' skattegäld, financieringsgäld osv er noget en köber let kan tjekke selv bare ved at sende en sms eller kigge på nettet så tror ikke du skal regne med for meget desvärre men er den köbt hos en forhandler er der jo garanti på bilen[/quote'] Enig i at man kan chekke de ting selv, men når man får oplyst noget hos en autoriseret forhandler, så burde man da kunne stole på det... Anyway så er konsumentverkets holdning (har netop talt med dem), at det sandsynligvis er tilstrækkeligt juridisk grundlag for at hæve handlen. Så nu får vi at se hvad forhandleren vender tilbage med i løbet af ugen, ellers så er det jo bare at lade advokaten tage sagen videre herfra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Enig i at man kan chekke de ting selv, men når man får oplyst noget hos en autoriseret forhandler, så burde man da kunne stole på det... Anyway så er konsumentverkets holdning (har netop talt med dem), at det sandsynligvis er tilstrækkeligt juridisk grundlag for at hæve handlen. Så nu får vi at se hvad forhandleren vender tilbage med i løbet af ugen, ellers så er det jo bare at lade advokaten tage sagen videre herfra.
Som udgangspunkt så gælder købsloven jo også over for brugt bilshandlere, men forhandleren klarer gerne frisag på tvivlen om fejlen var tilstede, da handlen fandt sted eller om det er 'slidtage' pga. bilens alder. Men det kan være at I kan nakke ham på at handle i 'ond tro', altså at han med vilje prøvede at føre jer bag lyset. Jeg ønsker jer held og lykke med sagen, og hold os endeligt opdateret :) Hvem er forhandleren i øvrigt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

TOYOTA CENTER MALMØ, LUND og TRELLEBORG Det var Toyota center Malmø som leverede bilen. Ud over at de havde afgivet forkerte oplysninger om ejer historikken, var der ødelagt nogle plasticskjold i undervognen og hældt for meget olie på ved levering = 2 timer efter jeg havde hentet bilen holdt jeg i nødsporet og kunne ikke kører videre!!! Derudover kunne jeg ikke kører i bilen hele julen pga. det alt for høje olieniveau.. ALT andet de ellers har foretaget sig er ligeledes gået galt. Bilen var ikke rengjort, der lå gamle kvitteringer og flød under sæderne, der er en raslen fra den ene dør, lyset er indstillet forkert etc.. Samlet set så har jeg ALDRIG NOGENSINDE OPLEVET SÅ RINGE EN SERVICE ELLER VÆRKSTED FØR. De slår Din bil Syd, VW i Skurup og Mercedes i Malmö og Lund med flere længder. Det eneste jeg kan sige er, at hvis i overvejer at købe en bil hos Toyota Center Malmø, SÅ LAD VÆRE! Hvis i får serviceret jeres bil hos dem, så skal i ikke regne med at bilen er i orden bagefter (de lavede service på bilen dagen inden jeg fik den leveret med ødelagte plastic skjold og jord og græs i hele undervognen)!!! Ergo; Hvis i synes i får en dårlig service hos BMW, VW eller Mercedes, så skulle i prøve at købe eller få serviceret en bil hos Toyota!!!!!!!!!!!!!!! Anyway, så har de afvist at hæve købet, men vil til gengæld betale det næste service..... = Vi ses i retten Toyota.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh ja, så glemte jeg næsten det bedste af det hele: Henrik Jonsson som deres salgschef hedder lyver. Hans kommentar da jeg sagde til ham på vores møde med dem, at de hele tiden havde oplyst at bilen kun havde haft en ejer var "Hvor står det henne" mens han grinte... Ingen undskyldning for at have afgivet forkerte oplysning, ingen ting andet end ovenstående!! Sælgeren indrømmede dog på mødet at det var hvad hun havde fortalt til os. Men hvad tror i Henrik skriver i sin mail efterfølgende? At min opfattelse må skyldes en misforståelse mellem det danske og svenske sprog!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt at se, at der er nogen, der orker at tage kampen op med de SK... bilfolk her i Sverige. Jeg har aldrig oplevet en sådan flok slyngler som autoforhandlere og mekanikere her. Og jeg har enda boet i Tyrkiet i 3 år. Der er vist kun een måde at vælge mekaniker og forhandler på, nemlig Stille sig op i porten og råbe:"Svindlere" Hvis alle ser op, så find et andet sted: Håber du for held til at give dem en lærestreg. Hilsener Thage

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

www.arn.se Jeg har været det der igennem med en Volvo som viste sig at være tidligere skadet, Handlen blev hævet og det var endda efter vi havde haft den over et år. Se min kommentar i lign. tråd her http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=16568 Gå ind på www.arn.se og følg deres guide, det er lidt omstændigt men letter end en retssag. Nu kan jeg ikke huske forløbet helt præcist, men det var noget med at ARN har indgået en overenskomst med bilforhandlernes brancheorganisation om at i praksis følge nævnets afgørelser. Dvs. er forhandleren medlem i brancheorg. så er de presset hvis du får medhold hos ARN. Det endte det med for os og da det gik op for forhandleren så blev vi inviteret ind til et møde hvor stort set alt kunne lade sig gøre. Vi endte med at få det fylde beløb retur og købe en anden bil hos dem. Vel og mærke efter at vi havde kørt "gratis" i volvoen i et år. Det var mit indtryk at vi nemt kunne have holdt på vores ret til at hæve handlen og gå vores vej, men så ville der rimeligvis have været en reduktion i prisen pga. det forbrug vi dog havde haft. /Martin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tilsvarende dansk side

Det er altid let at sige bagefter' date=' men husk for jeres egen skyld altid at kigge på [url']https://www21.vv.se/fordonsfraga/ SMS tjenesten er fin, men Fax tjenesten er bedre :) Jeg har nu købt to biler brugt af privat folk, og hver gang er der blevet sorteret et hav af biler bort på baggrund af den tjeneste. Det er absolut en af de bedste dele ved 'det svenske overvågningssamfund' =)[/QUOT Er der nogen som ved, om der er en tilsvarende side i Danmark :confused: På fårhånd tak

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv at tage kontakt til Motormännen, og se om de kan hjælpe dig.
Jeg er medlem af Motormännen, og der er ikke så meget hjælp at hente, fordi de ikke har møderet ifm. en given retssag. Desuden er deres sagsbehandlingstid ENORM lang - man skal virkelig være tålmodig. Endvidere skal man ha været medlem INDEN problemmerne opstår, hvis man skal ha "gratis" hjælp (dét var jeg) - hjælpen er iøvrigt ikke ubegrænset. Faktisk anbefalde de mig at finde en advokat lokalt, sidst jeg havde fat i dem vedr. en sag - de arbejder iøvrigt overvejende i Stockholm. Men jeg får da deres medlemsblad Motor :D Og hvordan går det så med den sag, der nævnes her i tråden ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...