Jump to content
mickiii

Maling af lofter, tips / råd

Recommended Posts

Hey, Har spartlet/slebet lofter, lagt glasfilt og har nu malet. Dog, så oplever jeg konstant striber på loftet i form at rulle strøg. Der er ganske vist steder hvor der er et par gipsplade- og spartelujævnheder, men det er sjovt nok ikke dem man kan se. Har prøvet 3 forskellige slags helmat loftsmaling, senest refleksfri maling fra Beckmann i DK, men lige lidt hjælper det. Nogen der har nogle tips til metode, og evt. maling hvor det bare ikke sker? Hvis ikke jeg selv kan gøre det pænt så hyrer jeg en maler, men hvis der er nogen herinde fra som udfører malerarbejde, så send endelig en PM. På forhånd mange tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hey, Har spartlet/slebet lofter, lagt glasfilt og har nu malet. Dog, så oplever jeg konstant striber på loftet i form at rulle strøg. Der er ganske vist steder hvor der er et par gipsplade- og spartelujævnheder, men det er sjovt nok ikke dem man kan se. Har prøvet 3 forskellige slags helmat loftsmaling, senest refleksfri maling fra Beckmann i DK, men lige lidt hjælper det. Nogen der har nogle tips til metode, og evt. maling hvor det bare ikke sker? Hvis ikke jeg selv kan gøre det pænt så hyrer jeg en maler, men hvis der er nogen herinde fra som udfører malerarbejde, så send endelig en PM. På forhånd mange tak.
Du kan jo sprøjte det .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror du har været for nærig med malingen og dermed presset rullen for hårdt mod loftet. Nu må du først slibe striberne ned og så prøve at male igen, men med rigeligt maling på rullen. Du kan i reglen se striberne allerede når du ruller på. Husk at starte med en helt tør rulle ( altså ikke frisk renset med vand).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det är också skillnade på färgen. Jag har använt en som heter "Liva Lätt" och den är väldigt enkel att måla med även för amatörer. Inga kanter. men tänk på att underarbetet skal vara ok, så gå över med ett sandpapper först för att få bort de gamla striberne. Nu när jag googlat så hittar jag inte märket längre, men leta efter nåt med "lätt". Denna kanske?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar, imidlertid så har jeg i dag talt med en farvehandel, og de mente bestemt at det havde noget at gøre med den tørre luft vi har på grund af kulden. Det står også meget godt overens med at da vi malede kontoret og gangen for snart 2 mdr. siden, der var der ingen problemer. Det var endda med den lidt billigere maling. Jeg må lige give det en måned eller 2 endnu, og så prøve igen, når luften forhåbentlig er lidt mere fugtig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Du skriver intet om grunding, har du ikke grundet kan du godt regne med mindst 3-4 gange maling før du får et pænt resultat. Det forudsætter endvidere at du anvender en god fed maling og ikke billig kridtvand. Det er skide irriterende, men frisk mod og mere maling vil give pænt resultat. Held og lykke Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej. Du skriver intet om grunding, har du ikke grundet kan du godt regne med mindst 3-4 gange maling før du får et pænt resultat. Det forudsætter endvidere at du anvender en god fed maling og ikke billig kridtvand. Det er skide irriterende, men frisk mod og mere maling vil give pænt resultat. Held og lykke Thage
ja det er også en mulighed vävfylder er et must

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille update: Jeg har skam brugt vævfylder, sådan noget filt suger godt må man sige :). Med tanken omkring fugtigheden i rummet i mende, har jeg her til aften malet loftet i køkkenet, med en stor gryde vand kogende under hele forløbet. Det kan lyde lidt primitivt, men resultatet er nu et perfekt køkkenloft, med færdigmonterede LED spots! Desperate times, calls for desperate measures :th2: Så summa-summarum, luftfugtigheden har en indvirkning på malingen, mht. til tørretid. Førhen tørrede det meget hurtigt, og dermed kom der "rullestrøg" på loftet når man skiftede "bane". Tak for hjælpen og de gode råd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites