Jump to content
Kim

Svensk journalist jagter danskere med sommerdæk på bilen.

Recommended Posts

Ved det godt Martin.... Men læg mærke til den sætning hér.... Hvis der nu ikke er noget når man kører hjemmefra.... Så er det jo svært at bødefælde folk, såfremt de er på vej hjem..... ;)
Den var nu ikke specielt rettet til dig, men mere bare en generel info. Jeg fik også først vinterdæk midt i dec, men det var stadig lige inden sneen kom :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer Da jeg startede denne diskussion, var det ikke for at starte en større debat om man skal have vinterdæk på eller ikke, for naturligvis skal man have det, det siger lovgivningen og det er almindelig sund fornuft. Mit formål var at gøre opmærksom på hvordan en svensk journalist var ude efter danskere og kom med tåbelige forslag om at alle skulle kontrolleres for vinterdæk, når de kørte ind i Sverige. Hvad ville det næste blive, at alle skulle checkes for alkohol, at alle skulle have have checket mønsterdybde på dækkene, at vi skal have checke lygte indstilling osv. Jeg synes det er useriøst af en journalist at fremsætte et forslag som dette. De bedste hilsner Kim Rasmussen Billigtisverige.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej med jer Da jeg startede denne diskussion, var det ikke for at starte en større debat om man skal have vinterdæk på eller ikke, for naturligvis skal man have det, det siger lovgivningen og det er almindelig sund fornuft. Mit formål var at gøre opmærksom på hvordan en svensk journalist var ude efter danskere og kom med tåbelige forslag om at alle skulle kontrolleres for vinterdæk, når de kørte ind i Sverige. Hvad ville det næste blive, at alle skulle checkes for alkohol, at alle skulle have have checket mønsterdybde på dækkene, at vi skal have checke lygte indstilling osv. Jeg synes det er useriøst af en journalist at fremsætte et forslag som dette. De bedste hilsner Kim Rasmussen Billigtisverige.dk
Helt tosset er forslaget da heller ikke. Da jeg kørte igennem Sjælland sidste weekend var der en god slat biler i grøfterne og i nødsporene. Når man kigger på de vinterlige billeder fra længere inde i Skåne og hører hvad der sker på Lolland, så kan jeg i hvert fald godt forstå argumentet bag forslaget. Jeg tror endda at sådan en indsats kunne tjene sig selv hjem i bøder, hvis man udførte et par af dem. På samme måde som man har spritrazzia eller bilsynsrazzia. Grunden til at forslaget er fjollet er at det sku oftere er føreren af bilen frem for dækkene som er årsagen til ulykker. Desværre kan vi ikke detektere fjolser med brug af blæsere, urin eller sved ... endnu ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ved det godt Martin.... Men læg mærke til den sætning hér.... Hvis der nu ikke er noget når man kører hjemmefra.... Så er det jo svært at bødefælde folk, såfremt de er på vej hjem..... ;)
Hhmmm - du er vist stadig en smule naiv. Der står jo, at du skal køre på vinterdæk, hvis det er vintervejr. Ikke noget om at være undtaget for bestemmelsen, hvis det var sommer eller lignende, da du kørte hjemmefra. Stop nu dit formålsløse forsvar for at køre på sommerdæk, når der er sne, sjap og/eller is på vejene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt med på hvad du mener. Men de bestemmelser for vinterväglag gælder jo kun såfremt der er is/sne osv på vejen.... Det behøver der jo ikke at være når man kører om morgenen. Er ret sikker på den holder.... Men derfor ikke sagt at det er forsvarligt at begive sig ud på sommerdæk i snestorm. Derfor jeg har vinterdæk på Mercedes'en jo :)

Hhmmm - du er vist stadig en smule naiv. Der står jo, at du skal køre på vinterdæk, hvis det er vintervejr. Ikke noget om at være undtaget for bestemmelsen, hvis det var sommer eller lignende, da du kørte hjemmefra. Stop nu dit formålsløse forsvar for at køre på sommerdæk, når der er sne, sjap og/eller is på vejene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mit formål var at gøre opmærksom på hvordan en svensk journalist var ude efter danskere og kom med tåbelige forslag om at alle skulle kontrolleres for vinterdæk, når de kørte ind i Sverige.
Jeg synes at dine formuleringer "en svensk journalist på Sydsvenskan har startet en hetz imod danskere" og "en svensk journalist var ude efter danskerne" er nogle lige lovligt voldsomme og lidt urimelige formuleringer fra din side. Link til artikel For det første gør journalisten jo bare sit arbejde, og det er endda et godt arbejde da han skaber sin egen historie fremfor bare at kopiere andres historier som journalister ellers ofte har for vane. For det andet påpeger han et en meget væsentligt problem, nemlig biler på sommerdæk i vintervejret, og om disse biler så er danske, svenske eller franske tror jeg egentligt er mindre vigtigt for ham, men nu er de altså så bare desværre danske. For det tredie påpeger han politiets manglende evne/vilje til at ville gøre noget ved problemet, også dette er jo egentligt meget prisværdigt og udemærket journalistik og har ikke i mine øjne noget som helst at gøre med en hetz mod danskere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er helt med på hvad du mener. Men de bestemmelser for vinterväglag gælder jo kun såfremt der er is/sne osv på vejen.... Det behøver der jo ikke at være når man kører om morgenen. Er ret sikker på den holder.... Men derfor ikke sagt at det er forsvarligt at begive sig ud på sommerdæk i snestorm. Derfor jeg har vinterdæk på Mercedes'en jo :)
I rest my case :rolleye: Eller på dansk - jeg giver op :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er helt med på hvad du mener. Men de bestemmelser for vinterväglag gælder jo kun såfremt der er is/sne osv på vejen.... Det behøver der jo ikke at være når man kører om morgenen. Er ret sikker på den holder....
Vinterläge er også når der er frost bare en del af vejen. Du finder vist ikke ret mange dage der ender i sne, hvor der ikke har været frost i en del af vejen om morgenen - selv ikke i en af dine til lejligheden tænkte verdener. Men den ene dag hvor det sker har du naturligvis ret, oh du al vidende - meget klogere end alle offentlige instanser og alle andre for den sags skyld - gud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I tilfælde af skade på din egen og/eller en andens bil vil dit selskab formodentlig være endog meget hurtige til at sige forsikringen ikke dækker når du triller rundt i vintervejr på sommerdæk. Det kan fandeme blive en dyr fornøjelse.
lige netop dét sandede nogen af vores danske "naboer" da de totalskadede en flunkende ny eos sidste vinter - dækning 0:- heldigt det var eneulykke..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag dig sammen Sune....

Vinterläge er også når der er frost bare en del af vejen. Du finder vist ikke ret mange dage der ender i sne, hvor der ikke har været frost i en del af vejen om morgenen - selv ikke i en af dine til lejligheden tænkte verdener. Men den ene dag hvor det sker har du naturligvis ret, oh du al vidende - meget klogere end alle offentlige instanser og alle andre for den sags skyld - gud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæhæ - klart det er Sune der skal tage sig sammen :-) Du lyder sku som en af stamkunderne på Café Savl&Bræk der dagligt sidder og kæfter op om hvordan han kunne tjene millioner og snyde systemet i den grad - hvis han ellers bare gad. I starten er disse personer ret sjove at høre på men til sidste bliver man sku noget træt i betrækket...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver sgu ikke på at snyde.... Blandt andet er det jo derfor jeg har vinterdæk på Mercedes'en....;) Og den bruger jeg hvis der er sne på vejen.

Hæhæ - klart det er Sune der skal tage sig sammen :-) Du lyder sku som en af stamkunderne på Café Savl&Bræk der dagligt sidder og kæfter op om hvordan han kunne tjene millioner og snyde systemet i den grad - hvis han ellers bare gad. I starten er disse personer ret sjove at høre på men til sidste bliver man sku noget træt i betrækket...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så så .. nu skal du ikke nedgøre provinsens nationalsport ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du lyder sku som en af stamkunderne på Café Savl&Bræk der dagligt sidder og kæfter op om hvordan han kunne tjene millioner og snyde systemet i den grad - hvis han ellers bare gad. I starten er disse personer ret sjove at høre på men til sidste bliver man sku noget træt i betrækket...
Efter min beskedne mening rammer denne karakteristik af en person/gruppe fantastisk godt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

:)

Hæhæ - klart det er Sune der skal tage sig sammen :-) Du lyder sku som en af stamkunderne på Café Savl&Bræk
Bravo, Pede, bravo. Du siger det hele for mig ;)
I starten er disse personer ret sjove at høre på men til sidste bliver man sku noget træt i betrækket...
Hmmm... Ikke helt enig her. Har aldrig syntes, sådanne personer har været sjove at høre på ;) - L.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites