Rikke Rost 11 Anmeld indhold Skrevet January 8, 2010 Sidder og bøvler lidt med mine IP tlf. Telsome har flyttet alle numrene over på samme server, og det gør at den ikke er synderlig glad for at segregere trafikken inbound... Så tlf har lidt bøvl med at connecte. Så jeg sidder lidt og funderer på at sætte en PBX op, hvor Cisco tlf connecter til. Nogen der har lidt erfaring på den konto? Overvejer enten Askozia eller Asterisk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 Er det til dit firma, i så fald send mig en PM Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 Nogen der har lidt erfaring på den konto? Overvejer enten Askozia eller Asterisk. Hej Brian Jeg har flere års erfaring med Asterisk; hjemme såvel som på jobbet, hvor titusindevis af mobilkunders kald i DK og SE til deres voicemail dagligt routes en tur forbi vores Asterisk-serverpark. Klippestabilt og superfleksibelt. Til min voip herhjemme (med 2 x DK tlfnummer) gør jeg brug af musimi (SIP peering), så jeg kan nå videre ud til pstn/gsm-nettet: sip.conf: [general] context=default allowguest=yes realm=mydomain.dk externip=xx.128.25.121 localnet=xx.128.25.112/28 bindport=5060 bindaddr=0.0.0.0 srvlookup=yes musicclass=default language=en dtmfmode=rfc2833 disallow=all allow=alaw ; ; Register with Musimi's SIP gateway/proxy ; in order to establish calls to and ; from PSTN (and GSM network). ; register => xx950150:@musimi.dk/xx950150 register => xx950151:@musimi.dk/xx950151 registertimeout=99 ; ; Musimi account 1 (telephone number xx 950 150). ; [musimi] type=friend context=my-phones secret= username=xx950150 host=musimi.dk fromuser=xx950150 fromdomain=musimi.dk nat=yes canreinvite=no ;qualify=yes insecure=very dtmfmode=rfc2833 ;dtmfmode=info disallow=all allow=alaw ; ; Musimi account 2 (telephone number xx 950 151). ; [musimi2] type=friend context=my-phones secret= username=xx950151 host=musimi.dk fromuser=xx950151 fromdomain=musimi.dk nat=yes canreinvite=no ;qualify=yes insecure=very dtmfmode=rfc2833 ;dtmfmode=info disallow=all allow=alaw Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites