Jump to content
poppelvig

Flytte til DK uden at sælge Bostadsrätt?

Recommended Posts

Vi overvejer at flytte fra vores Bostadsrätt i en HSB forening til en lejebolig i Danmark. Vi vil ikke sælge vores bostadsrätt før vi kan få en tilfredstillende pris for den, derfor har vi valgt at have to huslejer indtil den kan sælges. Er der nogen der ved om det giver anledning til problemer med HSB hvis man fraflytter en bostadsrätt og ikke sælger den? Jeg tænker på om det er tilladt, eller om de kan tvinge en til at sælge den fordi man er fraflyttet til Danmark? På forhånd tak for feedbacken :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi boede i HSB var der et par, som bor i Marokko til daglig, men hvor de havde köbt en bostadsrätt i samme forening, som de brugte til ferielejlighed. Dvs, de var kun i Sverige et par uger ad gangen og kun et par gange om året. Så vidt jeg ved, har de den stadig :) (uden problemer)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da vi boede i HSB var der et par, som bor i Marokko til daglig, men hvor de havde köbt en bostadsrätt i samme forening, som de brugte til ferielejlighed. Dvs, de var kun i Sverige et par uger ad gangen og kun et par gange om året. Så vidt jeg ved, har de den stadig :) (uden problemer)
Nej jeg tænker heller ikke at det skulle give anledning til problemer, så længe vi betaler vores husleje er de vel tilfredse. Jeg ved at de ikke vil have at man lejer den ud, det er så fair nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flertallet af foreninger bifalder ikke tomme lejligheder i sådanne scenarier. Eneste måde du kan vide dig sikker med din specifikke ditto, er ved at tage fat i dem og høre dem ad. Hvis der da ikke står noget i din forenings vedtægter allerede (hvilket der ret ofte gør).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flertallet af foreninger bifalder ikke tomme lejligheder i sådanne scenarier. Eneste måde du kan vide dig sikker med din specifikke ditto' date=' er ved at tage fat i dem og høre dem ad. Hvis der da ikke står noget i din forenings vedtægter allerede (hvilket der ret ofte gør).[/quote'] Har lige snakket med HSB i Malmö og de siger at der ikke er noget problem i det så længe jeg ikke lejer den ud. Han sagde at jeg godt måtte have lejligheden til f.eks at bruge som overnatningssted eller hvad det nu kunne være, når man boede fast et andet sted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor sætter i den ikke bare til salg til den pris i går efter ? Foreningen kan vel ikke sige noget til at den står tom, sålænge den er til salg ?
Det var også en tanke jeg havde, men det vil jeg nu gemme som trumf kort, hvis foreningen siger at vi skal bo der ellers skal den sælges. Jeg vil næsten ikke ulejlige en mægler med at have den til salg, velvidende at han skal udbyde den til 150.000 sek over markedsprisen. Men som i mit svar til Gio lyder det som om at der ikke er noget problem i at den står tom, så håber at han har ret ham jeg snakkede med på HSB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men som i mit svar til Gio lyder det som om at der ikke er noget problem i at den står tom' date=' så håber at han har ret ham jeg snakkede med på HSB.[/quote']Har i ikke en BRF? Det er dem der egentlig bestemmer lokalt. HSB er "bare" paraply-organisationen overordnet set.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har i ikke en BRF? Det er dem der egentlig bestemmer lokalt. HSB er "bare" paraply-organisationen overordnet set.
Og så ka' de ellers tage det op på næste general forsamling ;) Tilføjelse: Som det er blevet gjort opmærksomt på tidligere, så kan der være et utal af årsager til at man ikke bor i sit hjem i en længere periode. Kan være job, kan være man bruger mere tid hos sin nye kæreste, kan være jordomrejse, fængselsophold, osv. osv. Giv gas og sæt i værk :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites