henke 10 Anmeld indhold Skrevet January 5, 2010 Hej, Hej, vi har et "nøgent", firkantet (isoleret) loftrum på med ca. 4 X 4 m hvor vi gerne vil have lagt helt almindeligt parketgulv. Væggene er skrå fra ca. 80 cm. i den lave ende til ca. 170 cm i den høje ende, så det kan måske være lidt akavet. Har også indsat en annonce, hvor maling af samme rum ønskes. Vi bor på Västra Hamnen. Mvh Henrik, 26 29 55 68 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 Hej, Hej, vi har et "nøgent", firkantet (isoleret) loftrum på med ca. 4 X 4 mm hvor vi gerne vil have lagt helt almindeligt parketgulv. Væggene er skrå fra ca. 80 cm. i den lave ende til ca. 170 cm i den høje ende, så det kan måske være lidt akavet. Har også indsat en annonce, hvor maling af samme rum ønskes. Vi bor på Västra Hamnen. Mvh Henrik, 26 29 55 68 4*4mm. Det var ikke meget:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
henke 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 4*4mm. Det var ikke meget:) :-), det kan du have ret i, jeg håbede også på, at det skulle være billigt. Hermed rettet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 så er 4x4 mm næsten mere korrekt at skrive ind 4 x 4 m ;) De fleste vil dog nok acceptere 4x4 m2. Ja, jeg keder mig. Vagten er dog færdig nu! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 henke gå ned og köb klick gulv og underlag.. det er det letteste i verden og tager 30-40 minutter når det er så lille et rum bare husk at ha 1cm mellemrum til väggen hele vehjen rundt .. tror du får svärt ved at finde en håndvärker der gider köre ud for så lidt de har simpelthen for meget at lave for tiden ..medmindre du selvf. vil betale store summer for det, og hvis det er tilfäldet kan jeg da göre det hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nicode 11 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 så er 4x4 mm næsten mere korrekt at skrive ind 4 x 4 m ;) De fleste vil dog nok acceptere 4x4 m2. Ja, jeg keder mig. Vagten er dog færdig nu! What ???? 4 x 4 m = 16m2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 4m x 4m = 4x4 m2 = 16 m2 4 x 4 m = 16 m 4x4 m2 gulv fortæller om længden og bredden af rummet mens 16 m2 gulv ikke fortæller noget om rummet. Man kan have 16 m2 gulv på mange måder. 16 m gulv giver ikke nogen mening. Nu skal jeg nok lade være med at poste mere i tråden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 4m x 4m = 4x4 m2 = 16 m2 4 x 4 m = 16 m 4x4 m2 gulv fortæller om længden og bredden af rummet mens 16 m2 gulv ikke fortæller noget om rummet. Man kan have 16 m2 gulv på mange måder. 16 m gulv giver ikke nogen mening. Nu skal jeg nok lade være med at poste mere i tråden. vilken del af "loftrum - firkantet - 4x4m" er det du ikke forstår? det giver da mere mening end din post .. tror selv at de börn hvis foräldre kan holde fätter kusine fest uden at få besög kunne fatte det.. INGEN såvel håndvärkere som amatör gör det selv folk ville skrive 4x4m2..... opgiver man noget i m2 så opgiver man det som i det her tilfälde som "16m2" aldrig nogensinde 4x4m2 ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 henke gå ned og köb klick gulv og underlag.. det er det letteste i verden og tager 30-40 minutter når det er så lille et rum bare husk at ha 1cm mellemrum til väggen hele vehjen rundt .. Jeg vil nok tvivle på at der er nogen der kan lægge sådan et rum på den tid, der er trods alt en del der skal måles og skæres til før det kan lægges. Jeg har selv lagt nyt gulv i både min gang og soveværelse for nyligt og det tog altså noget længere tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 Jeg vil nok tvivle på at der er nogen der kan lægge sådan et rum på den tid' date=' der er trods alt en del der skal måles og skæres til før det kan lægges. Jeg har selv lagt nyt gulv i både min gang og soveværelse for nyligt og det tog altså noget længere tid.[/quote'] Helt enig, vil også mene det tager mindst 45-50 min Men som MK skriver, så er det altså utroligt nemt at lægge gulv selv, så længe man har en stiksav og lidt tid..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 jeg lagde 93m2 på 3 timer med flere pauser... man bruger ikke stiksav med en laminatgulvsaks tager det 1 sekund at bide dem over ... måle gör man ikke rigtigt man lägger bare planken op til sätter fingeren og klipper planken alt andet er spild af tid jeg lagde 150m2 hvor gulvet skulle limes fast til spånen det tog mig 6 timer og det var limen som tog tid for den var tyk som bare fanden og skulle jävnes ud med tandspartel som sagt 16m2 = max 40 min arbejdstid... klart at holder man 10 rygepauser osv så tager det tid Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
henke 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 tak jeg tror næsten jeg har fået mod på det der click-gulv, har også læst en guide på Bauhaus. Men mht. centimeteren ude i kanten, sætter man så en liste over der, eller hvordan? Og hvordan med underlag, er det sådan noget filt noget, så gulvet ikke direkte på betonen? Mvh Henke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 jeg tror næsten jeg har fået mod på det der click-gulv, har også læst en guide på Bauhaus. Men mht. centimeteren ude i kanten, sætter man så en liste over der, eller hvordan? Og hvordan med underlag, er det sådan noget filt noget, så gulvet ikke direkte på betonen? Mvh Henke Ja, du sætter fodlister op hele vejen rundt. Jeg skiftede alle mine ud. Det er rimeligt billigt. Underlag kan du få i mange udgaver både for at udjævne, fugtspærre og lydisolere. Du kan se ude i Bauhaus hvor godt det forskellige er til hvad. Som Michael siger kan de betale sig at bruge en "cutter". Det fandt jeg først ud af bagefter at man kunne få, så jeg brugte en fuksvans. Mon ikke man kan leje en i Bauhaus ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 Clikgulv För man lägger dette hurtige gulv skal man måske gå en tur på et först(Er det et luftrum man ikke anvender så meget kan det måske gå) Vi har haft "billigt" clipgulv, verdens värste. Vi har haft Pergo, verdens nästvärste. Let at holde, ja. Og så er det slut. Larmer når man går på det, trist og koldt. Skal aldrig have det ind igen:fight: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 Ja' date=' du sætter fodlister op hele vejen rundt. Jeg skiftede alle mine ud. Det er rimeligt billigt. Underlag kan du få i mange udgaver både for at udjævne, fugtspærre og lydisolere. Du kan se ude i Bauhaus hvor godt det forskellige er til hvad. Som Michael siger kan de betale sig at bruge en "cutter". Det fandt jeg først ud af bagefter at man kunne få, så jeg brugte en fuksvans. Mon ikke man kan leje en i Bauhaus ?[/quote'] jeg gav 200 for min på bauhaus .. kan lånes af mig hvis det er Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2010 För man lägger dette hurtige gulv skal man måske gå en tur på et först(Er det et luftrum man ikke anvender så meget kan det måske gå) Vi har haft "billigt" clipgulv' date=' verdens värste. Vi har haft Pergo, verdens nästvärste. Let at holde, ja. Og så er det slut. Larmer når man går på det, trist og koldt. Skal aldrig have det ind igen:fight:[/quote'] det larmer ikke mere end feks et 14mm parketgulv... og det er heller ikke koldere end noget andet trägulv... jeg har det billigeste fra byggmax i hele stuen ingen fejl på det og lägger man det tykke underlag under er "klak" lyden stort set ikke-eksisterende... ellers kan man lime det og så er det nöjagtigt som et hvert andet trägulv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2010 Om underlaget är ok, ja. Vi fick lagt vårt av en firma och de vill helst inte se mer än en -två mm nivåskillnad per meter. men i ett så litet rum är det kanske inte så viktigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2010 Om underlaget är ok' date=' ja. Vi fick lagt vårt av en firma och de vill helst inte se mer än en -två mm nivåskillnad per meter. men i ett så litet rum är det kanske inte så viktigt.[/quote'] konstigt firma .. eftersom vanlig underlagsfoam utjämner helt upp emot 5-6mm skillnad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2010 För man lägger dette hurtige gulv skal man måske gå en tur på et först(Er det et luftrum man ikke anvender så meget kan det måske gå) Vi har haft "billigt" clipgulv' date=' verdens värste. Vi har haft Pergo, verdens nästvärste. Let at holde, ja. Og så er det slut. Larmer når man går på det, trist og koldt. Skal aldrig have det ind igen:fight:[/quote'] "luftrum":D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2010 konstigt firma .. eftersom vanlig underlagsfoam utjämner helt upp emot 5-6mm skillnad Nä, det var Tæppeland, och Tæpperingen, båda med samma invändningar. Hur tjock är "vanlig underlagsfoam" om den ska kunna utjämna upp till 5-6 mm? Det pressas ju samman också med tiden. Sen hade vi iofs ett golv som man oftast lägger utan underlag (förutom fuktspärr), ett Wicanders, de har kork undertill. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MMK 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2010 Lægger de et gulv på et underlag der svinger mere end plus/minus 2 mm over 2 meter skal det sku blive noget lort. Så de firmaer har helt ret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2010 Lægger de et gulv på et underlag der svinger mere end plus/minus 2 mm over 2 meter skal det sku blive noget lort. Så de firmaer har helt ret. VÅS!! medmindre vi taler 14mm+ parket det kräver extra jävne overflader for at samlinger ikke ses for meget men alm laminatgulv er så fleksibelt at det ikke betyder nogetsomhelst når man ligger foam ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2010 Hehe, er det blevet lagt, har noget billigt filt du kan købe til at ligge under. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MMK 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2010 Og Michael er selvfølgelig uddannet gulvmand eller ligende eller hvad ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2010 Og Michael er selvfølgelig uddannet gulvmand eller ligende eller hvad ??? nej har jeg sagt det? men jeg har lagt en del gulve og isär klik laminat gulve flere med langt större niveauforskelle end 0.1% pr lm og ingen af dem er blevet dårlige alle ligger stabilt på underlaget .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites