Jump to content
Nenad

Skilsmisse og lejligheden

Recommended Posts

Hejsa Jeg skal forbi en advokat i næste uge men kan ikke sove roligt pga. jeg aner ikke hvor jeg står. Vi skal skilles og har en del gæld og jeg ved ikke hvordan jeg skal løse det. Det er især alt omkring lejligheden som gener mig. Konen og jeg købte en bolig den 08.02.2005 hvor konen og jeg har været gift i 6 måneder. På det tidspunkt bor hun i Serbien og jeg i Sverige. Alle papir og lån er i mit navn pga. hun eksister ikke i det svenske system og har ingen indkomst i Serbien. Vi har givet 450.000,- sek for lejligheden. Lejligheden er nu omkring 600.000,- sek værd og vi skylder omkring 360.000,- sek i den. Vi blev gift den 27.08.2004 og jeg flyttede til Sverige den 11.02.2005. Konen kommer til Sverige den 21.06.21 hvor hun får 5årig opholdstilladelse. Nogen der har en ide om hvor jeg står rent økonomisk omkring dette punkt? Hvis jeg skal købe hende ud, er det så 50% af firværdien eller af den totale værdi? Der er noget omkring en 5års regl som jeg ikke helt kan forstå. Håber på et beroligende svar Nenad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Du bør henvende dig til din Bank som kan henvise dig til en god advokat, de har altid den service i Sverige. Og da det er dig der fortsætter med lejligheden ved de jo nok hvem de skal satse på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa Jeg takker for alle svarne, jeg fik fat i en advokat dog ikke den banken havde anbefaldet men en anden. Der er ingen tvivel på om hvem banken og advokaten holder med nu hvor de ved hvem der har lånene i sit navn og hvem der tjener mest. Og nu hvor min kommende ex. ikke har fået det faste job som de har snakket om kan man næsten for det som man vil i banken. En god advokat som jeg varmt kan anbefalde er Anita Carlsson. Super fed service og lyn hurtige med at svarer på email's eller ringe tilbage hvis man han spørgesmål. Den service koster, men de tager alle det samme her i Malmö har jeg fundet ud af. Med venlig hilsen Nenad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites