Jump to content
zabel

Parkering svågertorp

Recommended Posts

Jeg har besluttet at spare lidt i budgettet her fra 1. jan, og har derfor købt mig et pendlerkort og lader derfor bilen stå i sverige. Desværre viser det sig så at der ikke er nogen ledige p-pladser på svågertorp, da jeg ringer til Parkering Malmø (var først oppe hos P Malmø på stationen hvor de også sælger biletter, men det kunne de sandelig ikke klare dér). HVAD SKER DER??? Jeg bor i Oxie, og der er pænt langt til svågertorp på cykel i 12 graders frost! Er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg lige skærer den? Besparelsen ryger ligesom lidt i svinget hvis jeg skal betale 65 SEK om dagen deroppe...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har besluttet at spare lidt i budgettet her fra 1. jan, og har derfor købt mig et pendlerkort og lader derfor bilen stå i sverige. Desværre viser det sig så at der ikke er nogen ledige p-pladser på svågertorp, da jeg ringer til Parkering Malmø (var først oppe hos P Malmø på stationen hvor de også sælger biletter, men det kunne de sandelig ikke klare dér). HVAD SKER DER??? Jeg bor i Oxie, og der er pænt langt til svågertorp på cykel i 12 graders frost! Er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg lige skærer den? Besparelsen ryger ligesom lidt i svinget hvis jeg skal betale 65 SEK om dagen deroppe...
Du kan starte med at sætte nogle seddler op nede ved Svågertorp. Kan være der er nogen som vil 'fremleje' (hvis man kan/må). Alternativt kan du prøve at parkere ved Ikea, Biltema, Plantagen eller des lige. Jeg antager at de fleste steder har hyret parkerings/vagtfirmaer som skulle afskrække dette, men jeg har bemærket en del togrejsende som går ud på parkeringspladserne efter at være steget af toget (og butikkerne er lukket for længst :)). Kan være der er andre der kører fra Oxie til Svågertorp og gerne vil have selskab. Scooter (det er ikke varmere, men sikkert hurtigere :D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lad mig dog lige sige at konen cykler hver dag fra Oxie til Svågertop. (jeg kører dog i bil):) Jeg stod på venteliste i 1 måned, så var der en plads fri. Eneste alternativ er at parkere Bauhause eller Ikea. De andre steder må du kun parkere 3 timer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ofte nogen der parkerer i vejsiden på den anden side af sporene ved svågertorp. Man skal helt op på den større vej for at måtte gøre det, men jeg ser tit nogen der gør det. Så har du kun 150-200 meter at gå i stedet for en cykeltur fra oxie :) Desværre ser man indimellem også sideruderne smadret og bilen gennemrodet når de holder derude...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er ofte nogen der parkerer i vejsiden på den anden side af sporene ved svågertorp. Man skal helt op på den større vej for at måtte gøre det, men jeg ser tit nogen der gør det. Så har du kun 150-200 meter at gå i stedet for en cykeltur fra oxie :) Desværre ser man indimellem også sideruderne smadret og bilen gennemrodet når de holder derude...
Det er også rigtigt tit at de biler har fået parkeringsbøder. Hvorfor kan jeg dog ikke gennemskue da det da er en offentlig vej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med Bauhaus

Lad mig dog lige sige at konen cykler hver dag fra Oxie til Svågertop. (jeg kører dog i bil):) Jeg stod på venteliste i 1 måned' date=' så var der en plads fri. Eneste alternativ er at parkere Bauhause eller Ikea. De andre steder må du kun parkere 3 timer.[/quote'] Det med Bauhaus havde jeg også fået fidus til, kostede mig en parkeringsbøde, for 3 år siden var det også kun 2 timer der. Ved ikke om det stadig er sådan. Biltema går den vist. Ellers er der Ikea. Men jeg vil faktisk tro at det er samme historie på alle parkeringspladserne, uden at vide det med sikkerhed. :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er også rigtigt tit at de biler har fået parkeringsbøder. Hvorfor kan jeg dog ikke gennemskue da det da er en offentlig vej.
Man må ikke parkere på en hovedvej. Kun stoppe / standse. Der er hovedvej skilt på de store vej. Derfor kan man få en bøde. Mvh Tim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for alle svar! For lige at få skåret det ud i pap: Parkering ved IKEA er uden tids-begrænsning?
Ja...indtil videre. Det hænger nok sammen med IKEA's forretningskoncept. De vil ikke stresse kunderne når de er inde at handle. For mange er det jo også en heldagsudflugt at tage i IKEA og det ved IKEA godt. Men der er nok flere folk, der ligeså stille lugter lunten med gratis Parkering hos IKEA og så sker der måske noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja...indtil videre. Det hænger nok sammen med IKEA's forretningskoncept. De vil ikke stresse kunderne når de er inde at handle. For mange er det jo også en heldagsudflugt at tage i IKEA og det ved IKEA godt. Men der er nok flere folk, der ligeså stille lugter lunten med gratis Parkering hos IKEA og så sker der måske noget.
Præcis, og det kræver jo nok heller ikke et geni fra IKEA for at lure at de biler som holder på pladsen før kl. 10 (åbningstiden) og stadig holder der kl. 15-16 nok er forbundet med en pendler frem for en kunde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Præcis' date=' og det kræver jo nok heller ikke et geni fra IKEA for at lure at de biler som holder på pladsen før kl. 10 (åbningstiden) og stadig holder der kl. 15-16 nok er forbundet med en pendler frem for en kunde.[/quote'] og allesammen holder i det hjörne tättest på stationen haha

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til gengæld slipper man nok for at komme over til IKEA og finde sin forholdsvis nye BMW liggende på maven, kun løftet op af en donkraft bagtil. Kæft et sørgeligt syn. Folk der gør sådan noget, skulle simpelthen have tæsk med selv samme fælge som de prøver at stjæle. Endnu mere ufatteligt er det, at der konstant er indbrud i biler og folk der får stjålet fælger uden at der sker en skid fra Parkering Malmös side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til gengæld slipper man nok for at komme over til IKEA og finde sin forholdsvis nye BMW liggende på maven, kun løftet op af en donkraft bagtil. Kæft et sørgeligt syn. Folk der gør sådan noget, skulle simpelthen have tæsk med selv samme fælge som de prøver at stjæle. Endnu mere ufatteligt er det, at der konstant er indbrud i biler og folk der får stjålet fælger uden at der sker en skid fra Parkering Malmös side.
Ja det er fa'me sørgeligt. Synd man ikke må minere hegnet omkring P.pladsen :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites