Jump to content
homer132

Miljø bil og ingen fordon afgift?

Recommended Posts

tænker på at købe bmw 320d, når den kommer her i det nye år i en endnu mere effektiv effective dynamic udgave. vist over over 25 km litteren, og vist også klasse eu6. Er der noget med man slipper for fordon afgift i nogle år ved køb af miljø bil?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tænker på at købe bmw 320d, når den kommer her i det nye år i en endnu mere effektiv effective dynamic udgave. vist over over 25 km litteren, og vist også klasse eu6. Er der noget med man slipper for fordon afgift i nogle år ved køb af miljø bil?
mener ik du slipper avgiften men der er noget med gratis parkering visse steder de förste 5 år eller sådan noget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps. Jeg læste også noget om det forleden. http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsskatt/Miljobilspremie/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe jeg köbte en miljöbil da reglerne var du fik 10.000sek tilbage efter 6mnd. men gratis afgift noop, men giver så kun 1100sek pr år i afgift og det er billigt for en dieselbil. ang."gratis" parkering, er vist noget de må längere ud på landet med, det er malmö og göteborg som har det, efter at havde närläst reglerne droppede jeg at söge, man skal söge kommunen om tilladelse, som skal väre i bilen, det koster 600kr at söge. og denne tilladelse når man får den gälder 1 time parkering, på gade... nu kommer jeg ikke til malmö så tit, så de 600kr for at aflevere ansögningen kan jeg nok parkere 10år for mon ikke...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hehe jeg köbte en miljöbil da reglerne var du fik 10.000sek tilbage efter 6mnd. men gratis afgift noop, men giver så kun 1100sek pr år i afgift og det er billigt for en dieselbil. ang."gratis" parkering, er vist noget de må längere ud på landet med, det er malmö og göteborg som har det, efter at havde närläst reglerne droppede jeg at söge, man skal söge kommunen om tilladelse, som skal väre i bilen, det koster 600kr at söge. og denne tilladelse når man får den gälder 1 time parkering, på gade... nu kommer jeg ikke til malmö så tit, så de 600kr for at aflevere ansögningen kan jeg nok parkere 10år for mon ikke...
ok jeg läste et sted at 30 af de 70 komuner i landet som kräver p-avgift havde ordningen... og yderligere 10-15 kommuner gav billigere men ikke gratis parkering.. og at det galdt de förste 6 år for helt nye biler... det kan dog väre at det kun gälder for de helt små miljöbiler.. lupo, smart osv som er oppe på de ca 30km/l

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tænker på at købe BMW 320d, når den kommer her i det nye år i en endnu mere effektiv effective dynamic udgave. Vist over over 25 km litteren, og vist også klasse eu6.
Har du hørt noget om prisniveauet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da kassen for de 10.000 kr miljø præmie er løbet tør, har de ændret de således at man har gratis vejskat i de første 5 år ved køb af miljøbil. Ved diesel miljøbil kommer det til at stemme meget godt overens med 10.000 kr i rabat, da afgiften ligger omkring de 2000 kr årligt for de lidt under 120 gram CO2 / km

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da kassen for de 10.000 kr miljø præmie er løbet tør, har de ændret de således at man har gratis vejskat i de første 5 år ved køb af miljøbil. Ved diesel miljøbil kommer det til at stemme meget godt overens med 10.000 kr i rabat, da afgiften ligger omkring de 2000 kr årligt for de lidt under 120 gram CO2 / km
Interessant - men en skam effekten er reduceret til 163 hk jvf "nettet..." www.netcarshow.com/bmw/2010-320d_efficientdynamics/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til gengæld har de forhøjet momentet for at kompensere for de lavere hk.
Lige for at rydde misforståelser af vejen: hk og moment er en del af samme matematiske formel, og hk er blot produktet af moment og omdrejninger, så hvis (peak) hk er lavere end tidligere samtidig med, at (peak) moment er højere, skyldes det, at peak moment ligger lavere i omdrejningsregisteret. Når det så er sagt, er det i virkeligheden langt mere interessant, hvad gns. moment (og deraf hk) er. Derudover kan de have ændret gearingen, hvilket igen ændrer alt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da kassen for de 10.000 kr miljø præmie er løbet tør' date=' har de ændret de således at man har gratis vejskat i de første 5 år ved køb af miljøbil. Ved diesel miljøbil kommer det til at stemme meget godt overens med 10.000 kr i rabat, da afgiften ligger omkring de 2000 kr årligt for de lidt under 120 gram CO2 / km[/quote'] Hvordan får man denne gratis afgift ? Vi har købt en miljøbil til konen, den er kommet hjem og nu har transportstyrelsen sendt opkrævning af fordonsskat til os....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår er de løbet tør for de 10.000 sek? (det er kun nogle måneder siden jeg fik mine penge tilbage) Jeg har nemlig købt en lille miljøbil, og jeg havde da tænkt mig at købe en miljø bil igen næste gang. Men for mit vedkommende betaler jeg kun 545sek i fordonssakt om året, så det gange 5år er jo langt under de 10.000 sek.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvornår er de løbet tør for de 10.000 sek? (det er kun nogle måneder siden jeg fik mine penge tilbage) Jeg har nemlig købt en lille miljøbil, og jeg havde da tænkt mig at købe en miljø bil igen næste gang. Men for mit vedkommende betaler jeg kun 545sek i fordonssakt om året, så det gange 5år er jo langt under de 10.000 sek.
Mener det var juli 2009, hvilket er derfor at den anden lov skulle træde i kraft... Ja, de ca. 500 sek er langt under 10.000 sek, men bedre end intet :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites