antiman 10 Anmeld indhold Skrevet January 2, 2010 Hej jeg har printet en ansøgningark ud til svensk gymnasie, og der skal jeg jo sætte mit CPR-nummer på. Men jeg kan ikke helt finde ud af, om det skal være mit danske CPR-nummer eller om der er noget andet jeg skal gøre først (få et svensk CPR-nr fx?) Og hvis det skal være mit danske, hvordan skal det så skrives? 1111-YYMMDD som i Sverige eller DDMMYY-1111 som i Danmark? Mange tak :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Svärt at svare på Svärt at svare på, men skriver du dit Danske skal du jo vende det som på Svensk. Men har du ikke fået nogen information om det fra skolen? Ellers vent til Mandag, der er nok nogen på skole der kan hjälpe med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
antiman 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Svärt at svare på' date=' men skriver du dit Danske skal du jo vende det som på Svensk. Men har du ikke fået nogen information om det fra skolen? Ellers vent til Mandag, der er nok nogen på skole der kan hjälpe med det.[/quote'] Tak for svaret. :) Nej jeg har udfyldt de danske "Få SU til udlandet" ark, også hentet et ansøgningsark på Helsingborgs hjemmeside. Men jeg burde nok ringe til skole og lige forhøre mig så. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jensren 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 gå til skatteverket og få et id kort.de tager foto og det hele 400 kr.men du kan kun betale over net banken.og det er ikke gas.du skal så igen til skatte verket og vise kvittoen.og så igen ind og hente id kortet.du skal have en med som har id kort eller sv.pas.med förste gang.Besvärligt men har selv våret der. Godt nytår.jensren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
antiman 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 gå til skatteverket og få et id kort.de tager foto og det hele 400 kr.men du kan kun betale over net banken.og det er ikke gas.du skal så igen til skatte verket og vise kvittoen.og så igen ind og hente id kortet.du skal have en med som har id kort eller sv.pas.med förste gang.Besvärligt men har selv våret der. Godt nytår.jensren. Tak. Hmm er du helt sikker på det er nødvendigt for at blive optaget på et gymnasie? Jeg skal stadig være dansk statsborger trodsalt, ikke svensk statsborger. Så jeg skal altså tage et smut forbi Sverige for at få et id kort? Kan det ikke gøres over nettet (ved at scanne ind fx?) Hvad hvis jeg ikke kender nogen i Sverige? Hmm måske står der noget om det på skatteverket's hjemmeside. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Skal du bo i Sverige?? Du skal have din adresse i Sverige hvis du vil have et ID kort - og hvis du skal bo i Sverige, kan du med et EU pas direkt få et svensk ID kort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
antiman 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Skal du bo i Sverige?? Du skal have din adresse i Sverige hvis du vil have et ID kort - og hvis du skal bo i Sverige, kan du med et EU pas direkt få et svensk ID kort. Ja jegh avde tænkt mig at bo derovre, men med dansk statsborgerskab. Men jeg skal altså flytte derover før jeg kan få et ID-kort? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Ja jegh avde tænkt mig at bo derovre, men med dansk statsborgerskab. Men jeg skal altså flytte derover før jeg kan få et ID-kort?Ja - du skal være flyttet til Sverige, før du kan få et svensk cpr-nummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Ja jegh avde tænkt mig at bo derovre, men med dansk statsborgerskab. Men jeg skal altså flytte derover før jeg kan få et ID-kort? Vi andre der bor herover er også danske statsborgere - uden stemmeret. Et Svensk ID kort er til de personer som bor i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Svenskt personnummer skrivs YYMMDD-1234. Vänd inte på ditt danska, det kommer inte att fungera med checksiffrorna o sånt. Skriv ditt danska, med en anteckning om att det är danskt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Svärt at svare på' date=' men skriver du dit Danske skal du jo vende det som på Svensk. Men har du ikke fået nogen information om det fra skolen? Ellers vent til Mandag, der er nok nogen på skole der kan hjälpe med det.[/quote'] Nej da, der skal ikke ændres i rækkefølgen! Et dansk CPR-nummer skal skrives som det er. Ændres rækkefølglen på tallene er det jo ikke længere et CPR-nummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Skriv ditt danska' date=' med en anteckning om att det är danskt.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Og mon ikke Skallstorp bare mener de 6 første cifre:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Og mon ikke Skallstorp bare mener de 6 første cifre:rolleyes:Det bliver det jo ikke et validt cpr-nummer af. Jeg stemmer på fodnoten "CPR-nummer er dansk!". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 ...1111-YYMMDD som i Sverige eller DDMMYY-1111 som i Danmark? Jag refererade till inlägg #1, också en hänvisning till hur man skriver svenska personnummer (man vet inte vad ett CPR-nummer är i Sverige) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Det bliver det jo ikke et validt cpr-nummer af.Nej, men nu skrev jeg jo også kun at det nok var det Skallstorp mente med "omvendt rækkefølge" -og de 6 første cifre i dit danske CPR-nummer vil jo trods alt altid være de samme som de 6 første cifre i dit svenske personnummer -bare i en anden rækkefølge:p:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites