Lollikken 10 Anmeld indhold Skrevet December 30, 2009 Så fik Brian aka Rikke sin vilje :) http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2009/12/29/184904.htm - Vi skal have dem op på trafikfarlige steder, altså ved skoler, ved vejkryds, ved større veje og ved indfaldsveje til byerne, siger Vestres trafikordfører, Karsten Nonbo. Gad vide om en hvis borgmester i en hvis Københavner forstad mener at sådan nogle bør være på en meget omdebateret strandvej ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 Citat: "Forsøget med elektronisk fartkontrol er så stor en succes, at de såkaldte stærekasser skal sættes op over hele landet." Burde omskrives til: .. så stor en succes at vi får en masse penge ind i "afgifter" så vi ligeså godt kan malke hele landet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 Citat: "Forsøget med elektronisk fartkontrol er så stor en succes, at de såkaldte stærekasser skal sættes op over hele landet." Burde omskrives til: .. så stor en succes at vi får en masse penge ind i "afgifter" så vi ligeså godt kan malke hele landet! I bund og grund fint nok med mig. Eneste problem jeg har med ordningen er at pengene sikkert forsvinder ned i et dybt hul i stedet for at blive øremærket til beslægtede problemer. F.eks. bygge cikaner ved skoler eller andre problematiske områder. Bruges til at forbedring og udbygning af vejnettet. Gå til en støttefond for dem påvirket af trafikulykker. Osv. osv. osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 Løsningen - en "fartkameravarnare" I de sidste 4 år har jeg kørt med en såkaldt "fartkameravarnare". Den er GPS-baseret og ved, hvor alle faste fartkameraer står i Skandinavien. Fylder mindre en pakke cigaretter - og giver højlydt signal, når man nærmer jeg et fartkamera - og hvis hastigheden er for høj, fortsætter den med at bippe. Regelmæssigt får jeg en e-mail, som fortæller om opdateringer (nye kameraer - eller ændrede hastigheder). Se mere på www.tmobilteknik.se I perioder kan den fås som "bonus" ved tegning af abonnement på svenske Auto Motor och Sport. Den siges at være fuldt legal i Sverige - og den fungerer aldeles udmærket - også i DK ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 Sjovt nok blev det samtidigt meldt ud, at der i år "kun" er 300 dræbte i trafikken. Et fald på ca. 100. Så hvad er egentligt meningen med stærkasserne? 10 stk. kunne ikke have gjort det så godt! Mon ikke der bare skal flere penge i kassen efter en finanskrise? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
carbon-customs 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 hehe jeg ved da at en af de 10 der står ved roskilde næsten konstant har været smadret / brændt af. så den kan ikke have taget mange :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites