dannemare 21 Anmeld indhold Skrevet December 27, 2009 Fik et spil i julegave, som jeg ønsker at bytte til noget andet, men til min store overraskelse står der på bonen (fra Siba): "Öppet köb/Bytesrätt gäller EJ mjukvara" :thumbdown Altså... spillet er i ubrudt folie-emballage, og jeg står med bonen i hånden. Nogen der har prøvet en lignende situation med spil/andet ubrudt software og oplevet at butikken alligevel har forbarmet sig og givet én lov til at bytte varen (de mister jo ingen indtægt, da jeg køber noget andet for hele købesummen). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2009 Tror bestemt godt du kan bytte det. Ellers er det jo en tilsidesættelse af købeloven i Sverige.... Prøv. Man kan kun få et nej..... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2009 Fik et spil i julegave, som jeg ønsker at bytte til noget andet, men til min store overraskelse står der på bonen (fra Siba): "Öppet köb/Bytesrätt gäller EJ mjukvara" :thumbdown Altså... spillet er i ubrudt folie-emballage, og jeg står med bonen i hånden. Nogen der har prøvet en lignende situation med spil/andet ubrudt software og oplevet at butikken alligevel har forbarmet sig og givet én lov til at bytte varen (de mister jo ingen indtægt, da jeg køber noget andet for hele købesummen). Software er programmer, såsom adobe Photoshop, Windows 7 osv. Ikke spil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2009 Tror bestemt godt du kan bytte det. Ellers er det jo en tilsidesættelse af købeloven i Sverige.... Synes desværre bare at have læst flere steder (bl.a. også herinde), at man som udgangspunkt ikke har en ret til bytte, men at den enkelte butik kan vælge at tilbyde det. Prøv. Man kan kun få et nej..... :) Klart. Skal prøves. Sender konen af sted. Hun er meget bedre til at spille sur/oprevet over sådan nogle ting og får som regel også altid det, hun kom efter. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2009 Software er programmer' date=' såsom adobe Photoshop, Windows 7 osv. Ikke spil.[/quote'] Et spil er naturligvis også software. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2009 "Siba har 30 dagars öppet köp förutom på LCD-TV, Plasma-TV, projektor-TV, "på köpet"-produkter eller produkter som säljs med abonnemang. De har inte heller bytesrätt på sina platt-tv eller projektor-tv. Inte heller mobiltelefoner, hygienprodukter, projektorer, mjukvaror, hushållsartiklar eller skivor får lämnas tillbaka om förpackningen är bruten." http://www.prylportalen.se/nyheter/Prylportalens-koprad-infor-julhandeln-1.78507.html (Godtnok fra 2006 - men mon ikke det stadig er fuldt ud aktuelt?) Med andre ord, så burde der ikke være problemer når emballagen ikke er brudt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2009 Bare for en ordens skyld. Det er butikken, der som service kan tilbyde at bytte en uønsket vare. Det er ikke noget at hente i nogen lov af nogen slags. Til info. I Siba's tilfælde er det en rigtig gode ide at handle online istedet for i butikken, da det så er EU's lov om distance handel, der er gældende. Men Siba plejer at være cool nok, fik et Wii spil sidste år jeg allerede havede. Ingen problemer med at bytte det til et andet hos Siba i Malmö. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2009 Med andre ord' date=' så [i']burde der ikke være problemer når emballagen ikke er brudt. Men Siba plejer at være cool nok' date=' fik et Wii spil sidste år jeg allerede havede. Ingen problemer med at bytte det til et andet hos Siba i Malmö.[/quote'] Lyder godt. Jeg krydser fingre. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites