per_w_orkelljunga 10 Anmeld indhold Skrevet December 25, 2009 Nyligt ansøgte jeg om et benzinkort til Shell. Den rabat ville jeg da godt have. Kører jo 60,000km eller mere hvert år. Da benzinen er billigere i Sverige søgte jeg det i Sverige. Søreme om jeg ikke fik NEJ! Det kan jeg ikke forstå. God og stabil indtægt i DK, meget lidt gæld i hus og 2 gældsfrie biler. Står heller ikke registreret som dårlig betaler hverken i Sverige eller DK. Så hvorfor nej? Shell sagde at de ikke kunne se jeg tjente noget. OK..jeg leverede dem en opgørrelse fra mit Danske job: NEJ!! Helt ærligt? Hvorfor gør de det? Har i oplevet noget lignende og hvad så? Et sølle benzinkort...ikke engang med kredit. Hvorfor vil de ikke yde det? Jeg har hørt at mange andre har samme problemer. Hvad gør i? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 25, 2009 Jeg har oplevet den samme form for idoti med Shell. Jeg kunne heller ikke få noget benzinkort, så jeg kunne fylde 90 liters tanken op i min A8. Så nu tanker jeg aldrig nogensinde mere hos Shell - Statoil kunne derimod godt finde ud af at give mig et Mastercard/benzinkort, så nu er jeg fast kunde der i stedet. Rygterne siger også at Shell nu er på vej til at trække sig ud af Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret December 25, 2009 Nyligt ansøgte jeg om et benzinkort til Shell. Den rabat ville jeg da godt have. Kører jo 60,000km eller mere hvert år. Da benzinen er billigere i Sverige søgte jeg det i Sverige. Søreme om jeg ikke fik NEJ! Det kan jeg ikke forstå. God og stabil indtægt i DK, meget lidt gæld i hus og 2 gældsfrie biler. Står heller ikke registreret som dårlig betaler hverken i Sverige eller DK. Så hvorfor nej? Shell sagde at de ikke kunne se jeg tjente noget. OK..jeg leverede dem en opgørrelse fra mit Danske job: NEJ!! Helt ærligt? Hvorfor gør de det? Har i oplevet noget lignende og hvad så? Et sølle benzinkort...ikke engang med kredit. Hvorfor vil de ikke yde det? Jeg har hørt at mange andre har samme problemer. Hvad gør i? Har set lignende problemer hos andre firmaer. Har selv som dig ingen gæld, kun aktiver og kun indkomst i DK, og så er man en fattig taber. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jazz 10 Anmeld indhold Besvaret December 25, 2009 jeg oplvede noget der ligner hos nordea. Jeg har en sunde økonomi og tjener rigitig godt. De sagde dog at de ikke kunne hjælpe mig, blot fordi jeg arbejdede i DK. Det havde noget med om de kunne komme ind på nolge borger-systemer for at bekræfte en hele masse tal. De kan ikke se noget om os der arbejder i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret December 26, 2009 jeg oplvede noget der ligner hos nordea. Jeg har en sunde økonomi og tjener rigitig godt. De sagde dog at de ikke kunne hjælpe mig' date=' blot fordi jeg arbejdede i DK. Det havde noget med om de kunne komme ind på nolge borger-systemer for at bekræfte en hele masse tal. De kan ikke se noget om os der arbejder i DK.[/quote'] Jeg har aldrig oplevet at de et firma, hverken benzinselskab, bank, autofirma siger nej til en handel fordi jeg arbejder i Danmark. Da du arbejder i Danmark er du registeret i Sverige med ingen indtægt, og derfor må du dokumentere din indtægt. 2-3 lønsedler, officel ansættelsesbevis evt. kryderet med seneste årsopgørelse fra SKAT kan gøre underværker. Som sagt er jeg aldrig blevet afvist og har som de fleste en dansk indtægt, lån til svensk bolig plus det løse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret December 26, 2009 Jeg har hørt at mange andre har samme problemer. Hvad gør i? Jeg har oplevet præcist det samme med Shell, og jeg er i samme gode økonomiske situation som dig, hvorfor det overhovedet ikke giver nogen mening. Hos Statoil derimod, ingen problemer, de skulle hverken have lønsedler eller anstälningsintyg :th2: Jeg glæder mig til den dag hvor kreditoplysninger uden problemer kan trækkes på tværs af sundet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 26, 2009 Den "nye" ST:1 hvor jeg bor har sådan et smart system så man vælger hvor stort et beløb man vil reservere på sit udenlandske kort inden man taster PIN koden.... For eksempel 1000 sek - og så kan man bare tanke løs. De hæver selvsagt kun det man har tanket for.. Men det er altså ret smart - og så slipper man for et "løst" kontokort med faktura - jeg syntes det er lettere at det bare trækkes fra min bankkonto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alexzuz 10 Anmeld indhold Besvaret December 26, 2009 Den "nye" ST:1 hvor jeg bor har sådan et smart system så man vælger hvor stort et beløb man vil reservere på sit udenlandske kort inden man taster PIN koden.... For eksempel 1000 sek - og så kan man bare tanke løs. De hæver selvsagt kun det man har tanket for.. Men det er altså ret smart - og så slipper man for et "løst" kontokort med faktura - jeg syntes det er lettere at det bare trækkes fra min bankkonto. Præcis... Jeg har heller aldrig følt et behov for at få et kort. Er iøvrigt medlem af motormännen (FDMs svenske pendant) og fik faktisk automatisk et Preem-kort ved indmeldelse. Har dog aldrig fået det brugt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2009 Har prøvet det hos BBB og Canal Digital. BBB ville overhovedet ikke have os som kunder, pga. manglende indtægt i sverige (de krævede arbejdsgiver-intyg fra svensk arbejdsgiver) - og Canal Digital ville have tusind kroner i forudbetaling for at sende os en boks. Nordea har jeg derimod ikke haft problemer med. De har jo et "dansk" kontor i Malmø, med en dansk rådgiver (Pia) ansat til at hjælpe danskere der vil flytte til Sverige. Tak for tipset om Shell/Statoil. Vi holder os til Statoil fremover. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2009 Har prøvet det hos BBB og Canal Digital. BBB ville overhovedet ikke have os som kunder' date=' pga. manglende indtægt i sverige (de krævede arbejdsgiver-intyg fra svensk arbejdsgiver) - og Canal Digital ville have tusind kroner i forudbetaling for at sende os en boks.[/quote'] Det med forudbetaling kan nu også opleves den anden vej. Har flere gange oplevet at skulle smide et par 1000-lapper hos danske selskaber fordi jeg ikke har adresse i Danmark. De var fuldstænding ligeglade om jeg vil betale som altid via PBS fra min danske konto. Det må altså være den medarbejder du har snakket med hos BBB der har læst forkert et sted. Jeg er ny kunde hos BBB og oplevede ingen problemer - tværtimod har de været superflinke i forbindelse med oprettelsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2009 Har prøvet det hos BBB og Canal Digital. BBB ville overhovedet ikke have os som kunder, pga. manglende indtægt i sverige (de krævede arbejdsgiver-intyg fra svensk arbejdsgiver) - og Canal Digital ville have tusind kroner i forudbetaling for at sende os en boks. Nordea har jeg derimod ikke haft problemer med. De har jo et "dansk" kontor i Malmø, med en dansk rådgiver (Pia) ansat til at hjælpe danskere der vil flytte til Sverige. Tak for tipset om Shell/Statoil. Vi holder os til Statoil fremover. Har selv BBB og arbejder i DK. Udfyldte abonnementsblanketten online og fik det relevante hardware et stykke tid senere med posten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2009 Det virker som om der er mange forskellige fortolkninger hos de forskellge selskaber. Nogen vil opleve at blive afvist til trods for at de skaffer al den dokumentation man nu kan, og staar med en sund og fornuftig oekonomi, mens derimod andre vil ikke opleve noget som helst besvaer med at faa det de beder om, vel at maerke uden at de skal vise et eneste stykke papir paa noget. Der er ingen tvivl om at vi pendlere har det svaert med de forskellige medarbejdres fortolkninger af firmaenes politik og retningslinjer. Der er SAA daarligt integration mellem Skaane og DK og man ved ikke hvis skyld det er. DK arbejdere's indkomst kan ikke ses her i Sverige, men det kan Norske arbejdere, Man har paa fornemmelsen at DK ikke er saa villig til at goere det "for nemt" for os pendlere, maaske for at begraense flyttningen til SE. Who knows!-Bare se hvor svaert det er at koere fra/til Sverige ved Kastrup lufthavn. Kommer du fra Sverige maa du ikke dreje til hoejre mod Amager strandvej, skal du til Sverige kan du ikke dreje til Venstre ad mootorvejsnedkoerslen paa motorvejsbroen. Hver bil skal koere EKSTRA 500 m i snit for at komme paa rigtig vej. COP15 og HOPEnhagen min bare roev.- Anyway for at komme tilbage til emnet, der sikkert skrevet meget om det herinde, men det jeg vil sige er at jeg tro ikke at vi kommer til at opleve at det bliver nemmere at bo her i det naermeste fremtid saadan rent praktisk,dels pga mangel paa politisk vilje til at geore noget ved problemerne.. Sagen er at der er for faa stemmer i det i forhold til besvaeret at de fleste politiker/partier ikke gider beskaeftige sig med det. faktisk tvaertimod, at der er ligefrem mere og mere modvilje fra div selskaber (fx Svenske bilfinanserings selskaber som var maget villige foer men nu er begyndte at naegte at roere ved os pendlere ) samt at det bliver faerre og faerre som flytter over sundet saa interessen for "os" bliver mindre og mindre end det var for 1-2 aar siden. //Ahmad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jazz 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2009 Jeg har aldrig oplevet at de et firma, hverken benzinselskab, bank, autofirma siger nej til en handel fordi jeg arbejder i Danmark. Da du arbejder i Danmark er du registeret i Sverige med ingen indtægt, og derfor må du dokumentere din indtægt. 2-3 lønsedler, officel ansættelsesbevis evt. kryderet med seneste årsopgørelse fra SKAT kan gøre underværker. Som sagt er jeg aldrig blevet afvist og har som de fleste en dansk indtægt, lån til svensk bolig plus det løse. Du skulle se at opdatere dine oplysninger... der er sket en finanskrise siden ;) - og aldrig sige aldrig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
per_w_orkelljunga 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2009 Tak for mange gode svar :) Lidt additionel information. Har aldrig haft problemer med min bank (Swedbank). Jeg har nu heller ikke andet end mit huslån, men i august overvejede vi at låne et større beløb i huset til en evt. tilbygning. Vi fik ja, men besluttede dog at droppe planerne. Men de private...altså!! Det virker som om de er 100 år bagefter resten af Europa! Man ser det hele vejen igennem. Se bare når man skal have internet eller telefon. Så skal man binde sig for en herregård af tid! Eksempelvis ville jeg tilslutte mig Örkelljunga bredband. Jeg havde selv hvad der skulle bruges..ALLIGEVEL skulle jeg binde mig for 18 måneder!! OK, sådan er de svindlere...men så fik jeg fandeme NEJ fordi jeg ikke havde indtægt i Sverige!! For 159 Skr om måneden :thumbdown Jeg endte hos telia. Der var sjovt nok ingen problemer. Men binde mig skulle jeg!! Så bad vi om et ICA kort til vores datter når vi ikke var hjemme: NEJ! Men COOP: Ingen problemer...jamen altså!! Så var der bilforsikringen. Vi kom med en importeret bil og måtte betale KASSEN i forsikring. OSV OSV... På visse områder er Sverige altså håbløst bagefter. De tror sig verdens bedste system, men det er selvbedrag af klasse. Men alligevel er her dejligt at bo :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2009 Du skulle se at opdatere dine oplysninger... der er sket en finanskrise siden ;) - og aldrig sige aldrig... Ok ... indtil videre er jeg aldrig. Vedr. BBB blev abonnementet oprettet i juli så det må være under selve finanskrisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2009 Ok ... indtil videre er jeg aldrig. Vedr. BBB blev abonnementet oprettet i juli så det må være under selve finanskrisen.Havde du ikke også BBB da du boede her tidligere? Eller var det Bostream dengang? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 Havde du ikke også BBB da du boede her tidligere? Eller var det Bostream dengang? Havde Bostream som siden blev købt af BBB. I maj ville jeg gerne blive kunde (igen) men de sagde nej - der findes allerede en tråd herinde om det. Siden fandt jeg ud hvorfor de sagde nej og det hele skyldes at jeg ikke var bosiddende i Sverige da jeg forsøgte at bestille. Så snart jeg havde adresse i Sverige og mit personnummer var aktiv igen gik alt let og elegant. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites