Rikke Rost 11 Anmeld indhold Skrevet December 20, 2009 Nogen der har været udenfor og taget nogle lækre billeder af sneen og naturen??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 ja . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 lyst til at dele dem? :) og hvordan hulen får man gode billeder når der er tung sne himmel og ikke ret meget lys. Det er jo næsten kun blåt lys som kommer igennem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 lyst til at dele dem? :) og hvordan hulen får man gode billeder når der er tung sne himmel og ikke ret meget lys. Det er jo næsten kun blåt lys som kommer igennem.I sne er din hvidbalance alfa & omega. Start med at sætte denne korrekt - gerne manuelt, hvis dit kamera understøtter det. Derefter er et cirkulært POL-filter også en, næsten, uundværlig ting. Hvis du er ude med dit lommekamera, så er dette desværre ikke så nemt. Ellers er det bare at lege med dine eksponeringer - og hvis du er i ren AUTO, så leg med dine settings for din lysmåling. Der er typisk tre at vælge imellem - prøv dig frem. Ellers er 50% manuel mode ønskværdig, hvis du da ikke har tid/lyst/know-how til at lave indstillingerne selv :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 har fået købt mig, et pentax k7, så nu skal jeg bare til at have lært at bruge det :) Har leget med hvidbalancen det hjælper meget. et cirkulært pol filter har jeg ikke (har ikke hørt om det før, men uv-filter er også mit kendskab til filtre pt :) ) kan man ikke bare smide et digital filter på. enten på kameraet eller via photoshop? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 et cirkulært pol filter har jeg ikke (har ikke hørt om det før, men uv-filter er også mit kendskab til filtre pt :) ) kan man ikke bare smide et digital filter på. enten på kameraet eller via photoshop?Det handler om at filtrere lys før sensoren - så nej, det kan desværre ikke lade sig gøre. Meget kan man i Photoshop, meeen.... Du når rigtig langt ved at skyde dine billeder i RAW, hvis du vil have størst mulighed for at editere i billedet bagefter. Når først du har set fordelene, så glemmer du alt om jpeg og tiff! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Et lynhurtigt sneskud fra min HTC Hero: Var ude og skovle sne for et par timer siden, men det kan man snart ikke se længere. :D Jeg kan vitterligt ikke huske, hvordan jeg sidst har oplevet så megen sne i december måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Der er sgu da kommet en sjat.....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Der er sgu da kommet en sjat.....:) Her på Söderslätt er det blevet til lidt mere end en "sjat"..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Ja, omkring 1 m nu:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Hegnet er 90 cm højt -det er næsten væk nu:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Fede billeder :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jazzy 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Sådan så det ud i Bara kl 12 her idag d. 20/12-09 Ca 50 cm sne og lige efter begyndte det at sne igen og der faldt der ca 5-6 cm ny sne:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Ja' date=' omkring 1 m nu:)[/quote'] hehe fedt billede! Har jeres hund også opdaget at bare fordi en græsplæne virker flad kan der godt være grøfter nedenunder sneen ? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Skal da også vise kærestens flotte arbejde i morges:) Og vores hus set fra havesiden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 hehe fedt billede! Har jeres hund også opdaget at bare fordi en græsplæne virker flad kan der godt være grøfter nedenunder sneen ? :)Grøfter??? Det ER græsplænen;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Lidt fra Malmö Første billede er fra dagens snevejr. Tror vi har ca. 40 cm her. Andet billede er eftermiddagens hygge Tredje billede er "den slemme snemand" -> Ole Ernst style Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
carbon-customs 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 udsigten mod vest her er min vest udsigt. tror her ligger 60cm i gennemsnit men jeg kan heller ikke huske at have set så meget sne i december. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 I sne er din hvidbalance alfa & omega. Start med at sætte denne korrekt - gerne manuelt, hvis dit kamera understøtter det. Derefter er et cirkulært POL-filter også en, næsten, uundværlig ting. Hvis du er ude med dit lommekamera, så er dette desværre ikke så nemt. Ellers er det bare at lege med dine eksponeringer - og hvis du er i ren AUTO, så leg med dine settings for din lysmåling. Der er typisk tre at vælge imellem - prøv dig frem. Ellers er 50% manuel mode ønskværdig, hvis du da ikke har tid/lyst/know-how til at lave indstillingerne selv :) Har et EOS 50D, satte hvidbalancen til overskyet, det gik ok. Havde glemt mit gråfilter, ville have prøvet at dæmpelyset, er der nogen der kender effekten af et ND8 filter i et "helt hvidt" landskab med lidt sol? Har ikke så meget erfaring med mit gråfilter endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2009 her er min vest udsigt. tror her ligger 60cm i gennemsnit men jeg kan heller ikke huske at have set så meget sne i december. Fed udsigt :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2009 Min udsigt i går eftermiddag mod vest Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2009 Flyinge Vinterstemning fra hestebyen. Glad for vi ikke fik så meget som Sanne og Casper. [url=http://jespergiovanni.smugmug.com/Weather/December-2009/10714884_AvJrP/1/#746328808_To66G-A-LB] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2009 For god ordens skyld, så skal jeg pointere det er lommekamera-billeder Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DKSEFR 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2009 Er der nogen som ved omregningsfaktoren når vejrudsigten f.eks. siger 4 mm nedbør i form af sne hvor mange cm sne det så svarer til? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites