Just Looking 10 Anmeld indhold Skrevet December 18, 2009 Hej alle... har en kæmpe hovedpine! er blevet kontaktet af købehavns kommune ang at de ikke længere vil udbetale børnepenge til mit barn pga jeg arbejder(fuldtid) i danmark og min mand arb 15 timer i mdr'en i sverige! Deres hoved argument er at vi bor i sverige og skal derfor have udbetalt børnepenge i sv. Har aldrig hørt noget lign. Er der nogen der har været udsat for noget lign.? Har næsten ikke overskud til at komme igennem det tunge svenske system, gad vide hvornår den næste udbetaling sker for mig? år 2011? højt sandsynligt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2009 Hej alle... har en kæmpe hovedpine! er blevet kontaktet af købehavns kommune ang at de ikke længere vil udbetale børnepenge til mit barn pga jeg arbejder(fuldtid) i danmark og min mand arb 15 timer i mdr'en i sverige! Deres hoved argument er at vi bor i sverige og skal derfor have udbetalt børnepenge i sv. Har aldrig hørt noget lign. Er der nogen der har været udsat for noget lign.? Har næsten ikke overskud til at komme igennem det tunge svenske system, gad vide hvornår den næste udbetaling sker for mig? år 2011? højt sandsynligt! Det lyder ikke godt, men for at folk bedre kan hjælpe med et svar skal du måske lige præcisere om du taler om: - Børnebidrag (de penge, du betaler, når du ikke bor sammen med dit barn) - Børnefamilieydelse (de penge, som alle forældre får fra det offentlige, uanset indkomst, fra barnet er 0 til 18 år) eller - Børnetilskud (en ekstra ydelse fra det offentlige til fx enlige forsørgere eller forældre under uddannelse) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Just Looking 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2009 Det lyder ikke godt, men for at folk bedre kan hjælpe med et svar skal du måske lige præcisere om du taler om: - Børnebidrag (de penge, du betaler, når du ikke bor sammen med dit barn) - Børnefamilieydelse (de penge, som alle forældre får fra det offentlige, uanset indkomst, fra barnet er 0 til 18 år) eller - Børnetilskud (en ekstra ydelse fra det offentlige til fx enlige forsørgere eller forældre under uddannelse) Det er børnefamilieydelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2009 Det er børnefamilieydelse oresunddirekt skriver: Danmark betaler når: Den ene af forældrene arbejder i Danmark, den anden forælder ikke arbejder, og familien bor i Sverige. Eller hvis begge forældre arbejder i Danmark og familien bor i Sverige. Sverige betaler når: Den ene af forældrene arbejder i Sverige, den anden arbejder i Danmark og familien bor i Sverige. Eller hvis begge forældre arbejder i Sverige og familien bor i Danmark. Hvis den danske børnefamilieydelse er større end den svenske, skal Danmark betale et tillæg, der svarer til forskellen mellem beløbene. Man skal søge om tillæg i den kommune, hvor man er social sikret. Har man boet i Danmark, skal man søge i den kommune, hvor man sidst har boet i Danmark. Har man aldrig boet i Danmark, skal man søge i den kommune, hvor man arbejder. Så det ser ud som om at de har ret, du skal have fra sverige fordi din mand arbejder der og i bor der, i skal dog have tillæg fra danmark fordi du arbejder der Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites