tim_pedersen_ 10 Anmeld indhold Skrevet December 17, 2009 Se dette fra Sydsvenskan: Utroligt at lidt sne kan betyde Force Majeure, hvad mener i. ? Men typisk Skanetrafiken, for at spare penge. :thumbdown Mvh Tim -------------------------- Resegarantin gäller inte från klockan 20 på torsdagskvällen och tills vidare. Skånetrafiken åberopar force majeure. – SMHI har varnat för ännu mer snöfall under natten. Vi har dragits med stora förseningar idag och det kan tyvärr vara likadant under fredagen, säger Mia Gustafson, på Skånetrafikens pressjour. Hon uppmanar alla som ska resa att vara ute i god tid och kolla det aktuella läget på Skånetrafikens hemsida. Link: http://sydsvenskan.se/omkretsen/lomma/article603511/Manga-olyckor-i-Skane.html --------------- Og fra Skanetrafikkens egen hjemmeside: ------------ Förseningar och inställd buss- och tågtrafik i Skåne Det är förseningar i tåg- och busstrafiken i Skåne på grund av snöoväder. Många turer är inställda. Sök även info om din resa under Aktuell trafikinfo. Smhi varnar för mer snö kommande dygn. Klass 1 varning finns på www.smhi.se På grund av snöovädret så gäller inte Resegarantin efter kl 20 ikväll 17 december Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 De var også løbet tør for rejsetidsgarantiblanketter inde på salgskontoret på Malmö C. Utroligt kaos i dag med både Øresundstog og bybusser i Malmö. Også FØR kl. 20. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Gad vide om der er nogen måde man kan gå videre i systemet for sådan noget force majeure skrammel. Altså, jeg vil jo ikke mene at en forudvarslet snebyge kan erklæres som force majeure, især ikke når den slet ikke er så slem som tidligere snebyger der ikke har været erklæret det. Synes jo ikke at man år 2008 kan have en snestorm der ikke erklæres force majeure og så år 2009 kommer en lille forudvarslet snebyge der åbenbart er force majeure. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Jeg kan ikke helt forstå det. Men åbenbart er jernbanenettet/tågene designet til kun at virke på en lun dag. Dvs ikke for varm ikke for koldt, ikke efterår (blade) ikke for meget regn ikke for fugtigt(sensore i tunnelen ser spøgelseståge om sommeren). Sne går heller ikke - dørene kan ikke lukkes sporskifterne virker ikke. Jeg ser så meget frem til at blive færdig med studiet (2 måneder) og så enten få en bil hvis jeg skal arbejde i DK eller cykle hvis det bliver i Malmö. De få gange der er problemer med broen/vejene opveje alle de timer man sidder/står forgæves i togene/perronen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2009 OK, men forsinkelsen i morges (afgang 07:22) havde intet med sne eller Obama at gøre. Der var teknisk fejl på toget hvilket gjorde at toget først afgik 07:42 og kort efter Svågertorp gik i stå igen. Så tøffede vi med 20 - 30 km/t over broen og skulle skifte tog på Kastrup. (ankom 08:34 hvis nogen skulle være interesseet) Jeg sender en ansøgning afsted og råber f***** højt hvis de afviser den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tim_pedersen_ 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2009 OK, men forsinkelsen i morges (afgang 07:22) havde intet med sne eller Obama at gøre. Der var teknisk fejl på toget hvilket gjorde at toget først afgik 07:42 og kort efter Svågertorp gik i stå igen. Så tøffede vi med 20 - 30 km/t over broen og skulle skifte tog på Kastrup. (ankom 08:34 hvis nogen skulle være interesseet) Jeg sender en ansøgning afsted og råber f***** højt hvis de afviser den. Hej Jolin. Ja Men var med samme tog og ja denne forsinkelse kan de ikke afvise for den har intet med vejret af gøre. Jeg vil anbefale alle at sende ind og oplyse klart at forsinkelsen skyldes teknisk fejl på toget og ikke sne vejret og dermed deres fine fine force majeure.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2009 Kan en teknisk fejl på et tog ikke skyldes sne og vejrlig? - hos Skånetrafiken er jeg ret overbevist om, at man vil foretage den udlægning af sagen... Kan man i øvrigt have force majeure flere dage i træk? Nu kan snevejret da ikke blive ved med at komme bag på dem? Så må de da indføre særlige køreplaner, ligesom DSB har gjort i Danmark. I øvrigt er det jo også kun Skånetrafiken, som har sat rejsetidsgarantien ud af spil - DSB's og DSB Firsts rejsetidsgaranti gælder stadig, altså hvis man bliver forsinket på en dansk strækning eller kører med danske billetter eller kort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2009 Kan en teknisk fejl på et tog ikke skyldes sne og vejrlig? - hos Skånetrafiken er jeg ret overbevist om' date=' at man vil foretage den udlægning af sagen... Kan man i øvrigt have force majeure flere dage i træk? Nu kan snevejret da ikke blive ved med at komme bag på dem? Så må de da indføre særlige køreplaner, ligesom DSB har gjort i Danmark. I øvrigt er det jo også kun Skånetrafiken, som har sat rejsetidsgarantien ud af spil - DSB's og DSB Firsts rejsetidsgaranti gælder stadig, altså hvis man bliver forsinket på en dansk strækning eller kører med danske billetter eller kort.[/quote'] Det er muligt de vil påstå der var kommet sne ind i mekanikken. :rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2009 Jeg var selv med samme tog i går kl. 7.22 - og har tænkt mig at reklamerer over forsinkelsen. Det var som de sagde i speakerne, teknisk fejl på toget - og det var allerede mens de var på perronen - så det kan umuligt være snevejret. Den ene gang om året jeg tager tog, og så får man sådan en skod oplevelse af DSB - det er bare for ringe. Tog hjemme fra kl. 6.50 og landede på jobbet ved børsen kl. 9.15. de 2 af timerne var pga af DSB lorte service. Hvorfor H***** aflyste de ikke bare toget, så man kunne tage det næste, istedet for det pis. Ville hellere havde betalt for en taxa til lufthavnen - end DSB fucking last. Lesson learned til næste gang - taxa til lufthavnen og metro derfra. Er glad for jeg til dagligt kører i bil over broen - kan være det er dyre, men man kommer ikke ud for daglige amatør forsinkelser fra et selskab, der ingen forstand har på togdrift. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2009 I er ikke de eneste som er fortjørnet http://sydsvenskan.se/malmo/article606473/Spararbete-bakom-tagforseningar.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tim_pedersen_ 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Og mere utilfredshed: http://sydsvenskan.se/sverige/article609754/Resegarantin-forsvann-med-snon.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites