Famvissing 10 Anmeld indhold Skrevet December 16, 2009 Hej Hej. Hvis nu...(og det er kun et HVIS)..man nu skulle tage sine kæledyr med over til sverige, hvis man nu var lidt for sent ude med vaccinationer når man skulle flytte til Skåne...hvis nu...:-)..... - Er der så ofte toldere på øresundsbroen?? - Og er de meget strenge med at checke eventuelle medbragte husdyr?? Alt dette er jo kun forestillinger Er der nogen som eventuelt har nogle erfaringer med dette?? Hilsen Fam Vissing :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2009 Hej Hej. Hvis nu...(og det er kun et HVIS)..man nu skulle tage sine kæledyr med over til sverige, hvis man nu var lidt for sent ude med vaccinationer når man skulle flytte til Skåne...hvis nu...:-)..... - Er der så ofte toldere på øresundsbroen?? - Og er de meget strenge med at checke eventuelle medbragte husdyr?? Alt dette er jo kun forestillinger Er der nogen som eventuelt har nogle erfaringer med dette?? Hilsen Fam Vissing :) I den seneste tid har jeg tit set toldere ved broen, men oftest ved betalingskort banerne. Ellers så søg på emnet herinde (brug søge funktionen). Det er på ingen måde et nyt emne. =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Vi har altid papirerne med i bilen, HVIS nu det skulle ske at de ville se at hunden er ok at tage med retur til SE efter besøg i DK, men de har aldrig spurgt om noget som helst, selv om de har stirret på hunden (som er af en størrelse der ikke kan gemmes væk i bagagerummet). Det skal ikke forstås sådan at jeg hermed mener man skal skide på de TÅBELIGE regler... Det er min erfaring :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Syntes ikke de er specielt strenge med at kigge - men hvis du bliver nappet risikerer du at blive sendt tilbage eller kræet kommer i karantæne eller mmå køre videre, alt efter hvilket humør tolderen er i Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jensren 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 sörg for at alle papirer er iorden.Det koster en bonde gård ikke at have papirer.husk du skal ind og anmelde ved hver passage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 sörg for at alle papirer er iorden.Det koster en bonde gård ikke at have papirer.husk du skal ind og anmelde ved hver passage. hmm - vi tager bare bizz banerne - og stopper tolderne os, ja så fremviser vi papirer på hunden... Mit råd ville også være at have orden i papirerne...konsekvensen af ikke at have det, afhænger nok af tull'ens humør den dag... Mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Man kan vel altid påstå, at man er i transit til Bornholm og dermed omgå de svenske indførselsregler... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Det går ikke Det kan man ikke. De skal se en gyldig reservation og man risikerer at skulle dokumentere fra Ystad at man er på färgen. Tro mig kender en del Bornholmere der har väret der.Man kan vel altid påstå' date=' at man er i transit til Bornholm og dermed omgå de svenske indførselsregler...[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 sörg for at alle papirer er iorden.Det koster en bonde gård ikke at have papirer.husk du skal ind og anmelde ved hver passage. Ah er det så slemt? Man risikerer vel blot at blive sendt retur... en lille bøde måske? Jeg har smuglet min kat over. Det var toldere og de standsede mig. Min kat skabte sig sindsygt på bagsædet (ikke vant til at køre i bil hehe), men de ville ikke se noget. Men jeg var da lidt nervøs for at blive sendt retur. Den bro koster jo knaster! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Famvissing 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Tak Vi siger tak for de mange svar :-). Nu har vi da i hvert fald en ide om hvad vi skal gøre og ikke skal gøre..:-) Det er da en suveræn god ide med denne øresundsdebat :th2: Go jul og godt nytår....vi flytter til Skåne i marts 2010 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Jeg er ikke ekspert på området, men da vi flyttede til Sverige med hund fik vi oplyst at de principielt kunne sætte dyret i karantæne i en given periode, før det må komme ind i Sverige. Jeg er ikke sikker på at jeg har lyst til at vores hund skal sættes i karantæne nogen steder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Vi siger tak for de mange svar :-). Nu har vi da i hvert fald en ide om hvad vi skal gøre og ikke skal gøre..:-) Det er da en suveræn god ide med denne øresundsdebat :th2: Go jul og godt nytår....vi flytter til Skåne i marts 2010 Hvis I flytter i marts, så er det da bare med at få givet hunden den rabies sprøjte nu. Så er den jo stort set lovlig efter I har flyttet... sådan da (midt april eller midt maj afhængigt af hvordan I rabies vaccinerer) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Jeg er ikke ekspert på området, men da vi flyttede til Sverige med hund fik vi oplyst at de principielt kunne sætte dyret i karantæne i en given periode, før det må komme ind i Sverige. Jeg er ikke sikker på at jeg har lyst til at vores hund skal sættes i karantæne nogen steder. nej som sagt för kan de ALDRIG sätte hunden i karantäne du vil altid ha valget mellem at vende om inden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Jeg kender én opdrætter der fik aflivet deres 2 politihunde på en rasteplads på E4 mod Stockholm....de havde glemt papirerne på hundene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 nej som sagt för kan de ALDRIG sätte hunden i karantäne du vil altid ha valget mellem at vende om inden Det kommer da an på hvor langt du er kommet. Hvis de vurderer at hunden har været så længe i landet og den mangler rabiesvaccinationer, så har den udgjort en smittefare, og så kan de gøre som de vil Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2009 Det kommer da an på hvor langt du er kommet. Hvis de vurderer at hunden har været så længe i landet og den mangler rabiesvaccinationer, så har den udgjort en smittefare, og så kan de gøre som de vil nej du kan stadig få den tilbage til dk ... d ehar ingen grund til at kaste den i ufrivillig karantäne hvis du kan fjerne den fra landet med det samme... udover det er det jo ved broen der er tale om her... imme stockholm eller göteborg eller midtlandet... har aldrig selv og har aldrig hört om nogen som bor i sverige som er blevet bedt om at vise rabiesvaccinepapirer hvis de bliver stoppet med en hund inde midt i landet... muligt det kan ske hvis det er folk med dansk adresse men de vil altid ha muligheden for at tage deres hund med hjem .. i värste fald kan tolderne/polisen kräve at de skal köre den til broen men ikke andet... Jeg kender én opdrætter der fik aflivet deres 2 politihunde på en rasteplads på E4 mod Stockholm....de havde glemt papirerne på hundene. og hvor mange år siden er det? jeg diskuterede det selvsamme med en tolder og en politimand ved en razzia på broen og de sagde at der ikke var blevet aflivet nogle hunde på det grundlag i over 10 år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2009 og hvor mange år siden er det? jeg diskuterede det selvsamme med en tolder og en politimand ved en razzia på broen og de sagde at der ikke var blevet aflivet nogle hunde på det grundlag i over 10 år Måske ikke ved broen, men hvornår har offentlige instanser snakket sammen på tværs af kontorer? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2009 Sådan kan det gå Tullen i Malmö upptäckte på onsdagen nio hundvalpar i en bil som stoppades vid Öresundsbrons tullstation på Lernacken. Två män anhölls för smuggelbrott och valparna avlivades av Jordbruksverkets veterinär. http://sydsvenskan.se/malmo/article572811/Nio-smuggelvalpar-avlivades.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2009 Men jeg tror nu samtidigt der er forskel på konsekvensen af Hr. og fru Jensens kæledyr og smuglerhvalpe fra østeuropa... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2009 Man får altid valgmuligheden for at køre retur til Danmark, men det er klart, at hvis der er tale om storstilet og organiseret smugling, så stiller sagen sig noget anderledes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2009 http://sydsvenskan.se/malmo/article572811/Nio-smuggelvalpar-avlivades.html jeg tör nästen vädde på at selv de har fået muligheden for at tage dem med hjem igen men nok ikke har gidet.. ellers har de konfiskeret hundene som smuglervarer og derefter avlivet dem fordi de ikke gider finde hjem til dem .. men ingen normal borger har fået avlivet sin hund i maaaange år det må de simpelthen ikke mere du får 3 valg i nävnte räkkefölge "ta hjem igen", "vi kan sätte hunden i karantäne for dig" og til sidst hvis du ikke vil de to ting "vi kan aflive din hund for dig" og det blir ikke gjort med pistolen midt på motorvejen .. enten körer de den til en dyrläge ellers ringer de efter distriktsveterinären Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2009 Hundvalparna rapporterades till Jordbruksverket, som i samråd med lokal veterinär beslutade om avlivning. – Främsta skälet till avlivning brukar vara att det saknas papper på att hundarna är vaccinerade mot rabies. Vi är också rädda för att få in dvärgbandmask från utlandet, förklarar Linda Svensson på Jordbruksverkets informationsavdelning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites