Jump to content
amorbavian

Klage over Taxi-pris?

Recommended Posts

Hej alle, Maaske er det et dumt spoergsmaal, man kan man overhovedet klage over en pris, man allerede har betalt, for en taxi-tur? Kan det betale sig? Jeg spoerger fordi jeg naesten ikke orker at skulle kaempe med taxiselskabet over telefonen og saa med mit ringe svenske. Jeg har dog lyst til at goere det mest af princip, fordi jeg ikke kan lide at blive snydt. Hvem kan det? Det drejer sig om en tur fra Svaagetorp til Lindangen (ca. 2km?) i Fredags kl. ca. 03:00. Det kostede mig 163SEK! Jeg har taget den tur foer, ogsaa om natten, og det har aldrig kostet mere end 80-90SEK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var paa meter, men han kan jo vaelge en hoejere takst. Det startede med 45SEK! Min tlf. var loebet toer for stroem, saa jeg ku ikke ringe (jeg plejer at bruge 979797 - de har vaeret fair indtil videre). Et andet problem var, at der ikke var andre taxier (dem, der kom var bestilt) og efter 15 min i frostvejr og beruset tilstand ville jeg gerne hjem. Jeg skulle nok havde taget konfrontationen med chauffoeren, men som sagt, min tilstand var bare til at jeg hurtigt skulle ind i varmen, saa jeg gad ikke. :) Naeste gang, vil jeg sgu naegte at betale hvis det bliver over 100SEK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi snakker om 42 Dkr. -og du blev kørt lige til døren :rolleye: Var ikke noget jeg gad at bruge/spilde min tid på - kunne forstå hvis det var flere hundrede kroner vi snakker om. Vær glad for du kom hjem, i frost vejr i din brandert :.-) man skal se på den lyse side af tingene jo. Du kunne også havde sparet 163 sek og gået de sølle 2 km hjem hehe. Principper er gode, men man skal ikke overdrive dem :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi snakker om 42 Dkr. -og du blev kørt lige til døren :rolleye: Var ikke noget jeg gad at bruge/spilde min tid på - kunne forstå hvis det var flere hundrede kroner vi snakker om.
Enig!
Vær glad for du kom hjem' date=' i frost vejr i din brandert :.-) man skal se på den lyse side af tingene jo. Du kunne også havde sparet 163 sek og gået de sølle 2 km hjem hehe.[/quote'] Jeps nu var der jo også kommet frostvæske på rugbrødsmotoren, så en gåtur kunne jo let være klaret den nat :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej alle, Maaske er det et dumt spoergsmaal, man kan man overhovedet klage over en pris, man allerede har betalt, for en taxi-tur? Kan det betale sig? Jeg spoerger fordi jeg naesten ikke orker at skulle kaempe med taxiselskabet over telefonen og saa med mit ringe svenske. Jeg har dog lyst til at goere det mest af princip, fordi jeg ikke kan lide at blive snydt. Hvem kan det? Det drejer sig om en tur fra Svaagetorp til Lindangen (ca. 2km?) i Fredags kl. ca. 03:00. Det kostede mig 163SEK! Jeg har taget den tur foer, ogsaa om natten, og det har aldrig kostet mere end 80-90SEK.
Ligeledes til Lindängen betalte kæresten i lørdags 100 SEK - jeg selv har betalt alt imellem 95-200 SEK. Bemærk at der i Sverige ikke er faste takster på hyrevogne ligesom i DK så at opleve forskellige priser er ikke unormalt. Kæresten oplevede i lørdags at de 3 første vogne ikke gad hende - det sker tit. Også at de ikke vil køre fastpris på den strækning men på taxameter istedet. Ved ikke om det i Sverige er som i DK med at er der bøvl om prisen har man valget mellem tæsk fra chaufførens kollegaer eller politiet. Men ihvertfald er det usselt at forsøge at løbe fra regningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Pede skriver er der ikke faste priser på taxikørsel i Sverige, så de må tage den pris de nu ønsker. De ufattelig høje priser ses dog primært hos de små selskaber og at der er står taxi på toppen er ingen garanti. Så råd herfra er altid at benytte Taxi Skåne, Taxi Kurier, 3x97, 3x23 eller 3x**. Personligt venter jeg gerne på en af disse selskaber da jeg simpelthen nægter at støtte, for mig, useriøse selskaber. Og som det også nævnes tidligere i tråden kan det betale sig at bestille i forvejen og det gælder naturligvis primært til Centralen og til Svågertorp hvor desværre de useriøse holder meget til. Sidst men ikke mindst, husk man skal ikke som i Danmark vælge først i køen. Så hvis der holder 10 Sverige Taxi (eksempel på useriøst selskab) i kø og en Taxi Skåne til sidst traver man pænt forbi disse og hopper ind til en flink og seriøs chauffør hos Taxi Skåne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste har jo faste priser?? Jeg spørge ALTID om pris når jeg kommer med toget til svågertorp lørdag morgen og skal til svedala.. Og så slår de op i en bog og ser prisen.. men kan så være der en lille prisforskel på de enkle selskaber

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og jeg troede ellers' date=' at de har taget r.... på mig, da jeg betalte 240 fra Svågetorp til Oxie en fredag nat (ligeledes forfrossen men med frostvæske indvendigt):lol:[/quote'] Been there - done that! Det var dengang jeg lærte, at de har "frie" priser. Chauføren fortalte at det var "selskabets" skyld at han kostede dobbelt så meget til Oxie som sidste taxa jeg tog fra Svågertorp. Jeg spurgte ham så hvilket selskab han kørte for så jeg kunne klage til dem, og han sukkede derefter dyyybt og beklagede at han kun ejede denne ene vogn. :fight: Han fik 0,00% i drikkepenge! Og jeg har altid ringet til Taxa syd fra Svågertorp siden, og/eller hentet mine gæster selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites