ken45 10 Anmeld indhold Skrevet December 14, 2009 jeg har en arbejdersgiver betalt pension og er lige blevet fyret den vil jeg meget gerne have udbetalt ,men man skal flytte til udlandet for at få udbetalt dem ,er der nogen der kan hjælpe mig med det .jeg vil blive i danmark men har sku brug for pengene nu . hvordan gør man det mvh ken45 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2009 Jeg tror at det er meget svært at hjælpe her. Der er jo en grund til at folk ikke bare kan hæve deres pension før tid, og man har denne tvangsoparing - det er for at samfundet ikke bare skal hænge på regningen for pension til dem dem som ikke kan finde ud af at spare op selv. Så det er ikke gjort for let at hæve den før tid. Det er også derfor at selv om man skulle gå personligt konkurs må ens kreditorer ikke røre ens pensionsopsparinger. Hvilket også er en af grundene til at det er en meget dårlig idé at hæve pensionen før tid. Og før der er nogen som vil hjælpe for alvor ville det nok kræve en forklaring af, hvorfor du synes at det er en god idé at hæve pensionen før tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2009 og får man det endelig igennem er det noget med at betale 60% i skat i stedet for 40% fordi man hæver den før tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ken45 10 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2009 Det er måske ikke en god ide at gøre ,men ville starte et firma og kunne godt bruge dem ,banken har afvist mig som de jo gør i de her tider. Og de 60 % vil jeg sku gerne smide i statskassen for det :( selvom det er sur røv Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
polar 10 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2009 For at kunne få en pension udbetalt, skal man emigrere, og efter 5 år i udandet, kan man søge om at få den udbetalt. Så i dit tilfælde, kan du ikke, når du stadig vil være i Danmark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
martin_–_grevie 0 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2009 Udbetaling af pension Nu kommer det lidt an på hvilket pensionsselskab eller pensionskasse din opsparing ligger i, men det første du skal være helt sikker på er hvilke klausuler der er for genkøb på din ordning. Det er nemlig langt fra alle arbejdsgiver administreret ordninger der har klausuler og dem der har kan variere i deres krav. Det må man så formode du har fundet frem til eftersom du skriver at du skal være flyttet til udlandet. Det næste du så kan undersøge er om du kan konvertere din arbejdsgiver ordning til en privat ordning ved at videreføre ordningen i eget navn. Så lader du ordningen køre et stykke tid, hvorefter du beder om genkøb og vupti nu uden genkøbsklausuler. En anden fidus kan være at oprette en privat ordning i din bank eller i et af de kommersielle pensionsselskaber og så overføre din arbejdsgiver adm. ordning - her er det også problematisk for selskaberne at opretholde genkøbsklausulerne. Men igen det kommer helt an på hvad udgangspunktet er - taler vi en arbejdsmarkedspension i en pensionskasse er det nok svært. Ja det koster 60% + gebyr til selskab, men har man haft fradrag i topskatten til 59% er det jo ikke så galt. /Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites