Jump to content
Hvalen

Omkostninger ved Nordnet

Recommended Posts

Jeg har læst en del tråde om Nordnet, som det lader til at mange herinde bruger. Jeg har været inde og kigge på hjemmesiden, men før jeg bruger de 250 kr. på at oprette mig, vil jeg lige høre om det stadig fungerer godt for jer, samt hvilke udgifter der er forbundet med det. 1) På hjemmesiden står der, at der ikke er nogen skjulte gebyrer etc. Er det rigtigt også hvis man ikke har tænkt sig at spekulere i aktier, men vil kun bruge det til overførsel af penge? 2) Kan man have penge stående i depotet i f.eks. i SEK i et længere stykke tid (f.eks. 1 år), og bruge det lidt ligesom en opsparingskonto, indtil man køber hus? 3) Er der nogen risiko for at miste de penge, man har i depotet? Jeg har det lidt mærkeligt, ved at overføre en masse penge ud i cyberspace, hvor der ikke er noget fysisk sted man kan komme og klage, hvis noget går galt. F.eks.: Er depotet dækket af bankgarantien? Hvad hvis Nordnet "går konkurs"? 4) Der står at de tager "19kr i kurtage", og så står der bagefter "(3 måneder)". Er det en slags kvartalsgebyr alle skal betale, eller er det kun noget man betaler, når man køber og sælger værdipapirer? Håber I kan svare på nogle af de her ting. Og tak i øvrigt for et rigtig godt forum! Mvh. Hvalen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Nordnet og betaler ikke noget for det... Hvor får du de kr 250 i oprettelse fra?? det er helt gratis at oprette et depot: https://www.nordnet.se/mux/web/nordnet/blikund.html Hvis du kun skal benytte dit svenske depot til valuta veksel, er der ingen gebyr - og ja du kan have dine penge stående lige så længe du vil. Jeg kan ikke svare på om den danske bankpakke dækker i forbindelse med en evt. konkurs af Nordnet i Sverige (men jeg tror det ikke) - det er jo et depot i Sverige du vil ha' - er det ikke??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du får nok ikke den bedste vekselkurs ? Mon ikke på de scorer på valutaspreadet når du veksler fx. dkk til sek ? Mere end du ville hos de traditionelle banker, så hvis det er store beløb ville jeg nok lige undersøge det lidt nærmere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men du får nok ikke den bedste vekselkurs ? Mon ikke på de scorer på valutaspreadet når du veksler fx. dkk til sek ? Mere end du ville hos de traditionelle banker, så hvis det er store beløb ville jeg nok lige undersøge det lidt nærmere
Det er blevet diskuteret mange gange herinde i tidligere tråde, og konklusionen har været at det er en lidt besværlig måde at gøre det på, men langt den billigste. Der skulle være intet vekselgebyr og spreadet skulle være flere gange snævrere end via banker og vekselforretninger a la forex. Se f.eks. denne tråd, hvis du er interesseret: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=4396&highlight=nordnet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har Nordnet og betaler ikke noget for det... Hvor får du de kr 250 i oprettelse fra?? det er helt gratis at oprette et depot: https://www.nordnet.se/mux/web/nordnet/blikund.html Hvis du kun skal benytte dit svenske depot til valuta veksel, er der ingen gebyr - og ja du kan have dine penge stående lige så længe du vil. Jeg kan ikke svare på om den danske bankpakke dækker i forbindelse med en evt. konkurs af Nordnet i Sverige (men jeg tror det ikke) - det er jo et depot i Sverige du vil ha' - er det ikke??
Tak for dit svar larsen:thumbup: Jeg må have været blind, da jeg ikke har set den mulighed tidligere i dag. Dog mærkeligt at de betingelser man skal skrive under på derinde først gælder fra 1. jan. 2010. Er der nogen, der ved om der er nogle større ændringer på vej? Nej det er egentlig et depot i Danmark jeg vil have, da det er her jeg bor. Beklager jeg ikke fik skrevet det fra starten. Jeg er ikke flyttet til Sverige endnu, og tror bare jeg vil starte med at have et sommerhus derovre. Jeg vil bare gerne bruge den billigste måde når jeg skal overføre penge til SEK. Jeg går ud fra at man kan gøre det på denne måde: 1) opretter konto/depot i Nordnet Danmark 2) overfører DKK til Nordnets danske depotkonto, med reference til det danske depotnummer 3) Inde i Nordnet.dk : veksler DKK til SEK 4) Overfører SEK til en svensk bank når jeg skal bruge dem til huskøbet Det var skitseret næsten på samme måde i den tråd jeg henviste til ovenfor, med den eneste undtagelse, at det er en dansk nordnet konto jeg nu opretter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites