Futz 12 Anmeld indhold Skrevet December 8, 2009 Det lyder kinky men det er vel grundvand der menes ? Fra SKD d.d. Tycker du att ditt kranvatten smakar gott? Ja Nej Om dagens fråga Omröstningen på Skånskan.se och NorraSkåne.se ger en snabb bild av vad våra nätläsare tycker i aktuella frågor. Resultatet är alltså ingen statistiskt säkerställd bild av vad allmänheten tycker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2009 Det lyder kinky men det er vel grundvand der menes ? Fra SKD d.d. Tycker du att ditt kranvatten smakar gott? Ja Nej Om dagens fråga Omröstningen på Skånskan.se och NorraSkåne.se ger en snabb bild av vad våra nätläsare tycker i aktuella frågor. Resultatet är alltså ingen statistiskt säkerställd bild av vad allmänheten tycker. Hvad er der kinky ved det, og der menes vandhanevand. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2009 Det är inte nödvändigtvis grundvatten. Malmö får sitt vatten från en sjö som heter Bolmen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2009 Hmmm, jeg var ellers sikker på at have hørt at det kom fra Vombsjön ved Veberöd/Sjöbo, via tre filter/pumpestationer..... Vores eget vand smager iøvrigt FANTASTISK.....Det är inte nödvändigtvis grundvatten. Malmö får sitt vatten från en sjö som heter Bolmen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2009 Her i Staffanstorps kommun kommer vandet fra både Vomb og Bolmen - hvilket vand, du får, afhænger af, hvor du bor. http://www.staffanstorp.se/primarnavigering/miljonatur/vattenochavlopp/kommunaltvatten.4.743d22f4115f53f498b800061370.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2009 Hmmm, jeg var ellers sikker på at have hørt at det kom fra Vombsjön ved Veberöd/Sjöbo, via tre filter/pumpestationer..... Du har inte fel, förr fick Malmö allt vattnet från Vomb, men sen började de ta från Bolmen också. Fråga mig inte varför? Stan kanske blev för stor helt enkelt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2009 Vandet nordfra kommer p.t. fra Ringsjön og ikke fra Bolmen. Det skyldes at den underjordiske tunnel derop skal repareres, så når de åbner igen, kan vandet sikkert smage lidt af kran på grund af de entrepenørmaskiner, der har kørt rundt i det. Kloret søvand smager muligvis fantastisk, men jeg er nu glad for mit hjemmepumpede grundvand. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2009 Jeg har aldrig i mine snart 8 år i malmø, oplevet at vandhane-vandet smagte af klor. Måske har jeg bare været heldig, men jeg syntes faktisk at det er det bedste vand jeg nogensinde har haft (mærkelig samtale egentlig. At sidde og snakke passioneret om det vand vand der kommer ud af ens hane) Smagte engang et glas vand fra hanen hos mine svigerforældre der boede i Brøndby Strand, og jeg blev sgu helt i tvivl om de var direkte tilslutte den lokale svømmehal, for det var det mest modbydelige jeg nogensinde har hældt i halsen.... lige bortset fra urte-te kogt på blæretang! Tak for info, Nils :th2: Vandet nordfra kommer p.t. fra Ringsjön og ikke fra Bolmen. Det skyldes at den underjordiske tunnel derop skal repareres, så når de åbner igen, kan vandet sikkert smage lidt af kran på grund af de entrepenørmaskiner, der har kørt rundt i det. Kloret søvand smager muligvis fantastisk, men jeg er nu glad for mit hjemmepumpede grundvand. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2009 Vandet i Malmø er efter min mening fantastisk! Jeg kan slet ikke ane nogen bismag. Vandet i København smager fælt, til tider så fælt at jeg hellere køber vand på flaske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2009 Vandet i Malmø er efter min mening fantastisk! Jeg kan slet ikke ane nogen bismag. Vandet i København smager fælt' date=' til tider så fælt at jeg hellere køber vand på flaske.[/quote'] Måske skulle Københavns Vandforsyning gå over til at tage vandet fra Damhussøen og så et skvæt klor i efter svensk mønster i stedet for at have alt det besvær med at pumpe det op fra undergrunden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
carbon-customs 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 jeg har også egen brønd og er også vældig tilfreds. men kranens vand, betyder vel "damens vand" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2010 Vattnet i Svedala tätort Vattnet i Svedala pumpas från ca 50 meters djup ur Alnarpsströmmen som är en underjordisk vattenström. Vattnet behandlas i kommunens enda vattenverk genom luftning och sandfiltrering för att minska järn- och manganhalten. Vidare avhärdas vattnet i ett jonbytarfilter för att hårdheten skall minska. Dricksvattnet i Svedala har en hårdhet på 8-9°dH och är medelhårt. Vattnet i Bara/Klågerup Dricksvattnet i Bara och Klågerup i den norra kommundelen levereras av Sydvatten.Vattnet hämtas ur Vombsjön och infiltreras sedan långsamt i de infiltrationsdammar som finns anlagda på Vombfältet. På detta sätt skapas ett konstgjort grundvatten som sedan behandlas ytterligare på Vombverket. Dricksvattnet i Bara och Klågerup har en hårdhet på ca 6°dH och är medelhårt. kilde: http://www.svedala.se/miljo_boende_och_trafik/vatten_och_avlopp/dricksvatten/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites