Jump to content
Carwash

DK bolig lån flyttes til SE banklån??

Recommended Posts

:scared:Hej alle Jeg har en ejer lejlighed i DK og jeg skylder ca. 650.000kr. hos Nykredit og jeg bor i sverige men arbejder i dk. Jeg har købt en svensk lejlighed og har lån hos nordea SE jeg tænkte på den lav rente og vil samle min gæld et sted. har nogen prøvet at flytte bolig gæld fra DK til SE og får man noget ud af det? Jeg er helt blankt poå området Hilsen Carwash

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver lidt nysgerrig, kunne du bare sådan uden videre købe en til lejlighed, selv om du allerede har lån, er det fordi det rådighedsbeløb er til at betale de to lejligheder, eller er det fordi de to banker ikke "snakker sammen"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bliver lidt nysgerrig' date=' kunne du bare sådan uden videre købe en til lejlighed, selv om du allerede har lån, er det fordi det rådighedsbeløb er til at betale de to lejligheder, eller er det fordi de to banker ikke "snakker sammen"?[/quote'] jeg tjener nok til at have to lejligheder, og jo jo banker snakker sammen . jeg fik et brev fra min Nordea DK som anbefalede mig som kunde og den tog jeg med til Nordea Se og de sagde hvor meget sku det være ??? hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke rigtig se fidusen, for renteniveauet er ikke lavere i Sverige, men hvis man endelig skulle samle gælden et sted skulle det da være i Danmark ud fra en forventning om, at SEK sikkert stiger i fremtiden, som der jo er nogle, der tror på. Det eneste, jeg selv tror på, er, at SEK for nylig har været nede på 65. Det var et godt tidspunkt at betale SEK-gæld ned med DKK. Hvis der kommer sådan et tidspunkt i fremtiden, er det en god dag at flytte gæld, men det forudsætter jo, at man kan handle hurtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg tjener nok til at have to lejligheder' date=' og jo jo banker snakker sammen . jeg fik et brev fra min Nordea DK som anbefalede mig som kunde og den tog jeg med til Nordea Se og de sagde hvor meget sku det være ??? hehe[/quote'] Okay, tak for info og godt for dig at din økonomi er i top. Ingen ved jo hvad der kommer til at ske, men det kunne da være sjovt med en svenskkrone som koster over 0,8 - hvad med 1,2 ?? :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites