GoldMan 10 Anmeld indhold Skrevet December 8, 2009 Vi fik en invitation til H1N1 vaccinen mens vi var ude og rejse. Kommer tilbage og ser at det er for sent (i brevet). Jeg henvender mig til vores vårdcentral og fortæller sagen og de siger så at det ikke er muligt mere da jeg skulle have kommet på dette tidspunkt. Kan de afvise min datter på 4 år fuldstændig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2009 Vi fik en invitation til H1N1 vaccinen mens vi var ude og rejse. Kommer tilbage og ser at det er for sent (i brevet). Jeg henvender mig til vores vårdcentral og fortæller sagen og de siger så at det ikke er muligt mere da jeg skulle have kommet på dette tidspunkt. Kan de afvise min datter på 4 år fuldstændig? Nej, ring til det nummer som står på papiret, og få en ny dato! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2009 nej, det kan de ikke. Du har ret til at få hende vaccineret, også selv hvis du med vilje ikke ville i förste omgang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2009 nej, det kan de ikke. Du har ret til at få hende vaccineret, også selv hvis du med vilje ikke ville i förste omgang. Sygeplejerskerne/receptionisterne er enormt svære og snakke med i malmö. Jeg har oplevet og blive afvist ca. 70% af gangene hvor jeg vil snakke med en læge til og kigge på enten mig, datteren, den nyfødte eller konen. Her synes jeg det danske sygehus/lægerne virker 100% bedre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2009 Sygeplejerskerne/receptionisterne er enormt svære og snakke med i malmö. Jeg har oplevet og blive afvist ca. 70% af gangene hvor jeg vil snakke med en læge til og kigge på enten mig, datteren, den nyfødte eller konen. Her synes jeg det danske sygehus/lægerne virker 100% bedre. Når jeg mener afvist så mener jeg at, de ikke synes en læge er nødvendig til og kigge på os. Vi får bla bla bla bla bla gode råd som alligevel findes på internettet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2009 Når jeg mener afvist så mener jeg at' date=' de ikke synes en læge er nødvendig til og kigge på os. Vi får bla bla bla bla bla gode råd som alligevel findes på internettet[/quote'] Når det er det du mener så synes jeg det er fint som det fungerer i SE. Det at de afviser alle os, undertegnede incl., der ringer i tide og utide fordi knægten har hostet en smule, ikke villet spise morgenmad og desuden har en temp 0,2 grader over det normale, gør at det frigiver tid til at lægen kan tilse de patienter der virkelig har brug for det. Det samme på jourcentralen hvor man først screenes af en sygeplejerske. Det fungerer fint IMO. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2009 Det stod netop omtalt i det det "vårdguiden" eller hvad den publikation nu hedder, der blev hustandsomdelt for ca 3 uger siden, at man havde ret til at fortryde, og at man så skulle kontakte sin VC. Og det var ikke fordi man ikke havde väret hjemme, men når man havde sagt nej i förste omgang. Så jeg kan da kun forestille mig, at samme gälder, når I ikke var hjemme til at tage stilling og möde op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites