Jump to content
macpack

D.7/12-Endnu en grund til at flytte til Danmark

Recommended Posts

...hvilket jo vel egentlig siger mere om de danske ABF'er, end om de svenske BRF'er... :o Nå, glæder mig til imorgen, kan forestille mig at det bliver noget ala "mine danske stik passer ikke i de svenske jord-stikkontakter!! Jeg flytter fandme snart tilbage!! :mad:"
Det er da lidt underligt at EU ikke har harmoniseret stikkontakter?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det bliver dyrt for danskerne......:D
med mindre man laver en løbende udskiftning. f.eks. siger at alle nye installationer fra skal være efter EU lovgivning. Men jeg tror ikke det er dansken som er problemet, jeg tror sku lige så meget det er englænderne. For i modsætning til DK, SE og DE så har de markant anderledes stik end resten af EU;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kære øresundsborgere' date= (Grunden til denne lille ”Julekalender af godter” er at det er på tide, at alt ikke er så rosen rødt som stort set alle beskriver Sverige her inde. Hvilket er grunden til jeg har taget initiativ til at komme med små dagligdags ting som er møj anderledes end vi blegfede danskere er vant til hjemme fra dk.) Så lad os få en god debat op og køre om disse små ting. Ja så tager vi et kig på de så kaldte bostadsrätt´er her i Sverige. Nu køber damen og fra lejlighed i DK over til en bostadsrätt her i Malmø. Vi har boet her i lidt over 2 år nu, og der har været følgende som skulle tiltræde lejligheden om formiddagen hvor normale mennesker jo ikke har fri: 1.-Kontroll af lejligheden fra Rigsbyggen, hvor du gennem går El-bad osv. 2.-Efter Kontroll af lejligheden fra Rigsbyggen, hvor du gennem går El-bad osv. 3.-Afløbs akuten skull gå rørene igennem lejligheden. 4.-Kontrol af radiatorer. Kan sagens se det er smart/godt at diverse ting bliver tjekket op på.. Men den lille mill man gav for lejligheden her i Malmø, syntes jeg efterhånden ikke er ens egen mere, da Der gentagende gange er kontrol af den på den ene eller anden art. + Da jeg er tjenestemand har jeg ikke mulighed for at tage fri her og der som de gerne vil have, hvilket er medført megen skriveri frem og tilbage de gange der dukkede et stykke papir ind ad døren med kontroll dd. Kl.11-16.30 f.eks.! I de 3 år jeg har boet i lejlighed i DK, har jeg aldrig nogen sinde haft kontroll af nogen art.!!! Dette er små dagligt dags ting i forhold til Danmark, som jeg syntes er pisse irriterende. :mad::mad:  
Vi har haft kontrol af ventilation, og der tog de bare stikprøver hos dem som var hjemme. En kontrol som jeg værdsætter eftersom god ventilation forhindrer mug i f.eks. badeværelser =) Jeg tror faktisk det var en weekend de var hos os, så helt ufleksible er de dersens svenskere nu heller ikke ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte en 300 stk dåse med hovedpine piller sidste uge på apoteket i DK. Synes faktisk svenskernes begrænsning er rimelig. Synes det er fedt at Macpack har så meget overskud i hverdagen at de små ting ikke bringer hans pis i kog :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det bliver dyrt for danskerne......:D
Gudskelov man valgte "danske" stikkontakter i Øresundstogene. De tager alle typer stik hvorimod man jo fysisk ikke kan få sine danske stik ind i en forpulet svensk kontakt uden at klippe et ben og/eller begynde at file i siderne :laugh: For iøvrigt har de da samme stikkontakter i Norge som i DK?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg boede i Danmark (Gentofte endda), var der konstant beskeder i opgangen om at ...

• være hjemme næste tirsdag mellem 09.00 - 14.00 for Clorius kommer og skal aflæse varmen, mindst to gange om året
  • alt på dit loftsrum skal være tømt inden den xx.xx for ellers gør vi det selv din regning, for der kommer en håndværker der skal understryge loftet,
  • hvis du derefter ikke har sat tingene tilbage på dit loftsrum inden den xx.xx fjerner vi dem - for din regning - fordi de står i vejen.:scared:
  • altaner skal checkes - så sørg for at der er fri adgang for håndværker på mandag mellem xx og xx.....
  • etc.
  • etc

...for vi regner da ikke med at du arbejder i dagtimerne.:sick: GUDSKETAKOGLOV for min villa i Sverige. :love2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gudskelov man valgte "danske" stikkontakter i Øresundstogene. De tager alle typer stik hvorimod man jo fysisk ikke kan få sine danske stik ind i en forpulet svensk kontakt uden at klippe et ben og/eller begynde at file i siderne :laugh: For iøvrigt har de da samme stikkontakter i Norge som i DK?
Ved sidste optælling var Norge så vist heller ikke med i EU :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes at det har väret mere overskyet det sidste halve år, endnu en grund til at flytte tilbage til danmark.. Og så syntes jeg faktisk at det er for dårligt at svenskerne ikke standardiserer med danske stik, tilsätningstoffer, börnepleje, sygehjälp, akasse, leverpostej, PiaK, boligpriser osv. så alle indvandrede danskere kan få alt som de plejer uden at skulle blive utrygge over dette så nye og fremmede land, så langt fra alt hvad der er dansk. Det samme har de jo formået på solkysten i spanien, her kan du få leverpostej, frikadeller m. rövkål og lorte dårlig vin som spaniolerne aldrig selv ville drikke (men det er jo billigt så..) Gratis skyklapper i receptionen! :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

D.9/12-Endnu en grund til at flytte til Danmark Kære øresundsborgere, Ja så tager vi et kig på de så kaldte betalte parkerings platser og garage parkeringer i det område man bor i. Vi stod på kø til en parkerings plads i godt ½ år før vi fik en parkings plads et stykke væk fra vores lejlighed.. (Fint nok.) Efter lidt over 1 år bliver vi tilbudt en garage plads samme sted, dog bare under jorden hvilket var pisse fedt, så dytten kunne komme ned i sikre sted. For godt en uge siden skulle jeg ned til boligforening og annullere vores garage plads, da dytten skal skrottes og vi dropper derfor bilen. Her spørger den søde dame, om vi også vil annullere vores parkings plats.?? Her blev jeg godt nok lidt små sur, da vi var overbevist om at de havde anulleret den eftersom vi jo fik garage plats, som de selv tilbudte os.. Men nej, man skal selv åbne munden og sige man ikke vil have den parkings plats.. Syntes bare dette her er noget nonsens svensk samarbejde..!! Okey ja, vi kunne bare have kigget på vores auto giro på lejligheden som køre af sig selv, men dette har vi jo ikke lagt det store mærke til.. Det er godt nok små penge vi snakker om her, men igen…! -+ Dette er små dagligt dags ting i forhold til Danmark, som jeg syntes er pisse irriterende. :mad::mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om I er ved at flytte tilbage, men hvis ikke havde jeg da godt nok beholdt kælderpladsen :) Man ved jo aldrig hvornår man kan få en igen ;) Personligt ville jeg blive mere sur over at de ikke fulgte mere op på det, eftersom der tydeligvis har været en ledig udendørs parkeringsplads i ca. 1 år og ventetiden er åbenbart ½ år ;) Men ellers er det da også små ting. =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk det er helt fint du lægger fokus på de ting der ikke virker efter hensigten når man nu flytter.. Jeg undrer mig dog lidt over niveauet.. Hvad får dig f.eks. til at tro det havde været anderledes i Danmark et tilsvarende sted? Der er jo noget der hedder personligt ansvar eller forståelse af om de tilbyder en ekstra plads eller annulering af en plads. Der jeg bor, havde jeg også først en alm. p-plads som lå "langt" væk fra min hoveddør, men efter 4 måneder kontaktede de mig og spurgte om jeg ville have en plads lidt tættere på istedet for.. jeg sagde ja tak og spurgte om de annulerede den anden og det gjorde de selvfølgelig.. Så forstår ikke helt dit niveau med problemerne, men igen, fint nok du vil sætte fokus på ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der eksisterer faktisk en tråd til dine daglige indlæg her på debatten: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=12188 Så behøver du ikke oprette en ny tråd hver dag :laugh:
Trådene er nu også blevet lagt sammen - og så vil jeg opfordre Macpack til at opdatere sine daglige rant's i denne tråd, og ikke oprette en ny for hver dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en grund til at flytte til Danmark: Alle de navlebeskuende danske indvandrere der kommer herover for at brokke sig over småting. Om jeg gad høre på den slags kunne jeg ligeså godt være blevet i Danmark. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Endnu en grund til at flytte til Danmark: Alle de navlebeskuende danske indvandrere der kommer herover for at brokke sig over småting. Om jeg gad høre på den slags kunne jeg ligeså godt være blevet i Danmark. ;)
Men endnu en god grund til at flytte tilbage til Danmark er, at der slipper man for at høre på en masse svenskere, der "gnäller" over småting. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men endnu en god grund til at flytte tilbage til Danmark er' date=' at der slipper man for at høre på en masse svenskere, der "gnäller" over småting. :D[/quote'] :laugh: Ja, småting lader til at styre mange folks liv...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:laugh: Ja' date=' småting lader til at styre mange folks liv...[/quote'] Hvis man ikke brokker sig over småting, skal man jo brokke sig over store ting - og det er da for besværlig. Ikke noget med at brokke sig over den gode danske skik - at brokke sig! Selvom vi bor i det svenske, skal vi da fastholde vor nationalkarakter - ingen integration her, det er for de andre.:p Sov nu bare roligt Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For godt en uge siden skulle jeg ned til boligforening og annullere vores garage plads, da dytten skal skrottes og vi dropper derfor bilen. Her spørger den søde dame, om vi også vil annullere vores parkings plats.?? Her blev jeg godt nok lidt små sur, da vi var overbevist om at de havde anulleret den eftersom vi jo fik garage plats, som de selv tilbudte os.. Men nej, man skal selv åbne munden og sige man ikke vil have den parkings plats.. Syntes bare dette her er noget nonsens svensk samarbejde..!! Okey ja, vi kunne bare have kigget på vores auto giro på lejligheden som køre af sig selv, men dette har vi jo ikke lagt det store mærke til.. Det er godt nok små penge vi snakker om her, men igen…! -+ Dette er små dagligt dags ting i forhold til Danmark, som jeg syntes er pisse irriterende. :mad::mad:
Du må være den perfekte at sende regninger til, hvis du bare betaler og betaler uden at checke :lol: Altså Sverige eller Danmark, så skal man da normalt selv opsige sin leje af parkeringsplads/garage - det er der da ingen der gør normalt. Den flinke dame ydede da bare en rigtig god service for dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites