Jump to content
macpack

D.7/12-Endnu en grund til at flytte til Danmark

Recommended Posts

Kære øresundsborgere, Ja jeg skulle ned på det lokale Apotek "lindängen" og købe et stort glas Panodil/panomol, da vi var ved af løbe tør. Samt skulle have noget mucomyst til halsen. 1. Man skal have recept ved Panodil køb, hvis man skal have mere end en lille 20pk. 2. Mucomyst skal man også have recept på i Sverige.. Ergo, jeg grinte og forklaret den søde ældre dame på apoteket, af det vidste jeg godt nok ikke at i er så "strenge" i Sverige, iforhold til Danmark, så jeg venter med at købe det til næste gang jeg kommer til DK.. Dette er små dagligt dags ting iforhold til Danmark, som jeg syntes er pisse irreterende.:mad::mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener da også at der er max på indkøb i danmark i supermarkeder må man max købe 1 pakke (10 stk) af hovedpinepiller og på apoteket har de pligt til at lave en behovsafdækning af dit forbrug. I sverige laves denne af lægen da ingen normale mennesker har behov for at have et lager liggende, men problemet er jo ikke større en at foretage flere indkøb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Macpack - du er alt for sur du! Næh, grunden til den tvungne receptpligt, er for ikke at friste skrøbelige teenagere til at begå selvmord med stoffet. Panodil har den ekstremt ubehagelige egenskab, at man ikke mærker noget til forgiftningen den første dag eller to. Men så! Leveren kan ikke følge med og i panik dannes der en masse ekstremt giftige affaldsstoffer. Hjerteskærende scener udspiller sig når teenageren, der måske i mellemtiden har fortrudt og blot havde udsendt et "nødråb", nu får sin dødsdom - leversvigt. Intet kan redde dem, lægerne og pårørende kan blot se på, mens organerne sætter ud et efter et. Så hellere tage billetten med noget mere effektivt, men det var en sidebemærkning. Kort fortalt, er det derfor Panodil ikke kan købes i store mængder uden recept. PS! Har man været dum, så søg for pokker læge og spis tonsvis af aktivt kul!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget sjovt, Sverige har det sådan - du kan gå ned og købe lige så mange glas koffein piller du vil. De er heller ikke helt ufarlige i størrer mængder :D Syns selv det er irreterende, man kun kan købe små forpakninger - men igen, sådan en 20 stk pak holder sq rimlig lang tid i min verden, trods alt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ja tag hjem.har du ikke större problemer?Damerne er noget af det södeste man kan tänke sig altid fin service.Som en skriver her så har du aldrig väret skideträngene.tag hjem til din mor. jensren 7 gode år i sv.
de 7 år har ikke gjort at du kan snakke pænt.. Håber du kender manden ellers er det lidt underligt at skrive sådan.:cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

D.8/12-Endnu en grund til at flytte til Danmark Kære øresundsborgere, (Grunden til denne lille ”Julekalender af godter” er at det er på tide, at alt ikke er så rosen rødt som stort set alle beskriver Sverige her inde. Hvilket er grunden til jeg har taget initiativ til at komme med små dagligdags ting som er møj anderledes end vi blegfede danskere er vant til hjemme fra dk.) Så lad os få en god debat op og køre om disse små ting. Ja så tager vi et kig på de så kaldte bostadsrätt´er her i Sverige. Nu køber damen og fra lejlighed i DK over til en bostadsrätt her i Malmø. Vi har boet her i lidt over 2 år nu, og der har været følgende som skulle tiltræde lejligheden om formiddagen hvor normale mennesker jo ikke har fri: 1.-Kontroll af lejligheden fra Rigsbyggen, hvor du gennem går El-bad osv. 2.-Efter Kontroll af lejligheden fra Rigsbyggen, hvor du gennem går El-bad osv. 3.-Afløbs akuten skull gå rørene igennem lejligheden. 4.-Kontrol af radiatorer. Kan sagens se det er smart/godt at diverse ting bliver tjekket op på.. Men den lille mill man gav for lejligheden her i Malmø, syntes jeg efterhånden ikke er ens egen mere, da Der gentagende gange er kontrol af den på den ene eller anden art. + Da jeg er tjenestemand har jeg ikke mulighed for at tage fri her og der som de gerne vil have, hvilket er medført megen skriveri frem og tilbage de gange der dukkede et stykke papir ind ad døren med kontroll dd. Kl.11-16.30 f.eks.! I de 3 år jeg har boet i lejlighed i DK, har jeg aldrig nogen sinde haft kontroll af nogen art.!!! Dette er små dagligt dags ting i forhold til Danmark, som jeg syntes er pisse irriterende. :mad::mad:  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever det samme som dig macpack, men får også altid et brev hvor der står man skal være hjemme eller aflevere nøglerne til foreningen. Så jeg får ofte en lille spadseretur til foreningsformanden med mine nøgler. Dette har altid fungeret for mig de 2 steder jeg har boet i Malmö. Da jeg ingen kendskab har til kontrol af radiator eller hvad de nu kan finde på at kontrollere er det kun en fordel for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

altså... nu står der også at man bare kan aflevere nøglerne hos naboen eller på foreningskontoret hvis man ikke kan være til stede Man kan enda ringe og aftale ny tid Grunden til kontrol er at vi får billigere forsikring samt sikre boligere Personligt synes jeg nu det er meget rart at få gennemgået alt ting så man ved hvor man skal "sætte ind" Synes også det er rart at naboerne får deres gennemgået så man er sikker på at alt det fusk de har lavet med vvs og el bliver godkendt/eftergået :th2: Det der undre mig er at sidste gang vi fik kontrol fik jeg et "C" (oplysning) ved noget el ude på altan, hvor jeg denne gang fik et "A" (skal laves inden 30 dage) denne gang

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du jo sikkert et helt arsenal af urimeligheder, som vi kan læse frem til jul, men ellers har jeg et forslag her til din julekalender. Her i Skurup har lösgodis hos Apu kostet 4,95/hg alle de år vi har boet her, og så for to uger siden da jeg skulle købe en pose var prisen steget til 5,95/hg nej nej nej hvad sker der? :eek: Endnu en grund til at flytte...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har du jo sikkert et helt arsenal af urimeligheder, som vi kan læse frem til jul, men ellers har jeg et forslag her til din julekalender. Her i Skurup har lösgodis hos Apu kostet 4,95/hg alle de år vi har boet her, og så for to uger siden da jeg skulle købe en pose var prisen steget til 5,95/hg nej nej nej hvad sker der? :eek: Endnu en grund til at flytte...
Det kan da kun være fordi, du ikke kender priserne i her i DK. :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan bare ikke väre rigtigt Nej, det er vel lögn. Så vender vi nok også tilbage til DK. Vi har altid sagt at kommer prisen derop så er det slut. Det kostede 1,95 da vi flyttede over. Det er bare fräkt dette her

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En bostadsrätt er egentlig bare en fremlejekontrakt, som man betaler for, uden at det er ulovligt, og ejeren af huset har en naturlig ret til at kontrollere sine faciliteter. At man er havnet i sådan en, er vel ingen grund til at flytte til Danmark, men snarere en god grund til at købe sig et hus. Eller bo til leje for den sags skyld, for så får man den ægte vare, hvor man er helt ansvarsfri.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Ulmus' date=' først god vind i sejlene fremover.. udover det, så er jeg helt sikker på at Toft er meget ironisk i hans besked :-)[/quote'] Ja, man skal lige huske at læse det, der står mellem linierne:D Men ellers er jeg da enige i Toft´s betragtning om lösgodispriser. Det er da en procentmæssig stigning, der er en Øresundsbro værdig:eek::D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I de 3 år jeg har boet i lejlighed i DK, har jeg aldrig nogen sinde haft kontroll af nogen art.!!!
...hvilket jo vel egentlig siger mere om de danske ABF'er, end om de svenske BRF'er... :o Nå, glæder mig til imorgen, kan forestille mig at det bliver noget ala "mine danske stik passer ikke i de svenske jord-stikkontakter!! Jeg flytter fandme snart tilbage!! :mad:"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites