ahmad.dk 10 Anmeld indhold Skrevet December 6, 2009 (Af praktiske og nødvendige årsager) saa har Jeg lige solgt min lejlighed/bostadsrat til min søster, Men det er stadig mig som skal bo i den. Min søster har/skal fortsat have folkeregister adresse hos mig her i Sverige mens hun skal ud og rejse i 2 år på et arbejdskontrakt. Mit spørgsmål er 1- Vil det her gi problemer overfor bostads foreningen? 2- er det nødvendigt med et leje kontrakt mellem mig og hende? 3- er der andre ting man skal være obs på her? Mvh. Ahmad:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2009 Nobody knows anything? Ingen har erfaring med det ovenstaaende overhovedet????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2009 Foreningens bestyrelse skal godkende din søster som ejer, og det er ikke usandsynligt, at de vil afvise en ejer, der ikke reelt bor på adressen. Det havde måske været bedre at få afklaret først. Selve handlen har ingen gyldighed før foreningen har godkendt den. Men hvis din søster har boet i lejligheden hele tiden og bor der nu, så er det jo ikke så svært at blive godkendt. Og hvis hun skal arbejde i udlandet tidsbegrænst, så godkender de nok også fremlejen. Måske vil de have en kontrakt, så må I jo skrive en. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2009 Foreningens bestyrelse skal godkende din søster som ejer, og det er ikke usandsynligt, at de vil afvise en ejer, der ikke reelt bor på adressen. Det havde måske været bedre at få afklaret først. Selve handlen har ingen gyldighed før foreningen har godkendt den. Men hvis din søster har boet i lejligheden hele tiden og bor der nu, så er det jo ikke så svært at blive godkendt. Bestyrelsen i foreningen har deres maanedsmoede idag og regner da staerkt med at de godkender det. Min soester har haft adresse hos mig i 6 mdr nu, men kun har vaeret her indimellem og sove. Hun kommer jo ikke til at bo her efter overtagelsen, men derimod vaere i udlandet paa tidsbegraenset kontrakt. 1-Kan der vaere en konsekvens for at det er reelt stadig mig som bor i lejligheden efter ejer-skift?? 2- hvis ja til sproergsmaal 1,saa er det Ogsaa om har en lejekontrakt internt mellem mig og hende? Haaber at faa flere svare fra jer derud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2009 Ingen har erfaring med det ovenstaaende overhovedet????? Nej beklager, men det er jo også en lidt mærkelig situation :) Hvis hun arbejder i udlandet på et tidsbegrænset job, udvandrer hun så overhovedet fra Sverige? Altså bliver hun ført ind i folkeregisteret i det nye land? Såfremt hun ikkengør, så har hun jo stadig sin hjem (folkbokförte) adresse hos jer i Sverige, og så burde der ikke være noget problem (uanset hvad foreningen siger). Der er jo ikke noget galt i at bo 2 i en lejlighed. Alternativt kan du stå som medejer at skidtet og så burde der heller ikke være nogle problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2009 Bestyrelsen forholder sig til, om ejeren bor i lejligheden - ikke om vedkommende er folkbokfört der. Men hvis bestyrelsen holder møde i dag, så er må du jo bare vente og se, hvad de beslutter. Ud fra hvad jeg har hørt og læst, så er der mange foreninger, der ville sige nej til det, du skitserer, hvis de ellers har sagen fuldt oplyst, men det kommer jo også an på, hvordan stilen er i ejendommen. Tilføjelse: Det med lejekontrakten er ikke noget væsentligt punkt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2009 Alternativt kan du stå som medejer at skidtet. Som jeg kan læse det, er det netop det han ikke ønsker evt. pga. noget gæld eller ligende, men det står uklart..... Men... hvis det er pga. gæld ville jeg klart få lavet en lejekontrakt mellem parterne så din søster ikke mister lejligheden, pga. uklarhed om ejerskab, hvis det er det spørgsmålet går på.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2009 Som jeg kan læse det, er det netop det han ikke ønsker evt. pga. noget gæld eller ligende, men det står uklart..... Men... hvis det er pga. gæld ville jeg klart få lavet en lejekontrakt mellem parterne så din søster ikke mister lejligheden, pga. uklarhed om ejerskab, hvis det er det spørgsmålet går på.... Som du kan laese det saa er det helt rigtigt, der er baade et gaelds spoergsmaal og saa ha jeg lige mistet mit job, og dermed kan ikke betale baade avgiften OG laanet. Min soester vil overtage ejerskabet, jeg betaler lejen, og renten paa laanet saa betaler hun laanet(% rente) Paa den maade saa kan jeg blive boende, og mn soester vil vaere den som ejer huset og betaler af paa den.. Bestyrelsen i foreningen ved ikke meget om dette, eller om at min soester rejser 1/1 for at arbejde i udlandet.de skal kun tage stilling til overtagelsen. Hun vil beholde sin adresse her i Sverige i folkeregistret. haaber at I kan komme med nogle inputs saa jeg ikke havner i et skidt situation pga af min lille ordning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2009 Som du kan laese det saa er det helt rigtigt, der er baade et gaelds spoergsmaal og saa ha jeg lige mistet mit job, og dermed kan ikke betale baade avgiften OG laanet. Min soester vil overtage ejerskabet, jeg betaler lejen, og renten paa laanet saa betaler hun laanet(% rente) Paa den maade saa kan jeg blive boende, og mn soester vil vaere den som ejer huset og betaler af paa den.. Bestyrelsen i foreningen ved ikke meget om dette, eller om at min soester rejser 1/1 for at arbejde i udlandet.de skal kun tage stilling til overtagelsen. Hun vil beholde sin adresse her i Sverige i folkeregistret. haaber at I kan komme med nogle inputs saa jeg ikke havner i et skidt situation pga af min lille ordning. Såfremt bestyrelsen godkender forholdene så skal I bare være meget opmærksomme på om din søster bliver registreret som boende i et andet land i fremtiden. Hvis hun gør det, så kunne jeg forestille mig at der skal laves en ny aftale med boligforeningen, men til den tid må vi også håbe at du er tilbage på benene igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites