cbpwr 10 Anmeld indhold Skrevet December 6, 2009 Hejsa. Ville bare lige sige endnu en PLUS ting ved Sverige :) - der enda en Fangruppe på Facebook :) men det er der jo for alting.... Jeg har dog et spøgsmål, er det meningen man skal spise dem med bestik ? Eller bør man have noget af en Kim Larsen mund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Solsikke80 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2009 Det er vist meningen at man skal spise dem sammen med varm mælk i en dyb tallerken. Det har jeg dog aldrig prøvet. Plejer at spise med en dessertgaffel :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2009 Det er vist meningen at man skal spise dem sammen med varm mælk i en dyb tallerken. Det har jeg dog aldrig prøvet. Plejer at spise med en dessertgaffel :p Variationen med den varme mælk og uden fyld (bvadr:sick:) er den oprindelige. Den med fyld er først kommet til senere, men er nok den foretrukne i dag:p. Og så kan man jo diskutere, hvor svensk den er:rolleyes: Lidt historie: http://www.semlor.nu/historia Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2009 Hehe, det med mælken vidste jeg slet ikke men der står en del om det her http://en.wikipedia.org/wiki/Semla faktisk står der også at en svensk konge tilbage i 1700-tallet døede efter bla at havde spist Selmor, efter hvad jeg kan se spiste han hele 14? - Så et godt råd stop ved den 13. hvis du ikke vil ricikere livet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2009 Hvor købes de bedste semlor så? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2009 Hvor købes de bedste semlor så? Jeg tror vist det bedste resultat bliver at lave dem selv. Ligesom med pandekager og æbleskiver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2009 Hvor købes de bedste semlor så?Efter sigende i Lomma:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2009 Jeg tror vist det bedste resultat bliver at lave dem selv. Ligesom med pandekager og æbleskiver. Det eneste svar jeg ikke ville have ;) Men regnede nu med det kom alligevel. Men er for doven til selv at lave dem, og har med garanti heller ikke evnerne ;) Så hvor købes de? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2009 Ja, hvor i Lomma? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2009 Lomma Hembageri Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2009 Måtte lige prøve at købe et par stykker i dag (22 kr stykket ) hos Lomma Hembageri, men sådan nogle semlor går nu ikke rent ind hos os. Men prøves skulle de jo. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ålahue 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2010 Semla? Vad är det för jävla ord? Fastlagsbulle heter det i Skåne. Semla är något man säger uppe i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2010 Prøv at forklare det til de skånske bagere ;) Langt de fleste bruger ordet semlor - det er kortere og mere mundret, og så kan semlor jo efterhånden fås næsten året rundt, hvorimod fastelavnsboller jo netop kun er beregnet til fastelavn... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2010 Skulle precis påpeka det där med Fastlgsbulle, men så kom Ålahue före. Man brukar väl äta locket först med en del av grädden och sen resten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2010 Variationen med den varme mælk og uden fyld (bvadr:sick:) er den oprindelige. Den med fyld er først kommet til senere, men er nok den foretrukne i dag:p. Og så kan man jo diskutere, hvor svensk den er:rolleyes: Lidt historie: http://www.semlor.nu/historia Kan anbefale udgaven med varm mælk og kanel. Det smager faktisk himmelsk (hvad jeg ikke havde troet) :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2010 når man så snakker om fäle kager .. har i prövet Spettkaka? det er det klammeste i verden en marengsagtig tingest der bare smager af mel... og ja semlor er også fält husker tydeligt förste gang jeg tänkte "öj det er sikkert ligesom en kartoffelkage" föj hvor blev jeg slemt overrasket haha Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2010 når man så snakker om fäle kager .. har i prövet Spettkaka? det er det klammeste i verden en marengsagtig tingest der bare smager af melhttp://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=3751&page=4 sludrede lidt om emnet for nogle år siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites