jolin 15 Anmeld indhold Skrevet November 30, 2009 I forbindelse med låneansøgning om lån til bostadsrätt i svensk bank (mit lån skal flyttes fra DK til S) skal jeg udfylde følgende felter på ansøgningen. Köpeskilling: lejlighedens pris korrekt? Taxeringsvärde: Hvad er dette og hvor finder jeg det? Driftkostnad per månad: Hvad er dette? (der er et andet felt til avgift/hyra per månad så det er ikke det) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2009 I forbindelse med låneansøgning om lån til bostadsrätt i svensk bank (mit lån skal flyttes fra DK til S) skal jeg udfylde følgende felter på ansøgningen. Köpeskilling: lejlighedens pris korrekt? Taxeringsvärde: Hvad er dette og hvor finder jeg det? Driftkostnad per månad: Hvad er dette? (der er et andet felt til avgift/hyra per månad så det er ikke det) Lad mig prøve om jeg kan svare dig. 1. Korrekt 2. læser jeg på opgørelse for ejendomsskat (bostadsret) 3. Bidrag til bostadsrets foreningen betaler du sikkert hver måned. Da jeg skulle igang lod jeg banken og mægler ordne papirarbejdet. Forresten, er det ikke dyrt at flytte gæld fra DK til S pt. SKR er jo ret lav pt - men det er renten jo osse i S. God fornøjelse Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2009 "Bidrag til bostadsrets foreningen" det är väl samma sak som agift/hyra? Driftskostnader är väl snarare el, vatten osv. Fast även jag som svensk tycker att det är en underlig formulering. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2009 "Bidrag til bostadsrets foreningen" det är väl samma sak som agift/hyra? Driftskostnader är väl snarare el, vatten osv. Fast även jag som svensk tycker att det är en underlig formulering. driftkostnader er nemlig el, vand sophämtning, antennebidrag osv Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2009 Super, tak for svar. Er stadig lidt i tvivl om Taxeringsvärde men det må være nogle foreningen kan oplyse mig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2009 Super, tak for svar. Er stadig lidt i tvivl om Taxeringsvärde men det må være nogle foreningen kan oplyse mig... En bostadsrätt har ikke noget taxeringsvärde, men hele ejendommen har selvfølgelig et tv, som man kan gange med sit andelstal, hvis det er det, de vil have. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2009 Super, tak for svar. Er stadig lidt i tvivl om Taxeringsvärde men det må være nogle foreningen kan oplyse mig... Er det ikke bare en generel låneansøgningsformular til hus/fritid/bostadsrätt du har fået? I så fald skal du jo bare springe det med t.v. over, når der er tale om en bostadsrätt. Som Nils skriver, er der en taxeringsvärde på hele ejendommen. Det er derimod meget almindeligt, at banken vil se en årsredovisning på ejendommen. Dér kan banken jo så selv nærlæse tallene og ud fra dem, vurdere om de har "lyst" til at være med til at financiere din bolig:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jensren 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2009 husk afgift er når man har bostads ret.hyra er når man lejer. mvh.jensren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites