Thyper 10 Anmeld indhold Skrevet November 26, 2009 Kender I dette udtryk ? Jeg fandt på en hjemmeside der sælger bøger. Blandt forskellige formater af samme bog er der bl.a. indbunden og kartonnage. Det mest sandsynlige er at det betyder paperback. Prisen for kartonnage udgaven er dog under halvdelen af den indbundne. Det lyder lidt mærkeligt. Så jeg tænkte om kartonnage evt. kunne betyde noget andet. Ordet står ikke i min ordbog. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2009 Kartonage =papvarer Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2009 "Paperback" heter "pocket" på svenska. Kartonnage är en märklig blandning. Det är som en pocket med hårda pärmar. Där är inget löst omslag (vet inte korrekt uttryck), utan framsidan är tryckt på pärmarna direkt, och det är oftast nån lättviktsvariant (kartong förmodligen ;-)). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites