Jump to content
Nicklas.N

Flytte job og bopæl fra Sverige til Danmark

Recommended Posts

Hej alle. Jeg har en svensk kæreste, og vi har boet sammen i ½ år i Malmø. Nu overvejer vi at flytte til Danmark igen til februar 2010. Min kæreste der er svensk statsborger som har haft job i Sverige, har nu opsagt sit job herover af personlige årsager, og hun har for nogle uger siden anmeldt sin arbejdsløshed til sin a-kasse i Sverige. Pga. at hun selv opsagde jobbet, så får hun først dagpenge 3 måneder fra anmeldelsesdatoen. Men da vi overvejer at flytte tilbage til Danmark (Fyn), hvordan forholder det sig så med hendes situation. Kan hun få flyttet sin accenitet fra den svenske a-kasse til en dansk. Jeg har forsøgt med google, men kom ikke frem til noget svar. Kan i henvise mig til nogle sider hvor jeg kan læse om dette. Jeg håber i kan hjælpe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis reglerne er i Danmark som de er i Sverige, så er svaret nej. Så vil hun ikke kunne få dagpenge i Danmark, førend hun også har arbejdet i Danmark, eftersom hun ikke har været grænsegænger. En dansker som flytter til Sverige som arbejdsløs og ikke har været grænsegænger og ikke har arbejdet i Sverige, kan således ikke få dagpenge udbetalt i Sverige. Men kontakt da en dansk a-kasse og forhør jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites