Jump to content
EBL

Norwegian flyver ikke med folk der har været i Israel

Recommended Posts

Jeg læste lige med forundring denne her artikel i avisen om, at et flyselskab ikke vil flyve med danskere/svenskere med israelsk stempel i deres pas, eksempelvis til Dubai. Artikel: http://epn.dk/brancher/transport/luft/article1896031.ece Nu står jeg for at skulle til Israel på ferie, og ynder iøvrigt at rejse i den del af verdenen og så kom jeg til at tænke på om der måske også er andre flyselskaber eller lande som blacklister en efter et besøg i Israel? Men problemet er vel trods alt ikke større end at man "bare" kan få sit pas skiftet efter et besøg i Israel eller forud for en eventuel tur til et land hvor et sådant stempel ikke er vel set tænker jeg Er der nogen der har erfaringer med eller viden om den slags?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er ikke Norwegian, men paspolitiet i Dubai og de regler, man opererer med der, fordi man ikke vil anerkende Israel. Det er et almindelig kendt problem, at man ikke kan rejse ind i en række muslimske lande, hvis man har et pas, der er blevet stemplet i Israel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Anyway, man kan bede israel om ikke at stemple ens pas, der er flere mellemøstlige lande der ikke acceptere hvis man har været i det ikke-eksiterende land.... racister.... :fight: mere er der vist ikke at sige til det og så tage sig til hovedet....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anyway, man kan bede israel om ikke at stemple ens pas, der er flere mellemøstlige lande der ikke acceptere hvis man har været i det ikke-eksiterende land.... racister.... :fight: mere er der vist ikke at sige til det og så tage sig til hovedet....
racister? hvor?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvem er rasicten? alle mellemøstlige lande i et hug eller israel? ikke for at være politisk -for min skylde må du synes lige what ever suites you, men husk lige at Mosad opererer overalt i verden. :lol: skift flyselskab. luksusproblem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites