kjhg 10 Anmeld indhold Skrevet November 18, 2009 Sidder her på toppen af Rigshospitalet, og her blæser det helt godt. Nu ved jeg godt at sunddebats brugere ikke er (vejr)guder , men er der mon nogle der har en ide om, om vi når op i vindhastighed idag, der kan medføre lukning af broen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Stormen bevæger sig ind over Midtjylland ved 16-tiden. Den vil husere i området mellem Karup og Billund. Den rammer Nordfyn kl. ca. 17, og Sjælland kl. ca. 18, siger Kim Bentzen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Lige nu er der godt 14 m/s i middelvinden..... Og de begynder først at lukke broen omkring 24 m/s....Også dette afhænger af vindretningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Det er en gedign, men helt normal efterårsstorm som rammer danmark 3-4 gange årligt. Så stormstøddende skal være helt usædvanlig hårde eller lige på for at påvirke brodriften. Men man ved selvfølgelig aldrig med de mesterhjerner der betjener den 'intelligente trafikstyring'. *heh* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Ovädret väntas först nå Danmark, där DMI, den danska motsvarigheten till SMHI, varslar om storm med vindstötar av orkanstyrka för Nordvästjylland, Nordsjälland samt Bornholm. Vinden blir västlig och upp till 25 meter/sekund med vindstötar mellan 35 och 40 meter/sekund. I samband med ovädret kan vattenståndet sent i kväll sjunka till 100–120 centimeter under medelvattenstånd. De hårda vindarna förväntas hålla i sig i Skåne fram till midnatt. Torsdag morgon blir vindarna mer normala, enligt SMHI. Klass 2-varning innebär en väderutveckling som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Det er läget indtil videre....:) Hvis det holder bliver broen lukket for trafik en kort overgang. De siger det er ovre ved midnatstid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Klass 2-varning innebär en väderutveckling som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Det lyder da godt nok lidt vildere et par timers normale vindpust. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Jeps... :) Tror også der kommer godt med riv i den senere....Ser ud til at regnvejret stopper omkring kl 18 i det sydlige Skåne og der vil vinden være på sit højeste. Og såfremt den ændrer retning, tror jeg godt du kan regne med at broen lukker. Det lyder da godt nok lidt vildere et par timers normale vindpust. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KlingKlong 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Brons trafikinfo her kl. 14.14 skrev de : 2009-11-18 13:19:00 Forventet sluttid: 2009-11-18 18:00:00 Placering: Øresundsbron Retning: Begge retninger Hændelse: Hårde vindstød Restriktion: Vindfølsomme kørtøjer frarådes at passere broen. Hastighed 50 km/t Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 50 km/t er sidste stop inden lukning af broen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 hmm skal over til svigerfars fødselsdag og være ved Cab Inn kl. 18.00, tror jeg skipper rundvisningen på taget :)............................ burde man køre over nu ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 hmm skal over til svigerfars fødselsdag og være ved Cab Inn kl. 18.00' date=' tror jeg skipper rundvisningen på taget :)............................ burde man køre over nu ?[/quote'] jeg kører snart, men tror nu mest det er vindfølsomme køretøjer der driller... men det tiltager jo :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
webodin 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 vind hastighed på 24m/s og hvad så derefter ? Lige nu er der godt 14 m/s i middelvinden..... Og de begynder først at lukke broen omkring 24 m/s....Også dette afhænger af vindretningen. er der nogen der sagde at broen lukker når den når 24m/s ??... kl. 15.30 nu.... og her er screenshoot fra deres øresundsbroen site... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Hvis man har mulighed for at køre, så kør hjem nu. Det rusker rigtigt godt i bilerne, og det er uventede, hårde vindstød der kommer. Hastigheden er 50, men de fleste kører "naturligvis" meget hurtigere. Men vær obs... det kan virke stille, men pludselig kommer der et vindstød fra en helt vilkårlig retning. Er rigtigt glad for at være kommet over, og tidligt hjem i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Selvom de skulle lukke bron pga vind, så er der vel stadig mulighed for at komme over med tog. Eller ta'r jeg fejl? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 må heller prøve lykke og se om man kan komme over. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Information fra Trafikcentret Starttid: 2009-11-18 16:35 Forventet sluttid: 2009-11-18 18:35 Placering: Øresundsbron Til: Øresundsbron Retning: Begge retninger Hændelse: Ulykke Restriktion: Broen er lukke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Selvom de skulle lukke bron pga vind' date=' så er der vel stadig mulighed for at komme over med tog. Eller ta'r jeg fejl?[/quote'] ja det er et godt spørgsmål.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Så kom ulykken Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Dejligt at vi nåede over inden broen lukkede. Var der mon nogen, der ikke holdt godt nok fast i rattet? Det gav godt nok nogle gedigne ryk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 jeg er lige kommet hjem efter at have taget toget over. Det var til gengæld en noget "anderledes" cykeltur hjem fra stationen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Brand i lastbil.. Ja tak - det så nu ud til at det var en lastbil der var blæst på tværs da jeg kørte forbi den mod Sverige kort før de lukkede... Man undrer sig over hvad det er de ikke forstår når der meget tydeligt advares mod at køre over i "høje og lette køretøjer".... Tja.... Men føler mig lidt heldig over at køre bare LIDT før fra arbejdet! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Brand i lastbil.. Ja tak - det så nu ud til at det var en lastbil der var blæst på tværs da jeg kørte forbi den mod Sverige kort før de lukkede... Man undrer sig over hvad det er de ikke forstår når der meget tydeligt advares mod at køre over i "høje og lette køretøjer".... Tja.... Men føler mig lidt heldig over at køre bare LIDT før fra arbejdet! :) de tror de er uovervindelige de lastbiler-- Jeg nået ikke at komme af sted så nu bliver jeg lige lidt længer i Tv-byen :D. vi har folk på scenen der tester nye store mega scanner'er til show. Head progroamøren fra OL sidder der inde g leger så det vil jeg også. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Brand i lastbil.. Ja tak - det så nu ud til at det var en lastbil der var blæst på tværs da jeg kørte forbi den mod Sverige kort før de lukkede... Man undrer sig over hvad det er de ikke forstår når der meget tydeligt advares mod at køre over i "høje og lette køretøjer".... Tja.... Men føler mig lidt heldig over at køre bare LIDT før fra arbejdet! :) og så på begge broer !! http://www.bt.dk/danmark/vaeltet-lastbil-spaerrer-lillebaeltsbroen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 og så på begge broer !! http://www.bt.dk/danmark/vaeltet-lastbil-spaerrer-lillebaeltsbroen ikke bare væltet http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-26519362.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 nu er den lukket til halv 8 http://dk.oresundsbron.com/page/50 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites