Jump to content
kjhg

Broen 18.11.09

Recommended Posts

Sidder her på toppen af Rigshospitalet, og her blæser det helt godt. Nu ved jeg godt at sunddebats brugere ikke er (vejr)guder :rolleyes:, men er der mon nogle der har en ide om, om vi når op i vindhastighed idag, der kan medføre lukning af broen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en gedign, men helt normal efterårsstorm som rammer danmark 3-4 gange årligt. Så stormstøddende skal være helt usædvanlig hårde eller lige på for at påvirke brodriften. Men man ved selvfølgelig aldrig med de mesterhjerner der betjener den 'intelligente trafikstyring'. *heh*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ovädret väntas först nå Danmark, där DMI, den danska motsvarigheten till SMHI, varslar om storm med vindstötar av orkanstyrka för Nordvästjylland, Nordsjälland samt Bornholm. Vinden blir västlig och upp till 25 meter/sekund med vindstötar mellan 35 och 40 meter/sekund. I samband med ovädret kan vattenståndet sent i kväll sjunka till 100–120 centimeter under medelvattenstånd. De hårda vindarna förväntas hålla i sig i Skåne fram till midnatt. Torsdag morgon blir vindarna mer normala, enligt SMHI. Klass 2-varning innebär en väderutveckling som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Det er läget indtil videre....:) Hvis det holder bliver broen lukket for trafik en kort overgang. De siger det er ovre ved midnatstid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klass 2-varning innebär en väderutveckling som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner.
Det lyder da godt nok lidt vildere et par timers normale vindpust.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps... :) Tror også der kommer godt med riv i den senere....Ser ud til at regnvejret stopper omkring kl 18 i det sydlige Skåne og der vil vinden være på sit højeste. Og såfremt den ændrer retning, tror jeg godt du kan regne med at broen lukker.

Det lyder da godt nok lidt vildere et par timers normale vindpust.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Brons trafikinfo her kl. 14.14 skrev de : 2009-11-18 13:19:00 Forventet sluttid: 2009-11-18 18:00:00 Placering: Øresundsbron Retning: Begge retninger Hændelse: Hårde vindstød Restriktion: Vindfølsomme kørtøjer frarådes at passere broen. Hastighed 50 km/t

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hmm skal over til svigerfars fødselsdag og være ved Cab Inn kl. 18.00' date=' tror jeg skipper rundvisningen på taget :)............................ burde man køre over nu ?[/quote'] jeg kører snart, men tror nu mest det er vindfølsomme køretøjer der driller... men det tiltager jo :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

vind hastighed på 24m/s og hvad så derefter ?

Lige nu er der godt 14 m/s i middelvinden..... Og de begynder først at lukke broen omkring 24 m/s....Også dette afhænger af vindretningen.
er der nogen der sagde at broen lukker når den når 24m/s ??... kl. 15.30 nu.... og her er screenshoot fra deres øresundsbroen site...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man har mulighed for at køre, så kør hjem nu. Det rusker rigtigt godt i bilerne, og det er uventede, hårde vindstød der kommer. Hastigheden er 50, men de fleste kører "naturligvis" meget hurtigere. Men vær obs... det kan virke stille, men pludselig kommer der et vindstød fra en helt vilkårlig retning. Er rigtigt glad for at være kommet over, og tidligt hjem i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Brand i lastbil.. Ja tak - det så nu ud til at det var en lastbil der var blæst på tværs da jeg kørte forbi den mod Sverige kort før de lukkede... Man undrer sig over hvad det er de ikke forstår når der meget tydeligt advares mod at køre over i "høje og lette køretøjer".... Tja.... Men føler mig lidt heldig over at køre bare LIDT før fra arbejdet! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brand i lastbil.. Ja tak - det så nu ud til at det var en lastbil der var blæst på tværs da jeg kørte forbi den mod Sverige kort før de lukkede... Man undrer sig over hvad det er de ikke forstår når der meget tydeligt advares mod at køre over i "høje og lette køretøjer".... Tja.... Men føler mig lidt heldig over at køre bare LIDT før fra arbejdet! :)
de tror de er uovervindelige de lastbiler-- Jeg nået ikke at komme af sted så nu bliver jeg lige lidt længer i Tv-byen :D. vi har folk på scenen der tester nye store mega scanner'er til show. Head progroamøren fra OL sidder der inde g leger så det vil jeg også. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og så på begge broer !! http://www.bt.dk/danmark/vaeltet-lastbil-spaerrer-lillebaeltsbroen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites