Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 Min erfaring er at det rigtig godt kan betale sig at skifte det danske kørekort ud med et svenskt. Godt nok kan man ringe ind og sige hvor mange år man har haft kørekort, men fx Trygg gav mig altid nogen helt i skoven tilbud selvom jeg fik bevist hvor mange år jeg havde haft dansk kørekort. Da jeg havde skiftet til svenskt var trygg pludseligt klart de billigste på min A8'er, når de bare trak tilbuddet ud direkte via databaserne. Jeg tror helt klart at en del af dem diskriminerer danske kørekort i Skåne mht til pris. Det er nu heller ikke helt unfair - risikoen for at forårsage eller blive udsat for en skade er klart højere i Københavnsområdet end i Skåne - og det er jo der at mange af dem med danske kørekort lægger mange af kilometrene. Dvs der står et eller andet sted i en database, at du har haft kørekort i x antal år - når du skifter til svenskt ? Står den slags regget på transportstyrelsen og den slags, eller hvor de nu trækker info på de svenske personnummer ? - for må i sidste ende være noget de finder ud af med et svensk personnummer. Sikker på du ikke bare er blevet ældre og har haft flere skades fri år i SE? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jazz 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 prøv at se om compricer er noget du kan bruge... :th2: https://www.compricer.se/forsakring/bil/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 prøv at se om compricer er noget du kan bruge... :th2: https://www.compricer.se/forsakring/bil/ ellers fint link, men deres priser passer ikke. så som altid. giv dem et ring :-) Men lidt sjov har jeg da af den side... Skal giver 28 947 kr hos Moderna Försäkringar for min gamle jetta fra 86. LÅL Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 Men lidt sjov har jeg da af den side... Skal giver 28 947 kr hos Moderna Försäkringar for min gamle jetta fra 86. LÅLDet er da et tilbud du IKKE kan andet end grine ad! Og så laver Compricer ellers klassikeren: Bilen du har sökt på är ovanlig eller privatimporterad och pris lämnas därför inte online. Utroligt de bliver ved med at slippe afsted med sådan noget pladder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2010 Det er da et tilbud du IKKE kan andet end grine ad! Og så laver Compricer ellers klassikeren: Bilen du har sökt på är ovanlig eller privatimporterad och pris lämnas därför inte online. Utroligt de bliver ved med at slippe afsted med sådan noget pladder. nej og grine rigtig højt endda :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 (sikkert rigtigt vedr. geografisk placering - jeg har iøvrigt mailet journalisten) OG journalisten har allerede svaret: "Pågældende bil er forsikret via IF. Ejeren bor syd i villakvarter syd for Malmø. Det er formentlig billigere end i centrum af byen. Andre ting spiller sikkert også ind..." Jeg har IF Försäkring idag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Dvs der står et eller andet sted i en database, at du har haft kørekort i x antal år - når du skifter til svenskt ? Står den slags regget på transportstyrelsen og den slags, eller hvor de nu trækker info på de svenske personnummer ? - for må i sidste ende være noget de finder ud af med et svensk personnummer. Sikker på du ikke bare er blevet ældre og har haft flere skades fri år i SE? :D På ens svenske kørekort kommer til at stå en dato for hvornår man fik kørekort første gang. Den er taget direkte fra mit tidligere danske kørekort. Og så ryger det vel også i transportsstyrelsens database med kørekortsdata, som forsikringsselskaberne trækker fra. Jeg tør godt væde en hel del flasker rødvin på, at den database ikke kan tage højde for, at folk har haft andet kørerkort end svenskt før. Så for forsikringsselskabernes systemer, der trækker på mit svenske personnummer, ser det ud som om jeg har haft svensk kørekort siden 1994. Systemerne kan jo ikke se, at jeg er dansk tilflytter. Og står man i databaserne er det jo "systemerne" der giver tilbud. Det er først, hvis der skal til at laves manuelle justeringer pga. fx. dansk kørekort, at der kommer et menneske på, som begynder at tænke selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 På ens svenske kørekort kommer til at stå en dato for hvornår man fik kørekort første gang. Den er taget direkte fra mit tidligere danske kørekort. Og så ryger det vel også i transportsstyrelsens database med kørekortsdata, som forsikringsselskaberne trækker fra. Jeg tør godt væde en hel del flasker rødvin på, at den database ikke kan tage højde for, at folk har haft andet kørerkort end svenskt før. Så for forsikringsselskabernes systemer, der trækker på mit svenske personnummer, ser det ud som om jeg har haft svensk kørekort siden 1994. Systemerne kan jo ikke se, at jeg er dansk tilflytter. Og står man i databaserne er det jo "systemerne" der giver tilbud. Det er først, hvis der skal til at laves manuelle justeringer pga. fx. dansk kørekort, at der kommer et menneske på, som begynder at tænke selv. Hmmm, tror jeg vil en tur omkring länsstyrelsen og skifte kortet ud til et svensk. Så får jeg også et ID kort, 2 fluer med eet smæk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2010 TrygHansa har faktisk et godt site - og en pris, der i mit tilfælde kan måle sig med IF :) www.trygghansa.se/04privat/Frame7837.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2010 På ens svenske kørekort kommer til at stå en dato for hvornår man fik kørekort første gang. Den er taget direkte fra mit tidligere danske kørekort. Oh, ja, du har ret. Det havde jeg slet ikke bidt mærke i. 95-11-03 for mit vedkommende. Fik det svenske kørekort i juni sidste år. Må hellere få indhentet nye forsikringstilbud og håbe det giver pote. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2010 Ja hold op TryggHansa kan regne... *ralle* 23.741 sek for en helforsikring på min BMW 330iA uden tillæg... Jeg betaler 8.300 sek hos Vesta! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2010 Ja hold op TryggHansa kan regne... *ralle* 23.741 sek for en helforsikring på min BMW 330iA uden tillæg... Jeg betaler 8.300 sek hos Vesta! Dét er en om'er Den beregnede hos TrygVestas stemmer nu meget godt med det tilsendte pr mail i mit tilfælde... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2010 Hmmm, tror jeg vil en tur omkring länsstyrelsen og skifte kortet ud til et svensk. Så får jeg også et ID kort, 2 fluer med eet smæk. Jeg har i øjeblikket fat i Insplanet, fordi min nye bil no. 2 skal forsikres. Forsikringsrådgiveren tillagde det ikke nogen værdi, at jeg havde svensk kørekort. Jeg nævner det dog fortsat, når jeg søger tilbud ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2010 Næh har heller ikke haft problemer med at få gode priser på mine biler - området jeg bor i taget i betragtning :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Larsc 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2010 Anbefaler Länsförsäkring - har netop fået en ny Audi A4 forsikret for 3000 kr pr år Og der er incl. Mer forsikring og mere end 25000 km pr år, det vil sige at jeg kan køre så langt det skal være - kører normalt ca 45000 km pr år. Kan klart anbefale at få deres Mer forsikring, især efter en Elg påkørsel. Bilen var skadet for ca 40000 kr som de selvfølgelig dækkede samt fik lejebil i ca 5 uger og selv betalte jeg kun 2500 kr Lars C Har også prøvet insplanet men fik faktisk et bedre tilbud fra Länsforsikring Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2010 Ja det er sjovt som det kan svinge. De vil have 14500 for min honda om året ( halvforsikring ) Hos Folksam Honda forsikring er prisen 7500 over 25000 km årligt inkl bilextra som erstatter skader inde i kabinen og halvere självrisk ved rudebytte til 850 sek :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites