Jump to content
mpa

Bilforsikringer

Recommended Posts

Hej Er der nogen der kender nogle hjemmesider hvor man kan beregne bil forsikringer og sammenligne de forskellige selskabers pris osv. Har i nogen gode erfaring med forsikringsselskaber her i Sverige hvilken man skal holde sig fra og hvilken der er gode. /mpa :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Søg-søg-søg-søg herinde.. Der er 100.000.000 indlæg om emnet - cirka.
Ja, og det er ofte problemet med henvisninger til søgefunktionen. Nioghalvfems millioner (cirka) af de hundrede millioner indlæg er enten forældede eller irrelevante med de søgeord, man kan finde på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' og det er ofte problemet med henvisninger til søgefunktionen. Nioghalvfems millioner (cirka) af de hundrede millioner indlæg er enten forældede eller irrelevante med de søgeord, man kan finde på.[/quote']Hvis nu du udelukker de ældste, så er du på rette vej. Faktisk, så kan du sågar sætte dato-filter på også :th2:. Og hvis du ikke kan finde på noget at søge efter, så er det jo ligesom ikke søgefunktionens skyld, vel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis nu du udelukker de ældste' date=' så er du på rette vej. Faktisk, så kan du sågar sætte [b']dato-filter på også :th2:. Og hvis du ikke kan finde på noget at søge efter, så er det jo ligesom ikke søgefunktionens skyld, vel.
Jo, jeg vil faktisk mene at det er søgefunktionens skyld. Søger man "hvilken bilforsikring" får man 499 resultater hvor de første er "Pæreskifte men hvilken type pære " og "Tætning af skorsten - Hvordan? ". Selv hvis man gennemskuer at man får bedre resultater med færre søgeord, er der rigtig mange indlæg at læse igennem før man får noget brugbart. At udelukke gamle indlæg er ikke nogen god idé - gammel er ikke det samme som forældet. Da jeg selv fornylig skulle forny min bilforsikring ville jeg bruge Insplanet, men jeg havde glemt navnet. Jeg fandt den ikke med søgefunktionen, men ved at kikke på sticky'en under Forsikringer lykkedes det. Jeg skulle dog først lige opdage at den første forekomst var fejlstavet "Isplanet", hvilket gjorde det ekstra besværligt. Hvis der er bedre måder at bruge søgefunktionen på, lytter jeg gerne. Og så synes jeg at men bør vejlede nye brugere bedre end blot blindt at henvise til søgefunktionen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
insplanet.com
Insplanet er en mulighed. Du skal bare vide at det ikke er en prissammenligningsside á la Pricerunner og lignende, men et forsikringsmæglerfirma som lever at at formidle forsikringer. Hvis du bruger hjemmesiden, bliver du ringet op af en sælger som meget gerne vil have dig til at købe forsikringen gennem ham. De påstår at du får samme pris gennem dem som ved at kontakte forsikringsselskabet direkte, men det er ikke svært at finde udtalelser fra kunder om det modsatte. De har ikke aftale med alle forsikringsselskaber og kan derfor ikke garantere dig den billigste pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Insplanet er en mulighed. Du skal bare vide at det ikke er en prissammenligningsside á la Pricerunner og lignende' date=' men et forsikringsmæglerfirma som lever at at formidle forsikringer. Hvis du bruger hjemmesiden, bliver du ringet op af en sælger som meget gerne vil have dig til at købe forsikringen gennem ham. De påstår at du får samme pris gennem dem som ved at kontakte forsikringsselskabet direkte, men det er ikke svært at finde udtalelser fra kunder om det modsatte. De har ikke aftale med alle forsikringsselskaber og kan derfor ikke garantere dig den billigste pris.[/quote'] humm, det bedste har vel altid været at tjekke dem alle sammen og måske ikke tage det billigste, men det bedste. :) Har selv fået igemmen dem, til den billigste og bedste pris på samme tid :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Insplanet er en mulighed. Du skal bare vide at det ikke er en prissammenligningsside á la Pricerunner og lignende' date=' men et forsikringsmæglerfirma som lever at at formidle forsikringer. Hvis du bruger hjemmesiden, bliver du ringet op af en sælger som meget gerne vil have dig til at købe forsikringen gennem ham. De påstår at du får samme pris gennem dem som ved at kontakte forsikringsselskabet direkte, men det er ikke svært at finde udtalelser fra kunder om det modsatte. De har ikke aftale med alle forsikringsselskaber og kan derfor ikke garantere dig den billigste pris.[/quote'] aha jeg personligt og flere jeg kender har väret ude for det direkte modsatte... ringe til forsikringsselkskaber får en pris for derefter at få en billigere fra selvsamme selskab via insplanet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Insplanet er en mulighed. Du skal bare vide at det ikke er en prissammenligningsside á la Pricerunner og lignende, men et forsikringsmæglerfirma som lever at at formidle forsikringer. Hvis du bruger hjemmesiden, bliver du ringet op af en sælger som meget gerne vil have dig til at købe forsikringen gennem ham. De påstår at du får samme pris gennem dem som ved at kontakte forsikringsselskabet direkte, men det er ikke svært at finde udtalelser fra kunder om det modsatte. De har ikke aftale med alle forsikringsselskaber og kan derfor ikke garantere dig den billigste pris.
God info - Insplanet ringede til mig i fredags og arbejder på sagen. I dagens JP står følgende: "En supersportsvogn som en nyere Porsche 911 Turbo kan i Sverige forsikres for 9.000 kr. for en bilist i 30'erne..." http://epn.dk/privat/forsikring/article1956762.ece Dét forsikringsselskab gad jeg godt kende navnet på !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
God info - Insplanet ringede til mig i fredags og arbejder på sagen. I dagens JP står følgende: "En supersportsvogn som en nyere Porsche 911 Turbo kan i Sverige forsikres for 9.000 kr. for en bilist i 30'erne..." http://epn.dk/privat/forsikring/article1956762.ece Dét forsikringsselskab gad jeg godt kende navnet på !
det er vel 9000 danske for ansvar :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Betalte 14.800 sek for en 996 40 year edition fra 2005 helforsäkring, självrisk 3000 sek, og 20.000 km. parkering på gaden i malmø, sidste år :) Helårs pris, avställer man i vintermånederne, blir det endnu billigere. Så de 9000 DKK kan godt lade sig gøre, hvis man ikke bor i centrum f.eks eller uden for malmø tror jeg, for en turbo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan da lige indskyde, at jeg fik tilbudt forsikring på en 360 Modena til 13000 SEK., da jeg boede i Vellinge. :)
Betalte 14.800 sek for en 996 40 year edition fra 2005 helforsäkring, självrisk 3000 sek, og 20.000 km. parkering på gaden i malmø, sidste år :) Helårs pris, avställer man i vintermånederne, blir det endnu billigere. Så de 9000 DKK kan godt lade sig gøre, hvis man ikke bor i centrum f.eks eller uden for malmø tror jeg, for en turbo.
Hvilke forsikringsselskaber anvendte I ? (sikkert rigtigt vedr. geografisk placering - jeg har iøvrigt mailet journalisten)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvilke forsikringsselskaber anvendte I ? (sikkert rigtigt vedr. geografisk placering - jeg har iøvrigt mailet journalisten)
Jeg brugte Trygghansa - tricket er, at de skal beregne skidtet manuelt. De smider det ikke ind i deres store smarte regnemaskine. Og så kan man ende op med nogle ret attraktive priser. Og min pris var uden rabat -havde ingen andre forsikringer hos tryghansa end bilen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det må være fordi at trygghansa via øresundsbroen har fået dokumenteret at du er lidt af en morfar bag rattet...:D men jo, min genbo har en sl500 fra tyskland, som han betaler 10000 sek for om året... 14800 for en 996 er jo også vildt billigt...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det må være fordi at trygghansa via øresundsbroen har fået dokumenteret at du er lidt af en morfar bag rattet...:D men jo, min genbo har en sl500 fra tyskland, som han betaler 10000 sek for om året... 14800 for en 996 er jo også vildt billigt...:)
Tror sq ikke jeg er morfar hehe - men burde nok være det griner. Mmmm SL500 - gad jeg godt have. Men de dur ikke på bane :D Betaler også 15.000 sek for min M3 - det er også en ganske ok pris :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Udemærket link' date=' som desværre ikke giver en pris på privatimporterede biler...[/quote']Find en tilsvarende svensksåld model på Blocket, Bilweb osv., og brug registreringsnummeret fra den istedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror sq ikke jeg er morfar hehe - men burde nok være det griner. Mmmm SL500 - gad jeg godt have. Men de dur ikke på bane :D Betaler også 15.000 sek for min M3 - det er også en ganske ok pris :-)
Betaler omkring 7.500 for min E55-er og endnu mindre nu, hvor den er avställd for vinteren :love2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@MPA Lige en detajle! Husk at gøre dem opmærksom på hvor længe du har haft kørekort. Jeg har flere gange fået halveret tilbudene. Jeg _ved_ ikke hvorfor, men jeg antager at siden jeg kun har boet i SE i snart 2 år, så har jeg anciennitet derefter når prisen beregnes udfra personnummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Betaler omkring 7.500 for min E55-er og endnu mindre nu' date=' hvor den er avställd for vinteren :love2:[/quote'] damn det er det samme jeg betaler for type r i halvforsikring :rolleyes: de gti/hothatch er åbenbart nogle drengerøvsbiler ifølge selskaberne :D klart at de modne mænd i sl500 og e55 køre meget pænere og med stort overblik ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring er at det rigtig godt kan betale sig at skifte det danske kørekort ud med et svenskt. Godt nok kan man ringe ind og sige hvor mange år man har haft kørekort, men fx Trygg gav mig altid nogen helt i skoven tilbud selvom jeg fik bevist hvor mange år jeg havde haft dansk kørekort. Da jeg havde skiftet til svenskt var trygg pludseligt klart de billigste på min A8'er, når de bare trak tilbuddet ud direkte via databaserne. Jeg tror helt klart at en del af dem diskriminerer danske kørekort i Skåne mht til pris. Det er nu heller ikke helt unfair - risikoen for at forårsage eller blive udsat for en skade er klart højere i Københavnsområdet end i Skåne - og det er jo der at mange af dem med danske kørekort lægger mange af kilometrene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites