Jump to content
michael og carina

Kvinde springer ud fra broen

Recommended Posts

Empati er ikke sympati. Sympati er en følelse der harmonere med en anden persons følelse. F.eks. togføren, der skal leve med oplevelsen at have set et menneske tage sit liv foran sit tog. Modsat, kan man så sige at man ikke har sympati for personen der begik selvmord, da denne ikke tænkte på andre i gerningsøjeblikket. Man kan dog hævde at hvis man besidder empatiske træk, så vil man også forstå at personen der begik selvmord, næppe havde det fornødne overskud til at tænke på andre end sig selv i situationen. Derfor kan der være en vis urimelighed og absurditet at finde i den forventning at selvmordskandidaten burde have overskud nok til ikke at handle som egoist i gerningsøjeblikket. Sympati med den person, der begik et egoistisk selvmord, kan sagtens mangle, uden at det udelukker den empatiske forståelse for at personen ikke havde det nødvendige overskud i gerningsøjeblikket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er flere følelseskolde og kyniske fjolser her på forum end man lige regner med, øv. Og rigtig patetisk bliver det når man prøver at skjule sin ringe medmenneskelige evner med at man har åh så ondt af togføreren:rolleye:. Hvordan tror i klovne så det menneske har haft det, at det kan beslutte sig for at tage sit eget liv?
i det öjeblik fjolset välger at udsätte andre mennesker for traumer fordi hun har det hårdt og möder modgang .. der mister hun al sympati fra min side såre simpelt er det jag vil skide på hvor hårdt hun har det ... så dem som ender med at skyde 20 börn på en skole og derefter skyde sig selv fordi de er blevet mobbet og har haft det hårdt er også pludseligt blevet stakler det er synd for? hell no mennesker der välger at lade andre lide fordi de selv har det lidt hårdt i livet fortjener ingen medfölelse .. ligeså vel som du mener jeg er patetisk for at jeg har sympati for dem som ikke har valgt at blive sat i den situation av en taber som välger den lette udvej mener jeg at du er patetisk ved at föle sympati med såden et undermenneske.. skal vi også til at föle sympati med mordere og voldtägtsmänd fordi de har haft det hårdt i livet? nej aldig i livet .. har du lyst til det så er du velkommen jeg synes de skal ha tifoldigt tilbage ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Empati er ikke sympati
:rolleyes:
Sympati er en følelse der harmonere med en anden persons følelse. F.eks. togføren' date=' der skal leve med oplevelsen at have set et menneske tage sit liv foran sit tog. Modsat, kan man så sige at man ikke har sympati for personen der begik selvmord, da denne ikke tænkte på andre i gerningsøjeblikket. [/quote']Når du nu vil gi dansklektion, finder du så selv din nutids-r fejl...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jo' date=' det er meget enkelt... Selvmorder=antipati, togfører=sympati (hvis man deler hans følelser), empati (hvis man forstår hans følelser):laugh:[/quote']Hvis du selv retter fejlen, så kan vi godt være enige. :th2: ...det' gas!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du selv retter fejlen, så kan vi godt være enige. :th2: ...det' gas!
Altså Gio, du kan ikke bare komme med det sidste langt senere -nu sad jeg og tænkte og tænkte over hvad fejlen kunne være:lol: (dannemare har nok ret:))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altså Gio' date=' du kan ikke bare komme med det sidste langt senere -nu sad jeg og tænkte og tænkte over hvad fejlen kunne være:lol: (dannemare har nok ret:))[/quote']Jeg tilføjede det 30 sekunder efter - bare for at drille :laugh:. Og nej - jeg tror ikke Dannemare har ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:rolleyes: Når du nu vil gi dansklektion, finder du så selv din nutids-r fejl...
Haha - hvad fanden?! Der blev jeg sgu lige sat på plads. Men helt ærligt - dansk lektioner har jeg aldrig påstået at give. Så skråt op med nutids-r fejl, dem må du bare lære at leve med... frøken dansklærer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er synd at man sidder på et forum og ytrer sig om hvorvidt man synes synd om dem eller om man synes de har godt af det.. Det er så let for familie og venner at finde dette.. Jeg kendte rent faktisk den unge dame er jeg lige blevet gjort opmærksom på og det ryster mig egentlig uanset hvad at der kan sidde idioter herinde der er ligeså store idioter som dem der skriver på Nationen på ekstra bladet.. Det er fint I ikke føler med hende eller hendes familie... Jeg er enig i at det er egoistisk af hende.. Men jeg ville aldrig aldrig sige hun havde godt af det, at det var fortjent eller noget andet.. Ja det er synd for dem der ser det, eller andre slags selvmord, men der ligger så meget bag.. og mon ikke at chancen for vidner på øresundsbron er noget mindre end chancen for det ved et tog.. så måske har hun faktisk tænkt over sine medmennesker.. Får sgu mindre og mindre empati, sympati, antipati eller noget andet -ti for dem der skriver sådan noget herinde.. Større bunke fjolser skal man sgu ofte søge længe efter..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Synes det er synd at man sidder på et forum og ytrer sig om hvorvidt man synes synd om dem eller om man synes de har godt af det.. Det er så let for familie og venner at finde dette.. Jeg kendte rent faktisk den unge dame er jeg lige blevet gjort opmærksom på og det ryster mig egentlig uanset hvad at der kan sidde idioter herinde der er ligeså store idioter som dem der skriver på Nationen på ekstra bladet.. Det er fint I ikke føler med hende eller hendes familie... Jeg er enig i at det er egoistisk af hende.. Men jeg ville aldrig aldrig sige hun havde godt af det, at det var fortjent eller noget andet.. Ja det er synd for dem der ser det, eller andre slags selvmord, men der ligger så meget bag.. og mon ikke at chancen for vidner på øresundsbron er noget mindre end chancen for det ved et tog.. så måske har hun faktisk tænkt over sine medmennesker.. Får sgu mindre og mindre empati, sympati, antipati eller noget andet -ti for dem der skriver sådan noget herinde.. Større bunke fjolser skal man sgu ofte søge længe efter..
jeg tror at mange af de mere eller mindre kække/smart comeback/indlæg her ikke er mente fra hjertet. Mange synes sikkert at humor er det bedste våben mod tragedie...:D:( og desuden: dont feed the trolls!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er fint I ikke føler med hende eller hendes familie... Jeg er enig i at det er egoistisk af hende.. Men jeg ville aldrig aldrig sige hun havde godt af det, at det var fortjent eller noget andet.. Ja det er synd for dem der ser det, eller andre slags selvmord, men der ligger så meget bag.. og mon ikke at chancen for vidner på øresundsbron er noget mindre end chancen for det ved et tog.. så måske har hun faktisk tænkt over sine medmennesker.. Får sgu mindre og mindre empati, sympati, antipati eller noget andet -ti for dem der skriver sådan noget herinde.. Større bunke fjolser skal man sgu ofte søge længe efter..
Hvis vi skal blive ved med at træde vande i det samme, så er det faktisk kun i 2 indlæg at nogen har nævnt at "de har godt af det", resten af os nævner bare at vi synes det er egoistisk (og det synes du jo også) og diskuterer hvorvidt det er mest synd for selvmorderen eller togføreren (:rolleyes:). (Nedenstående er ikke ment som svar til Thygesen, men general reflektion over den her efterhånden langt ude diskussion...) Ét er at man ikke er enig i de to personers holdning til at "de har godt af det" -Den ene forklarer jo desuden sin baggrund for at mene som han gør, hvilket jeg sgu synes er i orden i et frit forum. Sådan som visse svarede tilbage, synes jeg tilgengæld ikke var i orden! Det var personlige angreb og direkte småpinligt. Det er meget muligt at man selv kender til en selvmorder, men at tro at vi som synes de er egoistiske ikke kan sætte sig ind i at der ligger så meget bag, kan jeg kun ryste på hovedet af. Synes du ærligt talt at 7erens indlæg- jeg citerer: "Og rigtig patetisk bliver det når man prøver at skjule sin ringe medmenneskelige evner med at man har åh så ondt af togføreren" er i orden????? Seriøst! Gu har jeg ondt af togføreren! (hvem er det lige der mangler medmenneskelige evner?) Forklaring: Selvmorder: død, bevidst handling; Togfører: levende, uskyldig! Alle mennesker i denne del af verden har et valg! At vælge den "nemme løsning" at tage sit eget liv af den ene eller anden grund, kan ikke andet end at være en egoistisk beslutning. Nu da brohopperen tydligvis er personligt relateret til visse herinde (og fam. måske læser herinde ...!?) kan vi tage et andet exempel på egoistisk selvmorder. Målmand Enke (hans familie forstår jo nok alligevel ikke dansk hvis de læser herinde... !?). Har mistet sit 2 årige barn. Ingen tvivl om at den er hård!:-( Men han har en kone OG ET BARN PÅ 8 MDR!!!! Gi mig én god grund til at det ikke var et egoisitsk valg han foretog sig? Og at jeg skal ha mere ondt af ham end af hans kone og hans barn???? I really dont get it -men jeg er jo også bare et fjols:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg syntes i er meget hårde. Måske har mange selvmordere (de fleste uden tvivl) sögt hjälp uden at få den hjälp de behöver. Folk er drevet så langt ud at de ikke ser nogen udvej. Og der kan man ikke tänke på andre.
Nej præcis, men det bliver det da ikke mindre egoistisk af? Måske lægger vi noget forskelligt i ordet egoistisk:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg syntes i er meget hårde. Måske har mange selvmordere (de fleste uden tvivl) sögt hjälp uden at få den hjälp de behöver. Folk er drevet så langt ud at de ikke ser nogen udvej. Og der kan man ikke tänke på andre.
så kan man heller ikke forvente at andre skal tänke på deres fölelser osv ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites