dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 hmmm' date=' du har da også barn... 4-5 dage med PS3, hvordan overbeviser du lige konen om det???? [/quote'] Hvis man er syg, er det da en menneskeret at sidde i sofaen (under dynen) foran storskærmen 24/7 med te and Viks, mens man ser film og spiller konsolspil. :th2: Men apropos influenza, så havde vores knægt, Mads, havde faktisk fået feber (og "løbende næse"), da vi hentede ham i dagis kl. 16.00 (gudskelov nåede vi over en halv time inden de lukkede broen). 38,9 sagde pinden i nummeren. Men det kan jo i princippet være hvad som helst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 ha ha og jeg kender en læge, der ville ønske hun havde noget at få vaccinen inden hun fik influenzaen -og sådan kan vi blive ved... Hvor mange af jer er rygere? Hvor mange af jer er overvægtige? Hvor mange af jer arbejder i lufthavnen? Tror ærlig talt disse faktorer udgør end langt større risiko for jeres helsetilstand end evt. bivirkninger ved denne vaccine. Synes efterhånden hysteriet omkring bivirkningerne er større end hysteriet omkring selve vaccinen:rolleyes: Lidt off-topic, men hvilken risiko er der med hensyn til helsetilstanden ved at arejde i lufthavnen? Jeg er nu ret glad for at have fået vaccinen, en af dem jeg træner med fik lige gjort mig opmærksom på at det ikke er så meget den uge man ligger ned med feber, men mere de efterfølgende tre uger hvor man ikke er på toppen. Jeg er nu glad nok få mit stik, mest fordi jeg har kollegaer der ikke kan finde ud af at blive hjemme ved sygdom (bla. en der kom på arbejde selvom hun havde kastet op om morgenen og hendes bræksyge varede en uge og selvom man er ny i job så bliver man hjemme ved bræksyge, heldigvis fik hun ikke smittet nogen i afdelingen). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2009 Lidt off-topic, men hvilken risiko er der med hensyn til helsetilstanden ved at arejde i lufthavnen? en lufthavn er et stort knudepunkt med mange mennesker, som rejser ud i verden eller kommer derfra, med smittekilde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2009 en lufthavn er et stort knudepunkt med mange mennesker' date=' som rejser ud i verden eller kommer derfra, med smittekilde[/quote'] Men er det så ikke bare en ekstra forkølelse eller lign. man pådrager sig? Og ikke lungekræft eller KOL fra rygningen eller de livsstilssygdomme man kan få som overvægtig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2009 Lidt off-topic' date=' men hvilken risiko er der med hensyn til helsetilstanden ved at arejde i lufthavnen?[/quote']Luften! Tror (ved) de partikler man får ned i lungerne ved at opholde sig dag ud og dag ind i lufthavnen er langt mere skadeligt, end fx. den minimale mængde kvksølv der findes i vaccinen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2009 Luften! Tror (ved) de partikler man får ned i lungerne ved at opholde sig dag ud og dag ind i lufthavnen er langt mere skadeligt, end fx. den minimale mængde kvksølv der findes i vaccinen... Aha, tænkte primært på dem der var indenfor og tror ikke der er flere skadelige partikler inde i forhold til andre arbejdspladser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2009 For mit vedkommende er det måske også lidt en stille protest for at massevaccinere hele befolkningen og bläse det op til et mediestunt. Som det har väret sagt så mange gange för, så er det "bare" en influenza. Vaccinerer man sig normalt ikke, hvorfor SKAL man så göre det ved denne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2009 Aha' date=' tænkte primært på dem der var indenfor og tror ikke der er flere skadelige partikler inde i forhold til andre arbejdspladser.[/quote']nej nej, det tror jeg som sådan heller ikke:) Men folket som går udenfor -blandt flyene, de skal nok ikke forvente at blive 100 år:o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2009 Varning till alla kvinnor! För att undvika svininfluensan måste du neka att ha sex med morsgrisar, soffgrisar, skitgrisar, gamla grisar o alla andra svin! Sprid detta vidare t så många kvinnor som möjligt så vi får slut på svineriet! Eller: vaccinera dig så kan du ligga med vilket svin du vill! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2009 Har også fået vaccinen, dog kun fordi at man ikke må komme ind på fødeklinikken uden!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2009 Lufthavnen Jeg formoder at du mener den øgede smitte fare ved at være ansat i lufthavnen, og ikke hvor farligt det generalt er. Dem der er ansat i lufthavnen har fået tilbudt en vaccine(Eller dem i SAS har, formoder det gælder alle) Man anser dem for at være i risiki gruppen. Men min kusine der arbejder på Hilton fortæller at de ikke bliver anset for at være i risiko gruppe:confused:QUOTE=tReaX;206133]Lidt off-topic, men hvilken risiko er der med hensyn til helsetilstanden ved at arejde i lufthavnen? Jeg er nu ret glad for at have fået vaccinen, en af dem jeg træner med fik lige gjort mig opmærksom på at det ikke er så meget den uge man ligger ned med feber, men mere de efterfølgende tre uger hvor man ikke er på toppen. Jeg er nu glad nok få mit stik, mest fordi jeg har kollegaer der ikke kan finde ud af at blive hjemme ved sygdom (bla. en der kom på arbejde selvom hun havde kastet op om morgenen og hendes bræksyge varede en uge og selvom man er ny i job så bliver man hjemme ved bræksyge, heldigvis fik hun ikke smittet nogen i afdelingen). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2009 Ved ikke om det allerede står i tråden, men jeg fik et chock, da jeg var til 1½ års check + vaccination med min datter i dag. På BVC'en ville de høre, om jeg ville skippe 1½års vaccinationen og komme igen i uge 49 for, at datteren kunne få en h1n1 vaccination... Troede ikke der var nogen, der anbefalede vaccinationen til børn under 3. Men det kommer til at ske på alle BVC'er om nogle uger... Vi takkede dog pænt nej, og fik 1½års vaccinationen i stedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2009 Ændret Tror ikke det findes i denne tråd, men det blev ændret for et par uger siden.Ved ikke om det allerede står i tråden, men jeg fik et chock, da jeg var til 1½ års check + vaccination med min datter i dag. På BVC'en ville de høre, om jeg ville skippe 1½års vaccinationen og komme igen i uge 49 for, at datteren kunne få en h1n1 vaccination... Troede ikke der var nogen, der anbefalede vaccinationen til børn under 3. Men det kommer til at ske på alle BVC'er om nogle uger... Vi takkede dog pænt nej, og fik 1½års vaccinationen i stedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2009 Canadisk H1N1-vaccine stoppet Canadiske læger bliver nu advaret mod at bruge en sending med 172.000 doser af vaccinen mod influenza A af mærket Arepanrix. Det er den samme vaccine, der bliver brugt i Danmark under navnet Pandemrix. Begge bliver produceret af GlaxoSmithKline (GMS), men sendingen er kun brugt i Canada, siger medicinsk direktør i Danmark. Advarslen kommer, fordi lige præcis den sending med vaccinen giver flere bivirkninger som akut allergiske reaktioner, end GMS havde forventet. Det drejer sig om reaktioner som luftvejsproblemer, hævet tunge og hals. Læs mere på http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-26642748.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
per_w_orkelljunga 10 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2009 Jeg vil helt klart råde folk til at lade sig vaccinere. Ganske vist har H1N1 vist sig at have et ret mildt forløb for hovedparten, men dette er ikke det afgørende som jeg skal komme ind på senere. På mit job har vi alle nok haft den nu. Ca. 20% får det meget skidt, resten fra meget lette til middel symptomer. Dem som får det skidt rapporterer næsten alle dette forløb: Først er man træt i et par dage uden andre symptomer. Så begynder man at få ondt i halsen og kirtler i nakken. Kort efter stiger feberen eksplosivt til nær eller over 40° og en meget slem hovedpine indtræffer. Nogen får også opkastninger og diarre. Halsen føles efterhånden som nåle og man er på flydende kost. Senere kommer der muskel og ledsmerter så man ikke kan finde ro, ikke sove. Feberen aftager og man får en meget slem tør hoste og bedring indtræffer. Man er syg ca. 1 uge eller lidt under. Et kernesymptom er hosten og feberen - det har alle der er konstateret positiv for H1N1. Mange tror de har haft H1N1 med ultramilde forkølelses lignende symptomer, men uden feber. Men dette er en anden vira der giver dette, den florerer pt. Lad dig ikke narre...man ved godt når ulven er der! Jeg mener at man skal lade sig vaccinere. Af den simple grund at blandt alle de store og farlige epedimier af H1N1 der har været (1918, 56, 78) der har den først kommet i en mild form, for så senere at arrivere i en mere ond udgave. Det er altid dette "andet stik" der er den værste (dog ikke med Russian Flu i 78, anden bølge var mildere). Har man haft H1N1 eller blevet vaccineret i første bølge, så er man ikke immun for anden bølge, men man er dog langt mindre syg. Man har altså oppebåret et vist forsvar. Det så vi i 1918 og 1956, da var dem som blev mest syge dem som ikke blev smittet af den milde første bølge. Så NED og få den vaccine. Den er mindre farlig end at æde en fisk fyldt med kviksølv, og af bivirkninger har der været meget færre end forventet. Af langtidsbivirkninger næppe nogen, det er hysteri, da alle organiske stoffer i vaccinen er nedbrydelige i menneskekroppen. De metaller der forefindes er det bare kviksølv som er værst. Men æd en fisk og få meget mere i kroppen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2009 Af langtidsbivirkninger næppe nogen' date=' det er hysteri[/quote'] Måske, måske ikke. Hvor har du købt din krystalkugle? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
per_w_orkelljunga 10 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2009 Måske' date=' måske ikke. Hvor har du købt din krystalkugle?[/quote'] http://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10.1086/592454 Det er den samme historie gang på gang. H1N1 i 1978 ankom dog i en lettere udgave, som først viste sig i 1979, men den var også undtagelsen. De mere livspotente stammer har det nemlig med at kværke de mildere. Det er mit beskedne indspark, man skal jo altid gøre op med sig selv om man finder kuren værre end sygdommen. Af ren erfaring må jeg sige nej. Dette her var altså ikke videre morsomt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
per_w_orkelljunga 10 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2009 Arhh, linker til hovedsiden. Men denne artikel er heller ikke uinteressant. Der er også flere artikler om hvorledes, hvorfor og hvordan bivirkninger viser sig. Princippet i denne vaccine er ikke anderledes end andre flu vacciner, hvor bivirkningerne altid indtræffer med det samme. Man har efterhånden godt styr på disse flu vacciner. Det er hastigheden hvormed den er fremkommet/produceret der er anderledes. Da det skulle gå hurtigt har man været nødt til at bruge flere metaller til at inaktivere vira. Ikke at konkludere at man ikke kan få blivende bivirkninger! Men i såfald udløses disse med det samme - ikke om X år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
per_w_orkelljunga 10 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2009 Her er lægemiddelstyrelsens produktblad. http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/GetRendition/Document-15284/html#bmk16 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2009 http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1260808.ece Lidt fra dagens nyheder Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2009 http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1260808.ece Lidt fra dagens nyhederFra ekstrabladet... citeret fra Aftonbladet... Mere behøver vel ikke siges... Men meget interessant læsning i øvrigt, specielt synes jeg om sætningen: "Vaccinen er den direkte eller indirekte årsag til mandens død" Eller: Ifølge Aftonbladets oplysninger har der været særlige omstændigheder omkring manden, som ikke var kendt, da han fik vaccinen." Altså manden havde lige gennemgået en hjertetransplantation... Den er lidt søgt den overskrift:sick: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2009 Der dør 1 pr. 1 mio. vaccineret - Hvor dem som dør allerede er i risiko-gruppen pga. skrantet helbred. Der dør 1 pr. 5500 u-vaccineret - 1/3 er blandt unge mennesker/børn som ikke kan forklares Synes det eneste svære her er langtidsbivirkningerne, men tror stadig bare det er hype Jeg har valgt ikke at tage den, da jeg tror jeg har haft h1n1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2009 http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1260808.ece Lidt fra dagens nyheder Fra ekstrabladet... citeret fra Aftonbladet... Mere behøver vel ikke siges... Men meget interessant læsning i øvrigt, specielt synes jeg om sætningen: "Vaccinen er den direkte eller indirekte årsag til mandens død" Eller: Ifølge Aftonbladets oplysninger har der været særlige omstændigheder omkring manden, som ikke var kendt, da han fik vaccinen." Altså manden havde lige gennemgået en hjertetransplantation... Den er lidt søgt den overskrift:sick: Jeg læste om det i Politiken: http://politiken.dk/indland/article844607.ece Noget ikke stemmer i den forklaring Ingemar Person leverer. Det er jo velkendt, at en transplantationspatient bliver sat på en livsvarig behandling med immunitets-undertrykkende lægemidler, for at forhindre afstødning af organet. Når samme patient bliver vaccineret med en vaccine, der indeholder en stordosis af squalene, der netop er en kraftig immunitets-booster, dvs. stimulerer immuniteten - må det betyde, at organet bliver udstødt idet squalene har netop genaktiveret, det hidtil (af lægemidlerne) undertrykte immunitet. Squalene skelner ikke mellem immunitet-dit eller immunitet-dat. Stoffet fyrer op under den samlede immunitet i en menneskekrop. Det er jo derfor, at squalene kan med tiden udløse de autoimmune sygdomme, som de vaccinerede hidtil kun har haft latente anlæg for og som, for en stor del mennesker, ellers ikke ville bryde ud. Alligevel fastholder han, at de transplanterede udgør en "risikogruppe", der bør vaccineres, hvilket ville være helt fint, hvis vaccinen til denne "risikogruppe" ikke indeholdt squalene. Der er noget her, der ikke hænger sammen. Det er ligeledes uklart, hvordan man vil forklare, at GlaxoSmithKline leverer vacciner indeholdende squalene til hele verden undtagen USA! Til USA leveres vaccinen uden squalene: "Adjuvants are agents that are sometimes added to a vaccine to make it more effective. There are no adjuvants (such as squalene) in either the 2009 H1N1 or seasonal flu shot used in the United States." Kilde: US Centers for Disease Control and Prevention. Amerikanerne har åbenbart lært af deres erfaringer fra Golfkrigen, da de havde vaccineret tusinder af soldater med squalene-forstærket vaccine mod miltbrand. Iflg. The Military Vaccine Resource Directorys website indeholdt Golfkrigens miltbrandvaccine gennemsnitligt 34,2 ppb squalene ((ppb = parts per billion). Ifølge GSK's udsendte dokument, indeholder dens PandemRix 10,68 mg squalene pr. dosis (= 10.680 ppb) - det er 312,2807 gange mere squalene i H1N1-vaccinen end i den miltbrandvaccine, der er under meget stærk mistanke for at have gjort så mange syge? Kvindelige soldater frarådedes graviditet i 18 måneder efter miltbrandvaccination pga. risiko for fosterskader. Hos os derimod anbefales squalene-forstærket vaccine til både gravide og småbørn. I Norge har endda 60 forældrepar taget imod tilbuddet om at lade deres spædbørn indgå i et GlaxoSmithKlines forsøg med H1N1 vaccine. Jeg skal ikke vaccineres med det og ej heller skal nogen af mine. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2009 Kviksølvet er samme mængde du får via en dåse tun' date=' denne type kan bare ikke ophobe sig, at putte organisk kviksølv i, har de gjort siden 1930, så det er meget gennemtestet.[/quote'] Det ophobes. Deponeringssteder for kviksølv er bl.a. centralnervesystemet, nyrer, lever, hjertet, aorta-væggen og skjoldbruskkirtlen. Ingen grund til at udsætte sig for forøget belastning, når de fleste i forvejen allerede har deponeret mere end rigeligt fra kosten og fra amalgamplomber. Man spiser ikke kviksølv i Pandemrix®. Man får det sprøjtet ind i kroppen. Det er noget ganske andet i og med at kroppen bearbejder kviksølvet ganske forskelligt, afhængig af hvordan kviksølvet kommer ind i kroppen, og i hvilken kemisk forbindelse. Vi kan tåle en vis belastning med kviksølv vi får ved at spise fisk. Det er methylkviksølv som bundet til selenholdige proteiner, dvs. mindre biotilgængeligt og dermed mindre giftigt end ethylkviksølv i PandemRixvaccinen. Tankevækkende forsvar for vaccinemodstanden er Hanne Koplevs kommentar af 25 november 2009 kl. 19:25 til artiklen SSI: Kritiske læger bærer ansvar for H1N1-dødsfaldi Dagens Medicin. Min tillid til SSI har fået sig et knæk som følge af deres håndtering af folkeoplysningen om H1N1: videnskab, panikstyring og propaganda i en pærevælling. Så hellere lytte til frie læger uden egeninteresse i vaccinesalg: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2009 Amerikanerne har åbenbart lært af deres erfaringer fra Golfkrigen, da de havde vaccineret tusinder af soldater med squalene-forstærket vaccine mod miltbrand. Iflg. The Military Vaccine Resource Directorys website indeholdt Golfkrigens miltbrandvaccine gennemsnitligt 34,2 ppb squalene (dele/milliard). Ifølge GSK's udsendte dokument, indeholder dens andemRix 10,68 mg squalene pr. dosis (0,5 ml) - er det ikke omkring en million gange mere squalene i H1N1-vaccinen end i den miltbrandvaccine, der er under meget stærk mistanke for at have gjort så mange syge? De tal du siger giver ikke nogen mening i forhold til hinanden. En million ??? Hvordan kommer du lige frem til det. Den her skepsis er ved at blive lidt sygt. Det lyder lidt som folk vil se spøgelser, hvor der ikke er nogen. At tro at alle eksperter indenfor det her felt er med i sammensværgelse mod os borgere lyder lidt som plottet til en dårlig b-film. At man ikke vil tage vaccinen er ens eget valg. Men at prøve at begrunde det videnskabeligt er noget vås. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites