bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 takker - fantastisk service :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 takker - fantastisk service :)Dog mener den stadig' date=' visuelt, når du kigger på afstemningen, at du har stemt Ja tak (hvad du har stemt kan ses ved at valget står med [i']kursiv) - men det skal du bare ignorere. Din stemme er bare fysisk tryllet andetsteds hen, så matematikken passer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Vores 2,5 årige søn har haft ml 39-40 i feber siden lørdag, og har netop været til lægen. De gad ikke engang tjekke om det var svine-influ. da han eller´s har et ok humør etc. Der skal virkelig mange alvorlige symtoner til før de tager prøver etc. fik vi at vide!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 jeg har fået brev idag om at jeg kan få sprøjten Lørdag den 14 november i Bara hvis jeg ønsker den,, Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Nogen herinde der allerede har fået vaccinen, og evt. kan fortælle hvordan DE reagerede på den ? Har lige fået tilbudet idag fra Vårdcentraltingen - heldigvis skal jeg ikke tage stilling til det, da man skal have billed ID med - og jeg har intet svensk billed-id hehe. Så det valg har det svenske system selv taget for mig :D Dog er jeg også lidt usikker på om jeg vil tage den - syns der er for mange usikkerheder. Plejer normalt at få via jobbet for den normale influenza, og jeg ligger mig altid 1-2 dage bagefter med influenza lignende symptomer. SÅ hvis den imod svineinfluenzen er mere kradsbørstig, så skal jeg ikke nyde noget. Og så er det altså heller ikke sundt at proppe kroppen med alle mulige kemiske ting, imod al ting. Og slet ikke en vaccine med kviksølv ? griner Satser på jeg går uden om, og hvis jeg får den - så er det bare at tage den i stiv arm. Har ingen helbredsmæssige problemer ellers. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Har lige fået tilbudet idag fra Vårdcentraltingen - heldigvis skal jeg ikke tage stilling til det, da man skal have billed ID med - og jeg har intet svensk billed-id hehe. Så det valg har det svenske system selv taget for mig :D Og slet ikke en vaccine med kviksølv ? griner Du kan bruge pas eller kørekort Kviksølvet er samme mængde du får via en dåse tun, denne type kan bare ikke ophobe sig, at putte organisk kviksølv i, har de gjort siden 1930, så det er meget gennemtestet Det jeg er betænkelig med er 2 ting: squalen, som igen findes organisk men det ophobes i kroppen.... at der er 5 svenskere der er død af at få vaccinen..... disse stod dog med det ene ben i graven allerede, havde meget svagt helbred og skulle nok samme vej inden for samme tidsrum.. men betænkeligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Jeg får nok taget den åndsvage vaccine på mandag. Ikke fordi jeg overhovedet er bekymret over at få den influenza, men fordi kæresten og jeg én gang har ligget syge samtidigt og vi har hund og barn at passe. Det ønsker jeg aldrig nogle sinde at skulle igennem igen, så for at minimere risikoen, så :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Jeg fik vaccinen i går... Jeg har egentlig været noget i tvivl om jeg ville tage i mod den, men valgte at gøre det. Om ikke andet for ikke at risikere at smitte andre der ikke kan tage imod vaccinen grundet allergier. Og derudover har jeg da også lidt astma. Jeg er lidt øm hvor jeg blev stukket, men jeg reagerer meget mere på stivkrampe (har fået den af to omgange for snart 2 og ½ år siden sammen med de andre i børnevaccinationsprogrammet) og der var der meget værre, jeg havde et par dage hvor al bevægelse med armen gjorde ondt samt at jeg havde let feber. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Godt argument Det er et udmärket argument. Måske skulle man tänke lidt på det. Her i huset er det bare mig der er måske. Min bedre halvdel har ikke tänkt sig at lade sig vaccinere. Det til trods for at han har fået den tilbudt på arbejde ogsåJeg får nok taget den åndsvage vaccine på mandag. Ikke fordi jeg overhovedet er bekymret over at få den influenza' date=' men fordi kæresten og jeg én gang har ligget syge samtidigt og vi har hund og barn at passe. Det ønsker jeg aldrig nogle sinde at skulle igennem igen, så for at minimere risikoen, så :o[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Kan godt ønske mig følgende svarmulighed: "Nej, og håber at slippe for influenzaen!" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 lidt nyt. http://jp.dk/indland/article1882839.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Nogen herinde der allerede har fået vaccinen, og evt. kan fortælle hvordan DE reagerede på den ? Jeg kørte min far ind i sidste uge hvor han fik den, og han har ikke haft nogle reaktion endnu :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Diana 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Er der nogen der ved, hvor lang tid efter man kan risikere, at få symptomer efter at have fået den? Grunden til jeg spørger er, at jeg skal opereres den 1/12, og hvis jeg er syg, så udsætter de min tid, og det gider jeg jo slet ikke:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 Vi er også sprunget fra, og har forklaret ungerne lidt om de forholdsregler de skal tage. Det har været lidt et issue herhjemme med Victoria, da hun havde overhørt hendes lære svare JA på følgende spørgsmål fra en anden elev: dør man hvis man ikke for vaccinen. Så hun var meget ked af det, og tiggede og bad om at få den !!! Men faktum er at der dør flere af den alm. influ. hvert år, så her i huset er vi ikke nervøse. Fantastisk lærer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 40 mio. doser ”Det ville også være mærkeligt, at mængden af squalen i de 140.000 doser af miltbrandsvaccinen skulle være problemet, når der er givet 40 mio. doser med 700.000 gange mere squalen i,” fortæller han. Squalen har nemlig også været en ingrediens i en tidligere influenzavaccine, uden at modtagerne oplevede alvorlige bivirkninger af den grund. Heller ikke vaccinens indhold af konserveringsmidlet thiomersal, der blandt andet består af kviksølv, skal bekymre danskerne, mener Nils Strandberg Pedersen. De fleste har fået stoffet De fleste har allerede fået stoffet gennem vacciner. ”Alle danskere over 17 år har fået doser af børnevaccinationer, der indeholdt thiomersal,” forklarer han. Vi har i Danmark ikke haft thiomersal i børnevaccinerne siden 1992, fordi de kan laves, så de ikke behøver at indeholde konserveringsmidler. Mindre end i babymos ”Men man er nødt til at bruge det i influenzavacciner, fordi de leveres med 10 doser i et glas, og derfor skal kunne holde sig. Og det gør sundhedsmyndigheder verden over. Det er et fuldstændigt godkendt konserveringsmiddel, og mængden er så lav, at det ikke udgør nogen risiko,” siger Nils Strandberg Pedersen. Derudover indtager vi dagligt kviksølv via den mad, som vi spiser - og her er der strenge regler for, hvor meget der må være. "Den mængde kviksølv, der er i vaccinen, er mindre end den mængde, der må være i et glas babymos," siger Nils Strandberg Pedersen. Igen, jeg synes det er irreterende med så mange forskellige udmeldinger Mest af alt findes eb.dk eller andet medie, en eller anden læge der har en anden mening.......... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 Det er et udmärket argument. Måske skulle man tänke lidt på det. Her i huset er det bare mig der er måske. Min bedre halvdel har ikke tänkt sig at lade sig vaccinere. Det til trods for at han har fået den tilbudt på arbejde ogsåSame same med min bedre halvdel (jeg tror de er bange for nåle:laugh:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 Fantastisk lærer tro mig hun fik også en overhæling !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 Same same med min bedre halvdel (jeg tror de er bange for nåle:laugh:) ja det må være nålene han er bange for:rolleye: den tror jeg også jeg bruger fremover Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 Der mangler vel også muligheden: "Har haft den, og ville ønske vaccinen havde været til rådighed før!" Kan godt ønske mig følgende svarmulighed: "Nej' date=' og håber at slippe for influenzaen!"[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 Ja.....Eller også bare " Who gives a flying shit...." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 Ja.....Eller også bare " Who gives a flying shit...."I dette tilfælde må #2 passe dig - bare formuleret i et mere civiliseret sprog, som måske er dét der forvirrer dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 :lol::lol: I dette tilfælde må #2 passe dig - bare formuleret i et mere civiliseret sprog' date=' som måske er dét der forvirrer dig.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 Nogen herinde der allerede har fået vaccinen, og evt. kan fortælle hvordan DE reagerede på den ? Jeg fik den i tirsdags, var noget mat i koderne på arbejde onsdag, men et 1½ time varmt bad løsnede gevaldigt op og ud på aftenen var jeg helt frisk igen. Jeg fik feber i et par timer... helt op til 37,4 , så det var ikke ligefrem det samme niveau influenzaen byder på. Er øm i armen, men det er ganske normalt ved vaccinationer. Er glad for at jeg fik den. Jeg havde astma, men selv om jeg er holdt op med at ryge for mange år siden har den udviklet sig til en let KOL, så jeg er rigtigt meget i risikogruppen. Fik dobbeltsidig lungebetændelse i forlængelse af en almindelig influenza sidste år, så jeg vil ikke risikere noget med denne her. Fik vaccinationen i Danmark. Min bedre halvdel fik den i Sverige i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jazz 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 der er kviksølv i lortet... KVIKSØLV! så... nej tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2009 der er kviksølv i lortet... KVIKSØLV! så... nej tak. Spiser du heller ikke fisk da ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites