KenA6 10 Anmeld indhold Skrevet November 10, 2009 Hej med jer alle sammen.... Jeg vil fremleje min Andelslejlighed på Østerbro i 2 år og flytte til Helsingborg. Jeg har et enkeltmands firma (IT-Drift,support,sikkerhed) på 8 år nu, vil skulle køre til DK ca. 10 gange om måneden ellers kan jeg udføre arbejdet hjemmefra (Sverige). Hvad vil i råde mig til at gøre - ja jeg har selvfølgelig også en bil på DK plader kan jeg få den med og om reg. til Svenskeplader og kan det betale sig??? Jeg håber der er nogle som har prøvet noget af det samme og har noget erfaring jeg kan gøre nytte af. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Datski_kille 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2009 Så vidt jeg er orienteret, er det ikke nok at fremleje i 2 år men det skal være mindst i 3 år. Dette giver så et problem med at få lejligheden tilbage, da det er svært at smide nogen ud når de har boet der i mere end 2 år. Men jeg mener at reglerne siger mindst 3 år eller sælg lejligheden. Med hensyn til bilen ved jeg ikke om det kan svare sig med en brugt bil. Du skal tage normal udsalgspris hos en dansk forhandler. Afgiften er 60 % af denne pris, som du kan få retur med et fradrag på 15%. (Udsalgspris= 100.000,- / afgift retur= 51.000,-) Dette er den forklaring jeg har fået fra toldvæsnet. Husk så at hvis du skal have bilen, på svenske plader, som firmabil i Danmark, så skal min. 51% af kørslen foregå i Sverige (dokumenteret) da du ellers skal betale afgifter i danmark (1+1,5% af bilens afgiftværdi. I mit tilfælde med en afgift på 91.000,- ville det beløbe sig til 16.000,- pr. år) Hvis du vil beholde dit firma som et danskt firma, ville jeg nok gøre det til et ApS for ikke at løbe i eventuel dobbeltbeskatning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2009 Så vidt jeg er orienteret, er det ikke nok at fremleje i 2 år men det skal være mindst i 3 år. Dette giver så et problem med at få lejligheden tilbage, da det er svært at smide nogen ud når de har boet der i mere end 2 år. Men jeg mener at reglerne siger mindst 3 år eller sælg lejligheden. Fremleje bliver som regel godkendt et år frem og skal søges igen ved udløb af første år. Den maksimale udlejning i en andelsbolig er oftest opgivet til 2 år da man ikke ønsker fremlejere i andelsboligforeninger - netop derfor er de jo konverteret fra lejeejendomme til andelsboligforeninger... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Datski_kille 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2009 Fremleje bliver som regel godkendt et år frem og skal søges igen ved udløb af første år. Den maksimale udlejning i en andelsbolig er oftest opgivet til 2 år da man ikke ønsker fremlejere i andelsboligforeninger - netop derfor er de jo konverteret fra lejeejendomme til andelsboligforeninger... Er stadig overbevist om at SKAT kræver min. 3 år, når du ønsker at flytte udenlands.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2009 Er stadig overbevist om at SKAT kræver min. 3 år' date=' når du ønsker at flytte udenlands..[/quote'] SKAT....? Eh what......?! Jeg tror sgu du skyder lidt forbi målet, prøv at læse tråden igen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Datski_kille 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2009 SKAT....? Eh what......?! Jeg tror sgu du skyder lidt forbi målet' date=' prøv at læse tråden igen....[/quote'] "Jeg vil fremleje min Andelslejlighed på Østerbro i 2 år og flytte til Helsingborg." Starter indlægget med eller .... Såfremt flytningen skal godkendes af SKAT, skal fremlejen være på mindst 3 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2009 "Jeg vil fremleje min Andelslejlighed på Østerbro i 2 år og flytte til Helsingborg." Starter indlægget med eller .... Såfremt flytningen skal godkendes af SKAT, skal fremlejen være på mindst 3 år. Jeg er ret sikker på det ikke kræver SKATs godkendelse at flytte til udlandet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2009 Jeg er ret sikker på det ikke kræver SKATs godkendelse at flytte til udlandet. Nej, men de kræver meget:D Men Mikkel, lidt om snakken er der, forstået på den måde, at SKAT kan drage din skattestatus, som værende begrænset skattepligtig, i tvivl. For at den fulde skattepligt kan ophøre, skal man opgive sin bopæl ved enten at sælge eller udleje uopsigeligt i mindst 3 år. Det som jeg så i mange år har undret mig over er, at de fleste kun må udleje for en periode af max. 2 år. Det skriger jo til himlen:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2009 Nej, men de kræver meget:D Men Mikkel, lidt om snakken er der, forstået på den måde, at SKAT kan drage din skattestatus, som værende begrænset skattepligtig, i tvivl. For at den fulde skattepligt kan ophøre, skal man opgive sin bopæl ved enten at sælge eller udleje uopsigeligt i mindst 3 år. Det som jeg så i mange år har undret mig over er, at de fleste kun må udleje for en periode af max. 2 år. Det skriger jo til himlen:rolleye: Jeg ved det godt, jeg kunne bare ikke lade være :) Men det er jo primært relevant hvis det er fordi man gerne vil beskattes i et andet land. Skattevæsenet og dets lovgivning tænker sjældent på hvordan det konflikter med andre regler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2009 Jeg ved det godt, jeg kunne bare ikke lade være :) Det anede mig - men fy, man spøger ikke med SKAT:D Skattevæsenet og dets lovgivning tænker sjældent på hvordan det konflikter med andre regler. Så sandt, så sandt. Jeg øver mig også i at lade være med at undres, men det går ikke så godt:sad: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites