jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2009 Ikea var også vores førstevalg, men set i bakspejlet havde vi nok undersøgt hvordan Kvik og HTH´s leveringstider var contra Ikea hvis vi skulle gøre det hele om. Vi bestilte det hele hos Ikea såvel bordplade som alt nyt hvidevarer. Problemet med Ikea var bare at de ikke kunne overholde deres leveringstid - hverken den første vi fik oplyst, nummer to..... men nummer 5! (Preliminär leverans datum) Og det var lidt af et problem da vi havde håndværkere på, som vi aller nådigst måtte bede om at komme igen selvom aftalen lød på at de skulle være færdig med projektet lang tid inden Ikea kunne levere sagerne. Nuvel vi måtte droppe en del af ordren og købe flere af tingene andre steder, og efter at have skældt dem godt og grundigt ud, så tilbød de et presentkort på 10% af totalsummen af det vi havde handlet hos dem - 5.000 kr. Så hvis du udsættes for de samme leveringsproblemer, så husk at du ikke skal tage til takke med en undskyldning men kontant afregning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 Ikea var også vores førstevalg, men set i bakspejlet havde vi nok undersøgt hvordan Kvik og HTH´s leveringstider var contra Ikea hvis vi skulle gøre det hele om. Vi bestilte det hele hos Ikea såvel bordplade som alt nyt hvidevarer. Problemet med Ikea var bare at de ikke kunne overholde deres leveringstid - hverken den første vi fik oplyst, nummer to..... men nummer 5! (Preliminär leverans datum) Og det var lidt af et problem da vi havde håndværkere på, som vi aller nådigst måtte bede om at komme igen selvom aftalen lød på at de skulle være færdig med projektet lang tid inden Ikea kunne levere sagerne. Nuvel vi måtte droppe en del af ordren og købe flere af tingene andre steder, og efter at have skældt dem godt og grundigt ud, så tilbød de et presentkort på 10% af totalsummen af det vi havde handlet hos dem - 5.000 kr. Så hvis du udsættes for de samme leveringsproblemer, så husk at du ikke skal tage til takke med en undskyldning men kontant afregning. man kan jo stort set altid får alle stommer osv med hjem med det samme så kan evt håndvärkere jo sätte det op mens man venter på låger og bordplade... borplade havde jeg dog köbt andetsteds da ika er alt for dyre med det ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 Kender ikke firmaet men hvis man ikke er gør det selv kan det jo være løsningen http://www.pickea.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 man kan jo stort set altid får alle stommer osv med hjem med det samme så kan evt håndvärkere jo sätte det op mens man venter på låger og bordplade... borplade havde jeg dog köbt andetsteds da ika er alt for dyre med det ... Det er rigtig nok at de er leveringsdygtige mht. skabe, låger m.m. men de reklamerer jo også med at kunne levere hårde hvidevarer og meget andet, og vi valgte derfor at købe "the full paket" for at gøre det så nemt for os selv som muligt, fordi vi selv var ansvarlig for at sagerne skulle være der til håndværkerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 Det er rigtig nok at de er leveringsdygtige mht. skabe' date=' låger m.m. men de reklamerer jo også med at kunne levere hårde hvidevarer og meget andet, og vi valgte derfor at købe "the full paket" for at gøre det så nemt for os selv som muligt, fordi vi selv var ansvarlig for at sagerne skulle være der til håndværkerne.[/quote'] ja min pointe var bare at man kunne ha startet med at sätte skabe osv op mens man ventede på de forsinkede ting ... jeg havde ingen problemer.. fik skabe hängsler födder sokler osv med hjem da jeg köbte det, alle låger osv kom 4 dage efter dog manglede en enkelt låge den sendte de med posten så den havde jeg yderligere 3 dage efter bordplader köbte jeg i polen .. bare nogle midlertidige egeträsplader 30mm massiv til 450kr for 2x6m imens jeg venter på graniten det tager den dovne polak 3 måneder at lave dem .. men tilgengäld til 1/3 af den svenske pris skulle koste ca 50000 her jeg gav 17-18000 inkl transport Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 ja min pointe var bare at man kunne ha startet med at sätte skabe osv op mens man ventede på de forsinkede ting ... jeg havde ingen problemer.. fik skabe hängsler födder sokler osv med hjem da jeg köbte det, alle låger osv kom 4 dage efter dog manglede en enkelt låge den sendte de med posten så den havde jeg yderligere 3 dage efter bordplader köbte jeg i polen .. bare nogle midlertidige egeträsplader 30mm massiv til 450kr for 2x6m imens jeg venter på graniten det tager den dovne polak 3 måneder at lave dem .. men tilgengäld til 1/3 af den svenske pris skulle koste ca 50000 her jeg gav 17-18000 inkl transport Det var også lige netop det jeg valgte at gøre, da jeg fandt ud af at deres lovede leveringsdato ikke var til at stole på. Jeg koblede derfor min lille trailer bag på bilen og gik i gang med at håndplukke alt ud fra ordren jeg selv kunne hente (inkl. en opvaskemaskine). På den måde sikrede jeg mig, som du selv nævner, at håndværkerne kunne foretage sig noget. De resterende varer lovede de ville komme på en dato der stadigvæk var acceptabel i forhold til håndværkerne, men den dato udskød de endnu engang. Da så dagen endelig kom hvor de skulle levere (hvor ellers håndværkerne skulle have været færdige), og hvor det hele var aftalt via telefonisk samtale - ja så havde de af en eller anden årsag slettet leringsdagen i deres system. Jeg havde ellers taget fri fra arbejde for at være hjemme i det tidsrum de havde sagt de ville komme. Jeg valgte derfor at få dem til at levere det de kunne og havde så en indbygningsovn i restordre der ville blive leveret 3 uger efter håndværkerne var færdige. Ovnen valgte jeg dog at droppe og købe en tilsvarende andet steds som kunne levere næsten med det samme. Klog af skade har vi lært, at vi burde have udskudt aftalen med håndværkerne et par måneder, så Ikea havde haft flere måneder til at levere tingene i. Vi bestilte tingene 1½ måned før håndværkerne skulle starte i troen om at det var tids nok - men det var det ikke! God ide at få leveret fra Polen (hvis man har råd til den løsning) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 God ide at få leveret fra Polen (hvis man har råd til den løsning) råd til den lösning? har man råd til ikke at välge de lösning? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2009 Michael K Har du en adresse/tlf. nr. til den "dovne polak"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2009 Har du en adresse/tlf. nr. til den "dovne polak"? kan du polsk? ellers får du intet ud af det men jo kan da finde nummeret Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2009 Dovne polak Hej MK, Jeg skal nok klare mig. Ellers kan du vel hjælpe? PS. Du taler vel ikke polsk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2009 Hej MK, Jeg skal nok klare mig. Ellers kan du vel hjælpe? PS. Du taler vel ikke polsk? nej men har en kammerat som gör Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2009 Witam, Chciałbym zamówić tanią i bardzo dobrą kuchnię! Muszę instalacja i niskie ceny - i oczywiście nie otrzymania :o) ...om det så holder i længden, tja Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2009 Witam, Chciałbym zamówić tanią i bardzo dobrą kuchnię! Muszę instalacja i niskie ceny - i oczywiście nie otrzymania :o) ...om det så holder i længden, tja ja det eneste jaeg fattede var kökken, installation og pris hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites