Jump to content
Juff

Nyt køkken

Recommended Posts

Hejsa Er der nogen der kan anbefale en et godt sted at købe nyt køkken. Er ikke så klog på det område, og den store gør det selv mand er jeg ikke. Søger altså køkken samt opsætning. Evt nedrivning af gammel køkken også. Vores hvidevare fejler ingenting, og der skal ikke flyttes nogen form for installationer. men kvik kender jeg da :D forstiller mig et prisområde på 50 til 75000,.... er jeg forkert på den der ? længe ca 350 cm højde ca 200

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa Er der nogen der kan anbefale en et godt sted at købe nyt køkken. Er ikke så klog på det område, og den store gør det selv mand er jeg ikke. Søger altså køkken samt opsætning. Evt nedrivning af gammel køkken også. Vores hvidevare fejler ingenting, og der skal ikke flyttes nogen form for installationer. men kvik kender jeg da :D forstiller mig et prisområde på 50 til 75000,.... er jeg forkert på den der ? længe ca 350 cm højde ca 200
ikea ...........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ikea ja .. og det er så lät at en retarderet abe kan finde ud af at montere det ... mit kökken er pänt stort större end de fleste .. jeg valgte deres applåd matt svart kostede mig uden bordplade og hvidevarer 23000 inkl levering tog mig 2 dage med stille og rolig a

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har tidligere köbt kökken i IKEA, og var fuldt ud tilfredse med kvaliteten. Vi havde dog håndvärkere til at montere det, da det ellers ville tage alt for lang tid med fuldtidsarbejde etc. Og det var inden ROT - så nu vil det jo blive meget billigere (forudsat I kan udnytte det :D )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har tidligere köbt kökken i IKEA' date=' og var fuldt ud tilfredse med kvaliteten. Vi havde dog håndvärkere til at montere det, da det ellers ville tage alt for lang tid med fuldtidsarbejde etc. Og det var inden ROT - så nu vil det jo blive meget billigere (forudsat I kan udnytte det :D )[/quote'] ad er det ROT står for..?? og bare skriv det den som svare i stedet for at linke til alle mulige steder:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan så fortälle en sjov ting med ikeas skabsstommer... de bliver lavet på samme fabrik som ballingslöv.. og nu til det sjove.. ikea har langt höjere kvalitetskrav til deres skabe end ballingslöv har men ikea koster noget der ligner 1/4 af ballingslöv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ad er det ROT står for..?? og bare skriv det den som svare i stedet for at linke til alle mulige steder:D
rot er et fradrag du kan få på udfört arbejde hvis du er taxeret i sverige ... op til 50000kr pr person i husstanden pr år men altså kun på arbejdslönen.. og dog kun 50% af arbejdslönnen pr faktura hvad mange ikke ved er at du kan få avdraget på arbejde du selv udförer i hjemmet også.. hvad dette kräver ved jeg dog ikke helt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen hvis kvaliteten er så god i ikea er der jo ingen grund til ikke at købe der... synes lidt af deres billigere møbler godt kan gabe lidt / have en dårlig laminering, men kanske det er anderledes med deres køkken.. HPN ; var det ikeas håndværkere ? ( såfremt de har ) :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jamen hvis kvaliteten er så god i ikea er der jo ingen grund til ikke at købe der... synes lidt af deres billigere møbler godt kan gabe lidt / have en dårlig laminering, men kanske det er anderledes med deres køkken.. HPN ; var det ikeas håndværkere ? ( såfremt de har ) :rolleyes:
deres kokkener er superkval.. da det er samme som de dyre märker men ikea köber 100 gange flere skabe end feks ballingslöv og kan derfor sälge dem langt billigere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nej tror det ikke ... men måske skal du väre uddannet indenfor det fag du laver arbejdet i ..
Måske..men ROT er jo netop funderet på håndværkere med F-skatteseddel. Køberen af tjenesten får rabat, og den svenske håndværkerbranche får en vitaminindsprøjtning. Jeg kan ikke hitte noget omkring privat selvudført ROT-avdrag uden F-skatteseddel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Køber du i ikea skal du selv finde nogen til at sætte det op, og for en billig skilling er der nok nogen herinde der vil det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har købt køkken i ikea som vi har samlet selv og jeg er ITmand, jeg har fulgt "manualen" som fulgte med og der er faktisk kommet et godt resultat ud af det..... Så længe du river ned og samler selv så sparer du mange penge på opsætning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

FWIW...så er der 95% sikkerhed for at jeg også ryger på et IKEA-køkken, når jeg engang når så langt*. Jeg har også kun hørt godt om deres koncept og kvalitet. (* Nye vinduer er vigtigere i første omgang)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg kan så fortälle en sjov ting med ikeas skabsstommer... de bliver lavet på samme fabrik som ballingslöv.. og nu til det sjove.. ikea har langt höjere kvalitetskrav til deres skabe end ballingslöv har men ikea koster noget der ligner 1/4 af ballingslöv
Nemlig... kender en dansk tømre som køber køkkener i IKEA, hvis folk ikke vil havde et IKEA køkken ja så overbesviser han dem om at de/han skal købe skabet(plus indmad) i IKEA også købe låger fra fx HTH, da han siger at kvalitetskrav hos IKEA er højere end de andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har (for størstedelens vedkommende) selv samlet og sat mine sidste to køkkener op - fra Ikea. Ikea har stort udvalg, giver som de eneste 25 års garanti, og det er billigt, funktionelt og gennemtænkt. Som en anden skriver: Find et par kammesjukker og giv øl og pizza - så er det køkken klaret! :th2: PS: Gå ind på deres HP og hent deres køkken-indretningsprogram. Man får mange gode ideer, når man sidder og leger med det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

IKEA Køkken. Jeg er selv igang med at sætte et Ikea køkken op. Det er rigtig god kvalitet, og nemt at at sætte op, kan helt sikkert anbefales. Det eneste jeg ikke vil købe i ikea er hårde hvidevarer, vi har købt i ELON, men dem havde i jo selv så det er ikke noget problem. Ikea's køkkener kan godt mangle nogle skabe med specielle/alternative mål end standard mål på skabene, for at få dem til at passe ind i rummet, men hvad kan en stiksav ikke klare!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IKEA Køkken. Jeg er selv igang med at sætte et Ikea køkken op. Det er rigtig god kvalitet, og nemt at at sætte op, kan helt sikkert anbefales. Det eneste jeg ikke vil købe i ikea er hårde hvidevarer, vi har købt i ELON, men dem havde i jo selv så det er ikke noget problem. Ikea's køkkener kan godt mangle nogle skabe med specielle/alternative mål end standard mål på skabene, for at få dem til at passe ind i rummet, men hvad kan en stiksav ikke klare!
Vi er selv ved at renovere køkken og har også valgt Ikea (Abstrakt). Tidligere har jeg været af samme mening som dig, men i weekenden var vi så ude og kigge på det fremtidige køkken, og her bemærkede jeg at de har fået en række nye serier af hvidevare. Design- og Funktionsmæssigt samt prismæssigt, så syntes jeg at det virker fornuftigt. Herudover er det også vigtigt for mig at der ikke længere står "Whirlpool by IKEA" eller lign. på som der ellers tidligere har gjort. Hvad er årsagen til at du ville holde dig fra dem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Melder mig i koret til Ikea køkken, vi skiftede vores i foråret, og endte også med Ikea, og er meget glade for det. Valgte så lidt lækkert tilbehør som ikke er fra Ikea, her tænker jeg på vask, hvidevare, armatur, bordplader, gulv, klinker mm. Havde håndværkere på der hev det gamle ned og satte alt op, så vi har intet lavet selv ud over at tegne/designe det. Send en PM hvis du skal have nr. på håndværkerne :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er selv ved at renovere køkken og har også valgt Ikea (Abstrakt). Tidligere har jeg været af samme mening som dig' date=' men i weekenden var vi så ude og kigge på det fremtidige køkken, og her bemærkede jeg at de har fået en række nye serier af hvidevare. Design- og Funktionsmæssigt samt prismæssigt, så syntes jeg at det virker fornuftigt. Herudover er det også vigtigt for mig at der ikke længere står "Whirlpool by IKEA" eller lign. på som der ellers tidligere har gjort. Hvad er årsagen til at du ville holde dig fra dem?[/quote'] Vi havde faktisk til at starte med besluttet os for at købe hårde hvidevarer i IKEA (Men dette var inden at vi havde set hvad andre kunne tilbyde) vi besluttede os for at køre en tur forbi kökscentrum, elgiganten ELON mm. for at se hvad de kunne tilbyde. Og det endte faktisk med at vi fik et rigtig godt tilbud i ELON som prismæssigt kunne modsvare IKEA's hårde hvidevarer. Vi købte Køl, frys og ovn af mærket Husqvarna (Electrolux) og en emhætte og glaskeramisk kogeplade af mærket Gronje. Kvalitetes og design mæssigt syntes både min kæreste og jeg at det ELON kun tilbyde lå i en højre klasse end hvad IKEA's hårde hvidevare gør. Efter en simpel søgning på nettet var det også hvad folk anbefalede. Men det er jo smag og behag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HPN ; var det ikeas håndværkere ? ( såfremt de har ) :rolleyes:
Jeg fik et visit-kort med et telefonnummer på en tömrer, som så koordinerede VVS, elektriker etc. Om han så har givet % til Ikea for at formidle, ved jeg ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også købt Ikea (Nexus brunsvart) begge gange vi har renoveret, og vi er meget tilfredse, dog kan det som det nævnes tidligere, være sådan at lågerne er af en lidt dårligere kvalitet end andre steder og udvalget af specialhylder er begrænset. Dertil kan det bøvle lidt med at deres skabe mest er egnet til deres eget salg af hvidevarer fordi de har lidt skæve mål, men deres eget mærke oplever vi som helt fint. Man skal dog holde dem lidt i ørene derude, for vi har oplevet fejlleverenser, forsinkelser og farvefejl i materialet, men de bytter nemt, og man kan godt få presset sig til et gavekort/reducering af pris hvis det er grelt. Det kan anbefales, hvis man kan få det passet ind, at vente til Ikea igen kører kampagne hvor man får 10% rabat på køb i køkken. Det plejer de at gøre et par gange om året (og i DK lige nu) og det er vist ved at være tid til det igen, og så sparer man jo lidt :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites