dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Haldex'en på Golf og TT-RS osv kan justeres meget bedre ved hjælp af en boks fra HPA eller EIP. Så bliver den meget mere neutral og ikke så understyrende som fra fabrikken. Interessant. Takker for info. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Smid mig din adresse i en PB....:) Så skal jeg nok gi' en hånd... og dog... hun er tosset med Audi stationcars Audi generelt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 jo jo.. Det var omdrejningerne. Nu er jeg jo høflig af natur og ikke konfliktopsøgende.... Så at sammenligne mit moderne tekniske vidunder med en ældre tung ( men stærk ) tysker kan hvis ikke svare sig :D Nu har vi jo talt lidt om mazda 3 mps. Så honest john ( mærkelig mand ) teste den i tyskland. Det er åbenbart en glimrende cruiser... Samme pris som Golf GTI, mere udstyr, 50 mere hk og mere stabil crusing.... Golfen er måske lidt "skarpere" De har fået mere styr på forhjulene ved at begrænse moment i 1 og 2 gear, men stadig ikke så godt som Focus RS. Kunne sagtens finde på at få sådan en som næste bil. Fornuftig plads, gode motorvejs egenskaber, alt udstyr.... citat honest john: I can see many owners bettering the claimed 29.4. Our average worked out at 28mpg (10.1 l/100km), and that included running at up to 155mph Konen mener dog det er en "brian" bil , men prøver at forklare hende hun kan bestemme køkken... http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=401 se video road test... Årsagen til hvorfor Golf R20 i min verden er bedre end Mazda 3 MPS, er 4 hjulstrækket. De kan klarer de heste meget bedre end fwd nogensinde vil - og selv om Ford RS klarer det godt, så er det sq stadig ikke godt nok. Dog er jeg stor tilhænger af en lidt størrer motor, fremfor størrer turbo - og det er pga. bundtræk og moment er anderledes. Men forhjulstrukket biler er bare kedelige generelt, følelsen af acc. er bare tam i forhold til du får det skub i ryggen, som baghjulstræk giver. Kender ikke følelsen ved 4wd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Og det værste er at de slet ikke kan stå fast ad af kurver med pedalen i kælderen.... En forhjulstrukket bil er ikke en køreteknisk oplevelse. Det er bare helt umuligt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Og det værste er at de slet ikke kan stå fast ad af kurver med pedalen i kælderen.... En forhjulstrukket bil er ikke en køreteknisk oplevelse. Det er bare helt umuligt.... Nej man får nemlig ikke muligheden får at give gas tidlig i udgangen af svinget, for at få en lille bitte baghjulsudskridning, og dermed en mere lige linie af svinget. For ikke at glemme, at forhjulsudskridninger generelt er ubehagelige - og for de fleste svære at hive ind, da du skal arbejde modsat af hvad dine instinkter fortæller dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Nej man får nemlig ikke muligheden får at give gas tidlig i udgangen af svinget, for at få en lille bitte baghjulsudskridning, og dermed en mere lige linie af svinget. For ikke at glemme, at forhjulsudskridninger generelt er ubehagelige - og for de fleste svære at hive ind, da du skal arbejde modsat af hvad dine instinkter fortæller dig. Jeg er overbevist om at der findes ganske almindelige mennesker i en forhjulstrukket bil der kan sætte jer to på plads på diverse baner :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Nej.......Schumacher go home! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 Jeg er overbevist om at der findes ganske almindelige mennesker i en forhjulstrukket bil der kan sætte jer to på plads på diverse baner :D Det er der sikkert, men de ville stadig få en ringere omgangstid, kontra hvis det var i en tilsvarende baghjulstrukket eller 4hjulstrukket bil :D Og tror sågar at selv vi 2 "super" bilister, ville kunne se og mærke tydelig forskel på vores omgangstider. I en forhjuls- kontra baghjulstrukket bil :D Michael Schumacher kunne sikkert få bedre omgangstider i en fiat 500 end jeg kan i min m3 griner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2009 De kloge påstår der kommer en mazda 2 mps og en mazda 6 mps. Mazda 2 mps rygtet siger fra 170 til 230 HK ( mon ikke under 200 er mest realistisk mht de andre mazda modeller ) 1.5 Turbo Mazda 6 mps 280 HK, så den kan de godt give noget 4WD Rygterne siger en ny 2.5 motor, så måske den bliver lige rigelig tørstig...... time will show Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites